Pardavėjų teigimu, šalies rinka dar nėra perpildyta tokių prekių kaip plokščiaekraniai televizoriai. Be to, sunkmečiu daugiau laiko praleisdami namie, žmonės daugiau dėmesio skiria ten naudojami technikai atnaujinti. O siekdami taupyti sunkmečiu pirkėjai dažniau renkasi elektros energiją taupančius prietaisus. Todėl buitinių prietaisų gamintojai ir pardavėjai tikisi privilioti pirkėjus „krizės produktais“, itin taupančiais elektrą. Pavyzdžiui, „Tefal“ specialiai sukūrė naują prietaisą kavai ir arbatai paruošti. Skirtingai nei paprasti elektros virduliai, jis naudoja net iki 65 proc. mažiau elektros energijos.
Skaičiuojant vienetais Lietuvoje buitinės technikos ir elektronikos pernai parduota 5,3 proc. mažiau, palyginti su 2007 metais. Skaičiuojant pinigais šalies rinka smuko daugiau – apie 10 procentų.
Pigiai neapsimoka
Skaičiuojant vienetais Lietuvoje buitinės technikos ir elektronikos pernai parduota 5,3 proc. mažiau, palyginti su 2007 metais. Skaičiuojant pinigais šalies rinka smuko daugiau – apie 10 procentų. Toks skirtumas tarp rinkos kritimo vienetais ir pinigais rodo, kad žmonės labiau rinkosi pigesnes prekes.
UAB „AG Group“, valdančios įmones „Topo centras“, „AG Trade“, „AG Service“, valdybos pirmininkas Aurelijus Rusteika sako pastebintis, kad Lietuvos pirkėjai pastaruoju metu itin atidūs prekės kainai, tačiau jis pataria pirmiausia ieškoti kokybiško, o ne kuo pigesnio pirkinio, kad ateityje jis neatsieitų dar brangiau.
Siekiant išjudinti rinką pirkėjams žadama šiais metais pasiūlyti daugiau išpardavimų nei anksčiau – nuo 1-2 iki 3-4 per metus.
„Žmonės turi pinigų, bet, nebūdami tikri dėl ateities, jie susilaiko nuo didesnių prekių įsigijimo“, – svarsto bendrovės valdybos pirmininkas.
Uždarinės nuostolingas parduotuves
Pasak A.Rusteikos, šiuo laikotarpiu visiems pardavėjams reikės apsikuopti savo kiemą ir atsisakyti nepelningų parduotuvių, tad dabar yra pats tinkamiausias laikas tai padaryti.
„Mano nuomone, šiais metais visi tinklai uždarinės nuostolingai veikiančias parduotuves, o nuo to rinkai bus tik geriau, – teigė jis. – 2008 metais mums pavyko išlaikyti tokį patį pardavimo lygį. Nors teko uždaryti porą nedidelių parduotuvių, tačiau pardavimui tai įtakos neturėjo. Ir 2007 ir 2008 metais „Topo centro“ įmonių grupės pardavimo apimtis buvo po 422 mln. litų kasmet. Lietuvos rinkai krintant, "Topo centras" fiksavo teigiamas tendencijas - vienetais per metus būdavo parduodama 5 proc. daugiau, pinigais taip pat išlaikėme teigiamas tendencijas.“
Rinka dar neprisotinta
A.Rusteikos pateiktais duomenimis, Lietuvoje pardavimo mažėjimo tendencijos pradėjo reikštis nuo vasaros, o paskutiniais metų mėnesiais rinka sumažėjo iki 30 procentų. Estijoje smukimo tendencijos rinkoje pradėtos justi maždaug 2007 metų rugsėjo mėnesį, Latvijoje – praėjusių metų vasarį.
„Praėjusių metų pabaigoje per kalėdinę prekybą Latvijos rinka buvo atsigavusi. Prie to, matyt, prisidėjo ir pasklidusios kalbos apie lato devalvavimą, nes žmonės norėjo pinigus išleisti pirkdami ilgalaikio vartojimo prekes“, – minėjo A.Rusteika.
2007-2008 metais vadinamosios baltos technikos (skalbyklių, viryklių, šaldytuvų) mūsų šalyje parduota 7 proc. mažiau. Skalbimo mašinų vienetais Lietuvoje parduota 7 proc., Latvijoje ir Estijoje – po 12 proc. mažiau. Šaldytuvų parduota atitinkamai 8, 9 ir 20 proc. mažiau, viryklių – Lietuvoje ir Latvijoje atitinkamai 1 ir 4 proc. daugiau, Estijoje – 14 proc. mažiau.
Pastebimas didesnis vaizdo ir garso technikos pardavimo mažėjimas.
Pastebimas didesnis vaizdo ir garso technikos pardavimo mažėjimas. Iš viso Lietuvoje per metus vienetais jų parduota kone trečdaliu mažiau. Iš rinkos besitraukiančių kineskopinių televizorių 2007-2008 metais Lietuvoje parduota 49, Latvijoje – 67, Estijoje – 73 proc. mažiau; ausinukų MP3 ir MP4 visose Baltijos šalyse parduota vidutiniškai 50 proc. mažiau. Plokščiaekranių televizorių pardavimas Lietuvoje beveik nesumažėjo, nes rinka dar nėra iki galo prisotinta. Tuo metu Estijoje jų parduota jau 15 proc. mažiau.
Pasak A.Rusteikos, pernai kalėdiniu laikotarpiu plokščiaekranių televizorių nupirkta 34 proc. daugiau nei per tą patį laiką 2007 metais.
DVD grotuvų Lietuvoje parduota 12 proc. mažiau, o Estijoje, kur jų pradėta pirkti anksčiau, parduota jau 41 proc. mažiau.
Pastebima, kad IT technikos pardavimas praėjusiais metais augo sparčiau nei 2007 metais. Nešiojamųjų kompiuterių pernai parduota kone trečdaliu daugiau nei 2007 metais ir prognozuojama, kad augimas nesustos ir šiais metais. Labiausiai, net 1328 proc., išaugo išorinių kietųjų diskų pardavimas. Užtat 18 proc. mažiau nei 2007 metais pernai nupirkta stalinių kompiuterių.
Lietuvoje neblogai sekasi pardavinėti smulkią buitinę techniką. Jos pardavimai per metus smuktelėjo 8 procentais. Palyginamuoju laikotarpiu šalyje lygintuvų parduota 6 proc. daugiau, siurblių – vos 4 proc. mažiau, barzdaskučių – 11 proc., kavavirių 17 proc. daugiau.
Pagal prekių ženklą Lietuvoje labiausiai auga LG, „Tauro“, „Toshiba“ televizorių pardavimas, perkama vis mažiau „Philips“ ir „Panasonic“ televizorių. Rinkdamiesi skalbimo mašinas žmonės vis labiau dairosi „Blomberg“, „Samsung“ prekių ženklo, mažiau – LG, „Ardo“. Šaldytuvų lyderiai išlieka „Beko“.