Mažmenininkų bėdos – vartotojų džiaugsmas

Mažmenininkai buvo įpratę į savo verslą žiūrėti nerūpestingai, nes vartotojai, atrodė, perka bet ką. Šie laikai baigėsi. Vartojimas pasiekė žemumas. Kadangi neatrodo, jog vartojimo spiralė greitai vėl įsisuks, parduotuvės priverstos imtis drastiškų pokyčių.
Doleriai
Doleriai / Photos.com nuotr.
Temos: 1 Džiaugsmas

Atsisakoma ne pačių svarbiausių tiekėjų, samdomi pasiūlos ekspertai, organizuojami specialūs renginiai siekiant patenkinti vis dar tebeperkančius vartotojus, rašo MSNBC.com.

Iš šių naujovių laimės pirkėjai, kuriems daugelis prekių atpigs: nuo kasdienių maisto produktų iki firminių džinsų, kurie dar neseniai eiliniam vartotojui buvo neįkandami.

Kita vertus, praloš prie prabangių ir išskirtinių prekių įpratę vartotojai. Taupymo režimo įjungimas reikš, kad personalizuotų ir mažą paklausą turinčių brangių prekių prekiautojai atsisakys.
„Permainų išties daug“, – pripažįsta Millardas Drexleris, „J.Crew“ vadovas.

Parinkti tinkamas kainas nusilpusiems vartotojams yra nelengva užduotis. „J.Crew“ moteriškų batelių kainas sumažino nuo 118 iki 98 dolerių. Piginamos ir brangios odinės striukės.

„Rock & Republic“ pavasario kolekcijos džinsus pardavinės už 200 dolerių, perpusi pigiau nei įprasta.

Parduotuvių grandinė „SuperValu“ žada smarkiai sumažinti kasdienio vartojimo prekių kainas.

Mažmenininkai nesiryžta prognozuoti, ar pirkėjai kada nors grįš prie senųjų vartojimo įpročių, susiformavusių per būstų rinkos bumą, kai paskolas gauti buvo lengva, o darbo netruko.

„Vartotojai norėjo vis daugiau ir mes pardavinėjome vis daugiau, – teigė Burtonas M.Tansky, „The Neiman Marcus Group" vadovas.  – Šiandien svarbiausia taupumas.“

Vartojimo nuosmukis naujos taktikos imtis verčia net ir prabangos prekių parduotuves. „Neiman Marcus“ persiorientuoja prie kasdieniškesnių prekių, kurių kainos prieinamos didesnei vartotojų daliai.

Mažmenininkai taip pat baiminasi, jog vartotojus nuo šiandieninių nuolaidų atpratinti bus nelengva, ypač kalbant apie prabangos prekes, kurioms nuolaidos taikomos bene pirmą kartą.

Vartotojams nustojus pirkti, atostogų sezoną mažmenininkai pasitiko su neįtikėtinomis 75 proc. nuolaidomis. Prekybininkams tai buvo labiausiai nenusekusios atostogos nuo pat 1969-ųjų.

Kai kurioms kompanijos (pavyzdžiui, „KB Toys“) šis Kalėdų sezonas buvo paskutinis. Per ateinančius mėnesius bus paskelbta daug naujų bankrotų. Jau dabar iš verslo traukiasi „Circuit City Stores“ – uždaromos net 567 JAV veikiančios parduotuvės.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų