Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Moderniai pučia butelius – jų nori ne tik skandinavai

Plastiko produktų gamyba – vienas didesnių Lietuvos apdirbamosios pramonės sektorių pagal pardavimų ir pridėtinės vertės augimo tempus.
Ekskursija inovacijos
Ekskursija inovacijos / Projekto partnerio nuotr.

„Lietuvos ūkiui atsiveriant ir integruojantis į ES ir pasaulinę ūkio sistemą, šalies apdirbamoji pramonė susiduria su naujais iššūkiais, kuriuos lemia bendrosios raidos tendencijos, pasauliniai prekių ir paslaugų srautai. Vis dažniau tenka konkuruoti su stipriomis specializuotomis bendrovėmis, turinčiomis didelę tarptautinio verslo patirtį. Svarbi sėkmės sąlyga šiuo požiūriu – gebėjimas kooperuotis su tarptautiniais ir vietos partneriais. Pramoninis bendradarbiavimas padės įmonėms įsilieti į tarptautinių vertės grandinių veiklą, o integracija į tarptautinę rinką skatintų įmones tobulėti, modernizuotis ir taip išlikti konkurencingas“, – sako ūkio ministras Evaldas Gustas.

„Pramoninis bendradarbiavimas padės įmonėms įsilieti į tarptautinių vertės grandinių veiklą, o integracija į tarptautinę rinką skatintų įmones tobulėti, modernizuotis ir taip išlikti konkurencingas“ – ūkio ministras Evaldas Gustas. 

Pasak ūkio ministro, dalyvavimas klasterių veikloje joms leistų ne tik susitelkti į stambesnius gamybos projektus (įsigyti technologijų ar atlikti rinkos tyrimus, suvienodinti produktų standartus ir reikalavimus, naudoti vietines žaliavas), bet ir greičiau diegti naujas technologijas ir naujus darbo metodus, naudojamus konkrečios šakos tarptautiniuose klasteriuose. Svarbu, kad įmonės pasirinktų tokią strateginę kryptį, kurioje vyrautų aukštesnę pridedamąją vertę kuriančios veiklos ir produktai.

Prekes iš plastiko gaminančios įmonės dažniausiai savo produkciją ir paslaugas siūlo kitų šalių rinkoms, mat Lietuvoje joms per ankšta. Tarptautinė aplinka plastiko produktų bendroves skatina konkuruoti moderniomis priemonėmis: investuoti į pažangias gamybos technologijas ir kurti aukštesnio lygio produktus.

Kryptis - našumas

„Be nuoseklaus inovacijų diegimo, įmonės ateities neįsivaizduoju. Norint būti konkurencingiems negalima sustoti“, - sako PET tarą bei šios taros formavimo įrenginius gaminančio „Tereko“ vadovas Juozas Maksvytis ir dar juokais palygina: „kaip žmogus evoliucionavo nuo beždžionės, taip ir mes visą laiką investuojame ir keliame savo lygį: prieš 20 metų mūsų  pirma PET taros formavimo mašina pagamindavo 900 butelių per valandą, o dabartinės pagamina dešimt kartų daugiau – 9000“.

Pagrindinis investicijų motyvas – našumo siekimas. „Jeigu gamintume tokias pačias mašinas kaip veiklos pradžioje, šiandien niekam nebūtume reikalingi. Reiktų 10 mašinų ir 10  darbuotojų vietoj vieno įrenginio ir vieno žmogaus. Pagrindinis įrangos tobulinimo motyvas - ekonomija. Kas perka, skaičiuoja, kiek kainuos įrenginys, jo priežiūra, medžiagos, elektra ir kt.“, - vertina J. Maksvytis.

Kad būtų konkurencingas, „Terekas“ pastaruoju metu taip pat investavo į keletą naujų projektų. Vienas jų - naujas metalo apdirbimo cechas, kuriame gaminamos įvairios PET butelių formos. „Cechą įsirengėme, kad užsitikrintume aukščiausią mums reikalingą gamybos tikslumą, nes jeigu užsakytos detalės brokuotos, užima per daug laiko, kol tiekėjai ištaiso klaidas“, - aiškina J. Maksvytis.

Greta to, taip pat panaudojant ES struktūrinių fondų lėšas, buvo įrengta ir nauja moderni laboratorija, skirta PET butelių ruošinių ir metalo detalių kokybei nustatyti. Taip pat ne mažiau svarbi investicija buvo padaryta ir į  PET tarą gaminančių mašinų dizaino pakeitimą. „Anglai paskaičiavo, kad vienas svaras investuotas į inovatyvų dizainą duoda 5 svarus pelno”, - argumentuoja „Tereko“ vadovas.

Dėl klientų - eksperimentai

Šioje bendrovėje naujoves kuria aukštos kvalifikacijos konstruktoriai, IT specialistai, taip pat įmonė bendradarbiauja su Lietuvos universitetų mokslininkais. Bendrovės naujovių diegimas netgi buvo oficialiai įvertintas: prieš dvejus metus „Terekas“ tapo nacionalinio konkurso „Inovacijų prizas 2013“ nugalėtoju inovatyvios įmonės kategorijoje.

Tačiau pagrindinis inovacijų lygio ir reikalingumo vertintojas – pirkėjas. „Terekas“ savo produkciją eksportuoja į beveik 30 valstybių. Įmonė 100 proc. PET taros formavimo mašinų pagamina būtent užsienio pirkėjams, tarp kurių Vokietijos, Kanados, Olandijos, Skandinavijos ir kitų šalių verslininkai.

Turėdamas modernius įrenginius, J. Maksvytis didžiuojasi ir naujais, ką tik pasaulį išvydusiais, produktais. Vienas iš daugelio - technologija, kuri leidžia gaminti PET tarą, pritaikytą karštai produkcijai išpilstyti. Ši tara jau eksportuojama į Skandinaviją.

Beje, nauji gaminiai „Tereke“ šviesą išvysta greičiau nei kitur dar ir dėl drąsos priimti iššūkius. „Greta naujų technologijų mums padeda lankstumas: imamės užsakymų, kuriuos, dėl savo sudėtingumo, konkurentai atsisako įvykdyti“, - sako J. Maksvytis.

Parengta bendradarbiaujant su Ūkio ministerija ir MITA

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug