Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2023 01 13

„Meksika, gelbėk“ – Vakarų įmonės kraustosi iš Kinijos ir ieško naujų krantų

Šiuo metu daugybė Amerikos įmonių vertina riziką, susijusią su prekių gamyba Kinijoje ir kai kurios ima svarstyti galimybę perkelti verslą į kitą šalį, esančią daug arčiau namų – Meksiką.
Meksikos vėliava
Meksikos vėliava / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Pavyzdžiui, ši stiprėjanti tendencija, praminta „near-shoring“, atkreipė mažmeninės prekybos milžinės „Walmart“, kurios būstinė yra Arkanzase, dėmesį.

2022 metų pradžioje, kai „Walmart“ prireikė uniformų darbuotojams už milijoną JAV dolerių (užsakymą sudarė daugiau nei 50 tūkst. vienetų), kompanija jas pirko ne iš įprastų tiekėjų Kinijoje, o iš „Preslow“, šeimai priklausančios drabužių siuvimo įmonės Meksikoje.

Buvo 2022 metų vasario mėnuo ir atrodė, kad pasaulinės prekybos žemėlapis buvo gerokai perbraižytas. Baisiausia per šimtmetį pandemija apvertė laivybą aukštyn kojomis.

Prekių gabenimo per Ramųjį vandenyną kaina smarkiai išaugo, o uostus užkimšo plūduriuojantys laivai – tai buvo akivaizdus įrodymas, kad, kai kalbama apie būtiniausias prekes, priklausomybė nuo vienos tolimos šalies kelia pavojų.

Tarptautinių bendrovių dešimtmečius puoselėtu įsitikinimu, kad gamyba Kinijoje turi daugybę pranašumų staiga imta abejoti, ypač kai priešiškumas tarp Vašingtono ir Pekino sustiprėjo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos