2021 03 26 /10:33

Mažmeninės prekybos įmonių apyvarta šiemet sumažėjo 2,2 proc.

Mažmeninės prekybos apimtys Lietuvoje, išskyrus automobilių pardavimo ir remonto bei maitinimo ir gėrimų įmones, per šių metų du mėnesius buvo 1,803 mlrd. eurų (be PVM) – 2,2 proc. mažiau (palyginamosios kainomis) nei pernai sausį-vasarį.
Karantino sušvelnimumų sulaukusios parduotuvės
Karantino sušvelnimumų sulaukusios parduotuvės / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Maitinimo ir gėrimų įmonių apyvarta šiemet siekė 58,869 mln. eurų ir, palyginamosios kainomis, buvo 55,6 proc. mažesnė nei pernai sausį–vasarį, pranešė Statistikos departamentas.

Mažmeninės prekybos įmonių, prekiaujančių maisto prekėmis, alkoholiu ir tabaku, apyvarta per metus padidėjo 8,4 proc. iki 817,89 mln. eurų, ne maisto prekėmis prekiaujančių įmonių – smuko 10,7 proc. iki 644,51 mln. eurų, automobilių degalų mažmeninės prekybos įmonių – sumažėjo 5 proc. iki 340,179 mln. eurų.

Mažmeninės prekybos įmonių, išskyrus automobilių pardavimo ir remonto bei maitinimo ir gėrimų įmones, apyvarta per mėnesį (vasarį, palyginti su sausiu), palyginamosiomis kainomis padidėjo 5,5 proc. iki 907,988 mln. eurų. Per metus – vasarį, palyginti su 2020 metų vasario mėnesiu – mažmeninės prekybos įmonių apyvarta palyginamosiomis kainomis smuktelėjo 0,1 procento.

Per mėnesį, sušvelninus karantino sąlygas, maisto prekėmis prekiaujančių įmonių apyvarta palyginamosiomis kainomis padidėjo 1,1 proc. iki 403,712 mln. eurų, ne maisto prekėmis prekiaujančių – 11,1 proc. iki 329,182 mln. eurų, automobilių degalų mažmeninės prekybos įmonių apyvarta – 5 proc. iki 175,094 mln. eurų.

Per metus – vasarį, palyginti su 2020 metų vasariu – maisto prekėmis prekiaujančių įmonių apyvarta palyginamosiomis kainomis padidėjo 8,6 proc., ne maisto prekėmis prekiaujančių – sumenko 7,1 proc., o automobilių degalų mažmeninės prekybos įmonių apyvarta sumažėjo 2,4 procento.

Maitinimo ir gėrimų teikimo įmonių apyvarta vasarį siekė 29,635 mln. eurų ir per mėnesį palyginamosiomis kainomis padidėjo 7,6 proc., tačiau palyginti su 2020-ųjų vasariu smuko 53,6 procento.

Užsakomasis pardavimas paštu arba internetu vasarį, palyginti su sausiu, sumažėjo 2,8 proc., tuo metu per šių metų du mėnesius, palyginti su tuo pačiu 2020-ųjų laikotarpiu, išaugo 85 procentais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų