„Michelin“ žvaigždė – tik graži lentelė ar pridėtinė vertė prekių ženklui?

Vasarą daugeliui ieškant įdomių bei dar galbūt nelankytų vietų vakarienei daugelio akys krypsta į „Michelin“ žvaigždėmis įvertintus bei gido rekomenduojamus restoranus. Apdovanojimus pelnę verslai jau įsitvirtino gurmanų Biblijoje, pritraukia ne tik lietuvių, bet ir turistų dėmesį, todėl, tikėtina, greitu metu pradės generuoti ir daugiau pajamų nei anksčiau, sako Dovilė Platakytė advokatų kontoros COBALT asocijuota teisininkė, rašoma pranešime spaudai.
„Vila Komoda“ įtraukta į „Michelin“ gidą
„Vila Komoda“ įtraukta į „Michelin“ gidą / Patricija Adamovič / BNS

Tačiau ar ši raudona lentelė įrodanti aukštą įvertinimą turi įtakos restoranų prekių ženklams ar yra tik papuošimas prie įėjimo?

„Michelin“ žvaigždes užsitarnavusių restoranų prekių ženklų vertė turėtų pakilti bent 20 proc. Jie jau yra patrauklesni ne tik maisto gurmanams, kritikams bei tiesiog paragauti išskirtinių patiekalų norintiems žmonėms, bet ir investuotojams. Visgi ši sąlyga galioja tik tokiu atveju, jei restoranai savo pavadinimus yra tinkamai apsaugoję“, – sako teisininkė.

Bendrovės nuotr./Dovilė Platakytė
Bendrovės nuotr./Dovilė Platakytė

Iš pasaulinių pavyzdžių matyti, kad „Michelin“ žvaigždę gavęs restoranas uždirba 20 proc. daugiau nei prieš įvertinimą. Pelnęs dvi žvaigždes restoranas sugeneruoja net 40 proc. daugiau pajamų, o tris – 100 proc., sako D.Platakytė.

„Ne išimtis ir Lietuvos restoranai. Visgi, jei nėra užregistruotas restorano pavadinimas, kaip prekių ženklas, skaičiai bus kur kas mažesni. Mat pavadinimas savaime nėra laikomas prekių ženklu. Tam, kad tokiu taptų, jį būtina apsaugoti. Antraip pavadinimas praranda vertę.

Be to, gali kurtis naujos vietos panašiais pavadinimais, kurios sieks pasipelnyti iš „Michelin“ žvaigždes gavusių restoranų sėkmės – vilios žmones pas save taip mažindami lankytojų srautus apdovanojimais įvertintoje vietoje, – sako COBALT asocijuota teisininkė. – Juolab investuotojai ir verslų pirkėjai visuomet reikalauja tinkamai registruotų prekių ženklų tam, kad jų investicija atsipirktų. Apsaugoti ir teisiškai įtvirtinti pavadinimai yra vienas svarbiausių verslų turimų turtų, kurie gali būti įvertinti itin didele suma.“

Kokia apsauga būtina?

Prekių ženklus verslams patartina registruoti dar prieš pradedant juos naudoti. Tai, anot D.Platakytės, padės išvengti protestų iš kitų asmenų. Mat, jei jau yra registruotas panašus prekių ženklas, jo savininkas gali uždrausti naudoti asociacijas keliantį pavadinimą.

„Prieš registruojant prekių ženklą reikia atlikti namų darbus, kad būtų galima sutaupyti laiko bei pinigų. Pirmiausia svarbu padaryti išsamią panašių prekių ženklų analizę ir įsivertinti galimą riziką, kad jau registruoto prekių ženklo savininkas neleis naudoti sugalvoto pavadinimo. Taip pat būtina pasitikrinti, ar ženklas, kurį norima registruoti, atitinka reikalavimus. Pavyzdžiui, prekių ženklas nenurodo klaidinančios geografinės kilmės ar kitos informacijos dėl paslaugų kokybės, pavadinimas yra sudarytas iš lietuvių kalboje vartotinų žodžių”, – sako D.Platakytė.

Galiausiai, reikia įsivertinti, kokioje teritorijoje ženklą planuojama naudoti bei kokioms prekėms ir paslaugoms ženklas bus skirtas ne tik šiandien, bet ir ateityje, pataria teisininkė. Mat vėliau ženklo apsaugos ribų praplėsti nebus galima, reikės registruoti naujus prekių ženklus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis