Metinės infliacijos rodiklis sumažėjo pirmą kartą nuo 2020 metų spalio.
Rugpjūtį lėčiau kilo, be kita ko, naudotų automobilių kainos – liepą jų metinis prieaugis sudarė 41,7 proc., o paskutinį vasaros mėnesį – 31,9 procento. Taip pat sulėtėjo transporto paslaugų kainų metinis augimo tempas – nuo 6,4 proc. liepą iki 4,6 procento.
Tačiau metinis maisto produktų kainų kilimo tempas paspartėjo nuo 3,4 proc. mėnesiu anksčiau iki 3,7 proc., naujų automobilių kainų – nuo 6,4 iki 7,6 proc., o energijos išteklių kainų – nuo 23,8 iki 25 procentų.
Ekspertai aiškina, kad didelę infliaciją Jungtinėse Valstijose lemia, be kita ko, mažos palyginamosios bazės efektas, taip pat ekonominio aktyvumo šalyje atsigavimas, žaliavų brangimas ir besitęsiantys sutrikimai tiekimo grandinėse, dėl kurių atsiranda pasiūlos deficitas.
Rugpjūtį, palyginti su liepos mėnesiu, vartotojų kainos šalyje paaugo tik 0,3 proc. ir mėnesio infliacija buvo mažiausia per pastaruosius septynis mėnesius bei mažesnė už ekspertų prognozuotus vidutiniškai 0,4 proc., rašo JAV verslo dienraštis „The Wall Street Journal“.
Grynoji mėnesio infliacija, į kurią neįtraukiamos maisto ir energijos kainos, sudarė vos 0,1 proc. ir buvo mažiausia nuo vasario. Metinė grynoji infliacija siekė 4 procentus.
Prie infliacijos kone labiausiai ir vėl prisidėjo kylančios benzino kainos: per mėnesį jos pakilo 2,8 proc., o per metus – 42,7 procento.
Tai, kad kainų spaudimas rugpjūtį kiek sumažėjo, patvirtina Federalinio rezervo sistemos (FRS) atstovų ne kartą išsakytą nuomonę, kad pastaruoju metu stebimą infliacijos kilimą didžiąja dalimi skatina laikini veiksniai, kurių poveikis išnyks, didžiausiai pasaulio ekonomikai atsitiesiant po COVID-19 pandemijos sukelto sukrėtimo.