Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Ministerija: kokios naujovės laukia verslininkų ir vartotojų dėl skaitmeninių paslaugų

Įsigaliojus naujam Europos Sąjungos (ES) reguliavimo dokumentui – Skaitmeninių paslaugų aktui, nuo naujųjų metų pokyčių patirs tiek verslo atstovai, tiek ir vartotojai. Šiuo aktu stiprinama kova su neteisėtu turiniu, užtikrinama vartotojų teisių apsauga, kai vartotojų turinys yra nepagrįstai pašalinamas, taip pat sudaromos palankesnės sąlygos įmonėms ir startuoliams plėsti veiklą, rašoma Ekonomikos ir inovacijų ministerijos pranešime spaudai.
Verslas
Verslas / 123RF.com nuotr.

Naujas reguliavimas nustato vienodas taisykles ES skaitmenines paslaugas teikiančioms įmonėms: elektroninėms prekyvietėms, interneto platformoms, svetainių talpinimo (angl. „hosting“), paprasto perdavimo paslaugoms. Tad verslo įmonėms bus lengviau teikti skaitmenines paslaugas kitose valstybės narėse ir prisitaikyti prie nacionalinių reikalavimų.

Skaitmeninių paslaugų aktas užtikrins vartotojams saugesnę ir atviresnę skaitmeninę erdvę, kurioje saugomos jų pagrindinės teisės, užtikrinama apsauga nuo neteisėto turinio. Tai turės teigiamą poveikį žodžio laisvei, mažins diskriminaciją, užtikrins asmens privatumą ir duomenų apsaugą.

Nauju reguliavimu bus apriboti savavališki interneto platformų turinio moderavimo sprendimai ir suteikta papildomų teisių naudotojams imtis veiksmų, kai turinys yra nepagrįstai pašalinamas. Interneto platformų naudotojai dabar galės užginčyti sprendimus dėl turinio moderavimo, tiesiogiai pateikti skundą platformai, pasirinkti neteisminio ginčų sprendimo įstaigą arba ginti savo teises teismuose.

Visos interneto platformos, išskyrus mažas ir labai mažas įmonės, turės iki 2023 m. vasario 17 d. paskelbti vidutinį aktyvių naudotojų skaičių per mėnesį. Labai didelėms interneto platformoms ir paieškos sistemoms reglamentas taikomas po 4 mėnesių nuo šio statuso suteikimo. Kitiems skaitmeninių paslaugų teikėjams reglamentas įsigalioja 2024 m. vasario 17 d.

Didžiausi įpareigojimai numatomi įmonėms, kurios ES turi daugiau kaip 45 mln. aktyvių naudotojų per mėnesį. Šios įmonės turės rengti išsamias skaidrumo ataskaitas, plataus masto metinius rizikos vertinimus, susijusius su jų paslaugų daroma žala internete, neteisėtų prekių ar turinio siūlymu arba dezinformacijos sklaida. Taip pat įtraukti reikalavimai parengti rizikos mažinimo priemones ir atlikti nepriklausomą auditą.

Mažoms ir labai mažoms įmonėms bus taikomos paprastesnės pareigos, galios specialios išimtys. Visos įmonės turės paskirti kontaktinius centrus, skelbti nuostatas ir sąlygas dėl turinio moderavimo, taikomų apribojimų. Numatomas reikalavimas bent kartą per metus rengti skaidrumo ataskaitas, išskyrus mažas ir labai mažas įmones.

Svetainių talpinimo paslaugas teikiančios įmonės, įskaitant ir interneto platformas, turės įdiegti mechanizmus, kad naudotojai galėtų jiems pranešti apie aptiktą neteisėtą turinį. Apribojus paslaugų gavėjų turinį, įmonėms numatoma pareiga pateikti konkretų paaiškinimą, kad paslaugos gavėjo pateikta informacija yra neteisėtas turinys arba yra nesuderinama su jų nuostatomis ir sąlygomis.

Elektroninėms prekyvietėms numatoma pareiga vykdyti prekiautojų atsekamumo reikalavimus ir leisti naudotis savo paslaugomis tik tada, kai prekiautojas pateikia reikalaujamus duomenis. Elektroninės prekyvietės, naudodamosi oficialiomis duomenų bazėmis, turės įvertinti, ar nurodyta informacija yra patikima ir išsami. Taip pat jos atsitiktine tvarka privalės tikrinti, ar jų elektroninėje sąsajoje nėra neteisėto turinio.

Interneto platformoms bus draudžiama teikti profiliavimu paremtą reklamą, naudojant jautrius duomenis apie rasinę ar etninę kilmę, politines pažiūras, religinius ar filosofinius įsitikinimus, lytinę orientaciją.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos