Naujas Vilniaus oro uosto keleivių išvykimo terminalas pastatytas: pasakė, kada pradės veikti

Pirmadienį oficialiai pristatytas pabaigtas naujasis Vilniaus oro uosto išvykimo terminalas. Tiesa, veikti jis pradės vėliau – 2025 metų vasario 4 dieną.
Naujo Vilniaus oro uosto išvykimo terminalo pristatymas
Vilniaus oro uostas / Lukas Balandis / BNS nuotr.

Pristatydami naująjį Vilniaus oro uosto išvykimo terminalą, atstovai prabilo apie stiprų kokybinį šuolį, kuris, jų teigimu, suteiksiąs visiškai kito lygio kelionių patirtį.

Lietuvos oro uostų (LOU) valdybos pirmininkas Gediminas Almantas pažymėjo, kad šis terminalas yra tik maža dalis visos strategijos.

„Iš esmės, šiandien visos vadovybės vardu, labiausiai norime kalbėti būtent apie strategiją: keičiasi geopolitika, nėra lengva pritraukti į Lietuvą naujas kryptis, bet šičia turime atrasti savo privalumus, specifiką. Einant į naują kokybinį akcentą LOU persitvarkė iš valstybinės įmonės į akcinę bendrovę, mes pasiruošėme ilgalaikius planus – juose aiškūs plėtros terminai – tiek su skrydžiais, tiek su infrastruktūra, tiek pritraukiant naujus partnerius, tiek tvarumo kriterijus. Jau visa tai yra aiškiai matoma, bus atspindėta tolimesniuose projektuose“, – sakė jis.

Renginyje dalyvavęs susisiekimo ministras Marius Skuodis pridūrė, jog svarbiausias dalykas, kad naujasis terminalas leis aptarnauti dvigubai didesnį keleivių skaičių.

Lukas Balandis / BNS nuotr./Naujo Vilniaus oro uosto išvykimo terminalo pristatymas
Lukas Balandis / BNS nuotr./Naujo Vilniaus oro uosto išvykimo terminalo pristatymas

Anot Lietuvos oro uostų (LTOU) atstovų, naujasis terminalas pradės veikti kitų metų vasario 4 dieną, o iki to laiko terminalo viduje bus diegiama ir testuojama įranga.

Nors įmonėje dirba apie 750 darbuotojų, skaičiuojama, kad apie 8 tūkst. žmonių į Vilniaus, Kauno, Palangos oro uostus, viena ar kita forma – ateina dirbti kiekvieną dieną arba dirba nuolat, – ar tai būtų antžeminių kompanijų, ar veikiančių lėktuvo remonto dirbtuvių darbuotojai.

Teigiama, kad šiuo metu iš Vilniaus yra 83 skrydžių kryptys. Šiais metais planuojama aptarnauti apie 55 tūkst. skrydžių, apie 6,3 mln. keleivių.

LOU bendrovė turi apie 180 partnerių, tarp jų – tarptautinės įmonės. Ilgalaikėje perspektyvoje, anot atstovų, LOU ketina tapti ekonomikos augimo akceleratoriumi, iš to esą ir gimė atnaujinta vizija: spartinti Lietuvos ekonomiką.

Skysčius teks išsiimti

Nors naujasis Vilniaus oro uostų keleivių išvykimo terminalas įrengtas taip, kad būtų galima patikros metu iš bagažo neišsiimti skysčių, keleiviams vis tiek teks tai daryti, pabrėžė LOU atstovai. Tokia tvarka bus dėl Europos Komisijos (EK) š. m. rugsėjo 1 d. įvesto reguliavimo: 100 mililitrų ar daugiau skysčių patikros metu išėmimo reikalavimas išliko visiems oro uostams, tai pasikeistų nebent tuo atveju, jei iki vasario mėnesio pasikeistų reguliavimas.

Kaip anksčiau skelbė LOU atstovai, pastačius 14,4 tūkst. kv. metrų terminalą, bendras Vilniaus oro uosto keleivių terminalų plotas išaugs trečdaliu, o keleivių pralaidumas – dvigubai (nuo 1 200 iki 2 400 keleivių per valandą).

Dviejų aukštų pastato pirmajame aukšte veiks keleivių registracijos erdvė su savitarnos zona, kurioje bus galima savarankiškai ne tik registruotis skrydžiui, bet ir priduoti bagažą.

Anksčiau taip pat skelbta, kad 2025 metų pradžioje bus pradėtas statyti naujasis atvykimo terminalas, kurį numatoma užbaigti iki 2027 metų, o iki 2028 metų – atnaujinti dabartinį sovietinį pastatą, jame įkuriant komercines erdves. Iki 2030 metų po šiuo pastatu ketinama pastatyti požeminę europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ stotį.

Lukas Balandis / BNS nuotr./Naujo Vilniaus oro uosto išvykimo terminalo pristatymas
Lukas Balandis / BNS nuotr./Naujo Vilniaus oro uosto išvykimo terminalo pristatymas

Susisiekimo ministerija siūlo Vilniaus oro uosto plėtrą pripažinti valstybei svarbiu projektu. Iki 2030 metų įgyvendinus 235 mln. eurų privačių ir valstybės biudžeto lėšų pareikalausiantį projektą čia būtų aptarnaujama ne mažiau kaip 7,8 mln. keleivių per metus.

Terminalą per daugiau nei pusantrų metų už maždaug 50 mln. eurų pastatė „Eikos statyba“.

Lukas Balandis / BNS nuotr./Naujo Vilniaus oro uosto išvykimo terminalo pristatymas
Lukas Balandis / BNS nuotr./Naujo Vilniaus oro uosto išvykimo terminalo pristatymas

Pristatė naują strategiją

Pirmadienį pristatyta ir nauja LTOU veiklos strategija. Jos pagrindas apima du svarbiausius siekius – tvarių partnerysčių plėtros skatinimą ir oro uostų ekosistemos indėlio į Lietuvos ekonomikos didinimą.

„Didelė dalis siekiamų pokyčių ketverių metų laikotarpyje bus susiję su planuojama oro uostų infrastruktūros plėtra. Norime, kad šios investicijos tiesiogiai darytų įtaką tiek gerėjančiai keleivių patirčiai ir bendroms galimybėms aptarnauti daugiau keleivių, tiek taptų pagrindu verslams plėsti savo veiklos apimtis trijuose tarptautiniuose oro uostuose mūsų šalyje. Artimiausiais metais matysime, kad oro uostų erdvės stipriai keičiasi, o šiame procese mūsų fokusas bus nukreiptas į aukščiausią kokybės kartelę, kurios norime siekti drauge su savo partneriais“, – strategijos siekius komentavo LTOU vadovas Simonas Bartkus.

Tarp strategiškai svarbių veiklos sričių LTOU išskiria ne tik infrastruktūros plėtrą, bet ir susisiekimo oru kokybės gerinimą, subalansuoto verslo modelio gryninimą, keleivių patirtį, galimų verslo rizikų suvaldymą bei tvarumo principų veikloje užtikrinimą.

LTOU vadovo teigimu, artimiausius kelerius metus didelis dėmesys bus skiriamas skaitmeninei transformacijai, kuri apims tiek keleivių patirtį, efektyvesnį organizacijos valdymą bei daugelį kitų procesų, su kuriais kontaktą turi beveik visi keleiviai oro uoste.

„Jau dabar nemaža dalis procesų oro uostuose yra vis labiau skaitmenizuojami ir automatizuojami, ši proporcija per artimiausią laikotarpį tik didės. Nuo bagažo sistemų automatizavimo, savitarnos galimybių, srautų valdymo iki patikros aviacijos saugume ar papildomų paslaugų užsakymo bei valdymo – daugelyje sričių planuojame esminius pokyčius, kurie mums leis kaupti naujas kompetencijas, todėl šį siekį įvardijame kaip vieną iš svarbių jungiamųjų vardiklių“, – teigia S.Bartkus.

Lukas Balandis / BNS nuotr./Naujo Vilniaus oro uosto išvykimo terminalo pristatymas
Lukas Balandis / BNS nuotr./Naujo Vilniaus oro uosto išvykimo terminalo pristatymas

Perplanuos erdves

Anot S.Bartkaus, baigus išvykimo terminalo testavimą ir jį atidarius keleiviams, lauks kitas Vilniaus oro uosto konversijos etapas. Jo metu bus perplanuotos ir pakeistos senųjų terminalų erdvės, tai leis reikšmingai išplėsti komercinės veiklos apimtis, o keleiviams tai reikš daugiau galimybių gauti įvairesnes paslaugas.

„Planuojame, kad maždaug nuo 2025 metų vidurio pradėsime esamų terminalų konversiją. Kadangi visa išvykimo funkcija jau bus perkelta iš senojo į naująjį terminalą – toliau tęsime oro uosto pokyčius, kurie bus skirti auginti mūsų galimybes suteikti daugiau erdvių komercinėms paslaugoms ir pasiūlyti keleiviams daugiau patogumo“, – sako S.Bartkus.

Anot vadovo, senųjų terminalų konversija truks iki 2026 metų pabaigos. Lygiagrečiai vyks ir naujojo atvykimo terminalo planavimo ir statybos procesas – šis terminalas, planuojama, turėtų startuoti 2028 metų pabaigoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis