Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Naujienų portalai lankomiausi, skelbimų ir pažinčių – pelningiausi

Lietuvoje pelningiausia kurti ne daugiausiai pajamų susirenkančius naujienų portalus, bet mažiausiai sąnaudų reikalaujančius pažinčių ar skelbimų tinklalapius, rašo savaitraštis „Veidas“.
Internetinis portalas
Internetinis portalas. / Šarūno Mažeikos/BFL nuotr.

Rinkos tyrimų bendrovės „TNS LT“ duomenimis, 2010 metais Lietuvos interneto portalai išsidalijo 25 mln. litų reklamos lėšų. Didžiausią dalį iš reklamos užsakovų internete susišlavė lankomiausi naujienų portalai „Delfi.lt“, „Lrytas.lt“, „Balsas.lt“ ir kiti.

„Ir JAV 20 lankomiausių portalų pasiima daugiau nei 80 proc. visų reklamos pajamų, tik skirtumas tas, kad likę 20 proc. JAV yra gana dideli pinigai, o Lietuvoje likusiems keliems šimtams portalų lieka labai mažai reklamos lėšų“, – tvirtino interneto reklamos sprendimų bendrovės „Adnet“ verslo plėtros vadovas Deividas Talijūnas.

Didžiausio šalyje naujienų portalo delfi.lt pelnas (35,6 tūkst. litų) prieš dvejus metus buvo gerokai menkesnis ir už tokių forumų, kaip „Supermama.lt“ (2009 metų pajamos – 481 tūkst. litų, pelnas – 294 tūkst. litų) ar skelbimų portalus valdančių bendrovių, kaip „Diginet Lt“ (2009 metais gavo 4,9 mln. litų pajamų ir 1,3 mln. litų pelno), pelną.

2010 metų finansinių ataskaitų didžioji dalis interneto bendrovių dar nepateikusios, o pačios duomenų neatskleidžia, tačiau neabejotinai krizė gerokai sumenkimo visų portalų pelną.

Pažinčių tinklalapį valdančios įmonės „Draugas.lt“ steigėjas ir direktorius Povilas Laučius tvirtino, kad 2010 metais įmonė uždirbo daugiau nei 2009-aisiais – 3,2 mln. litų pardavimo pajamų ir 800 tūkst. litų pelno. P.Laučiaus teigimu, „Draugas.lt“ nuolat plečia savo veiklos ratą – siūlo įvairių žaidimų ir pramogų.

Interneto rinkos dalyviai skaičiuoja, kad apskritai Lietuvoje kol kas pelningų interneto portalų nėra daug – žymesnį pelną susikrauna 10-15 tinklalapių.

„Veidas“ rašo, jog Lietuvos portalų rinkoje šiuo metu išsiskyria keli pagrindiniai žaidėjai: be daug reklamos pritraukiančių naujienų portalų, išsiskiria skelbimų portalus valdančios bendrovės „Plius“ ir „Diginet LT“, apie 30 tinklalapių valdanti „Epasas“ grupė, „One.lt“, pažinčių portalas „Draugas.lt“ ir „Supermamų projektai“, valdantys „Supermamos.lt“. Šios grupės ir dar keletas nišinių portalų uždirba daugiausiai pajamų ir pelno, o kiti rinkos žaidėjai – tik smulkios žuvelės.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos