04 18

Moterys už prekes ir paslaugas moka brangiau: štai kodėl joms taikomas „rožinis mokestis“

Už tam tikras prekes ar paslaugas moterims tenka mokėti daugiau nei vyrams. Taip yra todėl, kad taikomas papildomas „rožinis mokestis“.
Moterys už prekes ir paslaugas moka brangiau.
Moterys už prekes ir paslaugas moka brangiau. / „Shutterstock“/15min montažas

Kas yra „rožinis mokestis“

„Swedbank“ Finansų instituto ekspertė Justina Bagdanavičiūtė 15min teigė, kad tyrimai atskleidžia, jog už panašius produktus ar paslaugas moterys moka vidutiniškai 7 proc. daugiau nei vyrai. Šis reiškinys vadinamas „rožiniu mokesčiu“.

Dažniausi to pavyzdžiai – asmeninės higienos prekės, drabužiai ir aksesuarai.

„Interneto parduotuvių bei paslaugų tiekėjų kainų analizė parodė, kad ne tik moterims skirti rožiniai skustuvai ir šampūnai gali būti brangesni už mėlynus, skirtus vyrams. Pavyzdžiui, vienoje internetinėje parduotuvėje galima pastebėti, kad identiško modelio žinomo prekės ženklo rožinio sportinio krepšio kaina yra keliais eurais didesnė nei juodo. Kai kurios drabužių valyklos siūlo skirtingas kainas klasikiniams vyriškiems ir moteriškiems marškiniams. Pastaruosius išvalyti bus brangiau. Pagal lytį skiriasi ir panašių vaikiškų drabužėlių bei žaislų kainos“, – komentavo J.Bagdanavičiūtė.

15min žurnalistė, pasidairiusi „rožinio mokesčio“ pavyzdžių, netrunka jų surasti. Pavyzdžiui, už kirpimą moterims ir vyrams tenka mokėti skirtingai, taip pat už drabužių valymą moterims tenka sumokėti daugiau.

Ekrano nuotr. /„Rožinio mokesčio“ pavyzdys
Ekrano nuotr. /„Rožinio mokesčio“ pavyzdys

Skiriasi ir tokių prekių kaip kad vienkartiniai skustuvai kainos, brangiau kainuoja kai kurie žaislai – vien dėl to, kad jie rožinės spalvos.

Ekrano nuotr. /„Rožinio mokesčio“ pavyzdys
Ekrano nuotr. /„Rožinio mokesčio“ pavyzdys

Specialistai sako, kad šis mokestis bus taikomas tol, kol kažkas jį mokės, tačiau jau dabar pasitaiko bandymų jį apeiti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis