Mažų ir vidutinių įmonių prekių ženklų apsaugai – 20 mln. eurų

Europos Komisija ir Europos Sąjungos intelektinės nuosavybės tarnyba (ESINT) sausio 11 dieną pradeda naują pilotinį projektą, kuriuo bus teikiama finansinė parama mažoms ir vidutinėms įmonėms, norinčioms apsaugoti savo intelektinę nuosavybę, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Pinigai
Pinigai / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Lietuvos mažos ir vidutinės įmonės, įskaitant startuolius, norinčios apsaugoti savo prekių ženklus ar dizainus juos registruodamos nacionaliniu, regioniniu ar ES mastu, nuo sausio 11 dienos gali kreiptis dėl 50 proc. prekių ženklų ar dizaino registracijos mokesčio bei 75 proc. intelektinės nuosavybės išankstinio įvertinimo (IP Scan) paslaugos (ją Lietuvoje ketinama pradėti teikti nuo 2021 m. kovo mėn.) mokesčio susigrąžinimo.

Parama bus teikiama iš 20 milijonų eurų dotacijų fondo, kurį ESINT pristatė praėjusių metų pabaigoje. Fondas skirtas visų ES valstybių narių mažoms ir vidutinėms įmonėms 2021 metais, o finansavimas bus teikiamas vadovaujantis pirmumo (angl. first come, first served) principu. Pagal šį projektą viena įmonė galės gauti iki 1500 eurų paramos.

Projektas įgyvendinamas bendradarbiaujant su ES nacionalinėmis ir regioninėmis intelektinės nuosavybės tarnybomis. Lietuvoje jo įgyvendinimą koordinuoja Valstybinis patentų biuras.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Pinigai
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Pinigai

„Europos mažos ir vidutinės įmonės sukuria 67 proc. visų darbo vietų ir sudaro 99 proc. visų ES veikiančių bendrovių. Kol kas tik 9 proc. mažų ir vidutinių įmonių Europos Sąjungoje yra užregistravusios savo intelektinę nuosavybę.

Apskaičiuota, kad jų pajamos vienam darbuotojui yra beveik trečdaliu didesnės nei tų įmonių, kurios savo intelektinės nuosavybės dar nėra registravusios. ESINT atliktas tyrimas rodo, kad 54 proc. intelektinę nuosavybę registravusių mažų ir vidutinių įmonių teigia, kad registracija davė teigiamą postūmį verslui, nes pagerėjo reputacija, padidėjo apyvarta ir atsirado daugiau galimybių patekti į naujas rinkas“, – nepraleisti progos pasinaudoti nauju ES projektu skatina Valstybinio patentų biuro direktorė Irina Urbonė.

Prašyti kompensacijos bus galima pateikti per 5 laiko langus, iš kurių įmonės gali pasirinkti joms tinkamiausią: 2021 m. sausio 11-31 d., kovo 1-31 d., gegužės 1-31 d., liepos 1-31 d., rugsėjo 1-31 d. Kiekvienam iš šių laikotarpių numatytas 4 milijonų eurų biudžetas.

Kadangi projektas įgyvendinamas pirmumo principu, Valstybinis patentų biuras rekomenduoja nedelsti ir dėl kompensacijos bet kuriuo iš šių laikotarpių kreiptis kiek įmanoma anksčiau:

  • Iš anksto apgalvokite, kokius objektus (prekių ženklus ar dizainą) norėsite apsaugoti ir koks apsaugos kelias reikalingas (nacionalinis ar ES), nes bus galima pateikti tik vieną prašymą kompensacijai gauti. Intelektinės nuosavybės išankstinio įvertinimo (IP Scan) paslaugą Lietuvoje planuojama pradėti teikti nuo šių metų kovo, todėl dėl šios paslaugos išlaidų kompensavimo galėsite pateikti ir atskirą paraišką (arba 1 paraišką, jeigu dėl abiejų paslaugų kreipsitės vėlesniais etapais nuo kovo 1 dienos.
  • Gavę iš ESINT patvirtinimą dėl būsimos kompensacijos, per 30 dienų pateikite paraišką prekių ženklui ar dizainui registruoti. Įsitikinkite, kad reikiamus veiksmus spėsite atlikti per projekto nustatytą 30 dienų laikotarpį, priešingu atveju patvirtinimas kompensacijai nebegalios.
  • Pateikę paraišką prekių ženklui ar dizainui registruoti bei sumokėję visus nustatytus mokesčius, nedelskite ir pateikite prašymą ESINT dėl 50 proc. sumokėtų mokesčių susigrąžinimo.

Visa informacija apie projektą bei dalyvavimo jame sąlygos – čia, taip pat išsamius išaiškinimus galima rasti Valstybinio patentų biuro svetainėje. Dėl papildomos informacijos kreipkitės į Valstybinį patentų biurą el. paštu mviprojektas@vpb.gov.lt.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis