Nuo birželio 1 d. Vokietijos vyriausybė trims mėnesiams sumažino mokesčius šiam sektoriui, taip siekdama sumažinti kainas degalinėse.
Tačiau kritikai teigia, kad tokios priemonės vartotojams naudos neatnešė, be to, pagal šią schemą taip pat subsidijuojamas anglies dioksido išmetimas, nors vyriausybė turėtų skatinti ekologiškesnį transportą.
Skaičiuojama, kad ši priemonė vyriausybei kainuos daugiau kaip 3 mlrd. eurų. Ji yra dalis paketo, į kurį taip pat įeina pigesnis viešasis transportas, kuriuo siekiama sumažinti Vokietijos gyventojų judumo išlaidas didelės infliacijos ir neapibrėžtumo, sukelto Rusijos karo Ukrainoje, laikotarpiu.
Žaliųjų frakcijos narys R.Habeckas, kuris taip pat yra klimato ir ekonomikos ministras, pasiūlė apmokestinti perteklinį pelną kaip dar vieną būdą kovoti su iškastinio kuro bendrovėmis. Pirmadienį duodamas interviu Vokietijos radijui „Deutschlandfunk“ jis pripažino, kad tam pritartų ne visi valdančiosios koalicijos nariai.
Tačiau R.Habeckas sakė, kad antimonopolinių įstatymų reformai pritarė kanclerio Olafo Scholzo vadovaujami socialdemokratai (SPD) ir finansų ministro Christiano Lindnerio liberalieji laisvieji demokratai (FDP).
A.Habeckas sakė, kad jo plane numatyta suteikti valdžios institucijoms daugiau įgaliojimų tikrinti bendrovių finansus ir pakeisti įstatymą, kad būtų pakeista įrodinėjimo našta nustatant, ar buvo sudarytas kartelis.
„Šiuo metu jį taikyti sudėtinga, nes reikia įrodyti, kad yra kartelis“, – sakė ministras.
Reformos bus pateiktos per artimiausias savaites.
Mokesčių sumažinimą energetikos bendrovėms rėmė FDP, kuri vykdo kampaniją už fiskalines lengvatas. Paklaustas apie politikos nesėkmę, C.Lindneris sakė, kad jį taip pat „vargina“ didelės degalų kainos. Tačiau jis teigė, kad jos būtų dar didesnės, jei nebūtų sumažintas mokestis, ir nurodė pasaulines degalų brangimo priežastis.
„Žinome, kad pasaulinėje rinkoje pakilo žalios naftos kaina, doleris, palyginti su euru, yra labai stiprus, be to, Vokietijos naftos perdirbimo gamyklose trūksta degalų“, – sakė jis.