Lietuvos oro uostų vadovas sako, jog dividendai turėtų būti atidedami bent iki 2022-ųjų arba paliekami įmonei.
Siekiant sušvelninti itin dideles aviacijos krizės pasekmes trims šalies oro uostams, Susisiekimo ministerija svarstė galimybę palikti jų veiklai 9,7 mln. eurų, kuriuos planuota išmokėti kaip dividendus į valstybės biudžetą. Dėl to ministras Jaroslavas Narkevičius siūlė teikti Seimui įstatymo pataisas skubos tvarka, tačiau jų priimti Seimas nespėjo.
Pasak susisiekimo viceministro Vladislavo Kondratovičiaus, tam sutrukdė įtempta Seimo darbotvarkė, be to, „teisėkūros procesai užtrunka“.
Anot viceministro, dabar įstatyme numatyta, kad dividendai turi būti mokami, tačiau nenurodoma, ar mokėjimas gali būti atidedamas arba išskaidomas dalimis. Dėl to ketinama tartis su Finansų ministerija.
„Mes negalime pažeisti įstatymo, finansų rinkinio ataskaitų paketas yra patvirtintas su praėjusių metų dividendais, tai juos mums kaip ir reikia mokėti šiandien, pagal galiojantį įstatymą. Mes kito kelio nematome, kaip ieškoti būdų atidėti mokėjimą, tarkime, į kitus metus, arba sudaryti mokėjimo dalimis grafiką. (...) Su Finansų ministerija rasime mechanizmų ir teisės aktuose numatytų principų, kad būtų galima atidėti. Vyriausybė, manau, irgi pritartų tokiai pozicijai, nes supranta, kad įmonė Lietuvos oro uostai yra viena iš tų, kuri patyrė ir iki šiol patiria nuostolių“, – BNS sakė V.Kondratovičius.
„Laukiame informacijos iš įmonės, kaip jie mato galimybę, jeigu reikėtų mokėti, ir aišku, kad rudenį, jeigu Seimas svarstys ir priims pataisas, kreipsimės dar kartą, dėl galbūt dividendų nemokėjimo, bet kol kas to daryti negalime“, – pridūrė jis.
Lietuvos oro uostų vadovas Marius Gelžinis sako, jog neatleidus įmonės nuo dividendų mokėjimo, jie turėtų būti atidėti bent iki 2022 metų.
„Esame išsiuntę raštą su galimais dviem variantais – arba atidėti, arba atleisti (nuo dividendų mokėjimo – BNS), tai ministras turi nuspręsti, kokį kelia rinksis, mes iš savo pusės visus įmanomus variantus pasiūlėm“, – BNS sakė M.Gelžinis.
Anot jo, jeigu būtų nuspręsta dividendus mokėti anksčiau nei 2022-aisiais, siekiant stabilizuoti įmonės veiklą, gali tekti lėšų skolintis.
„Šiuo metu kol sprendimo nėra, mums jokios įtakos kaip ir nėra, bet jei tektų sumokėti, tai tada jau galvotume, turbūt įmonei reikėtų skolintis ir taip toliau. Kol kas matome, kad viskas eina ta linkme, kad susitvarkysim jeigu bus atidėti dividendų mokėjimai, tikrai nuo 2022 metų jau tikrai galėtume išmokėti“, – sakė jis.
Jei nebus antros koronaviruso bangos, Lietuvos oro uostai prognozuoja, kad į 2019 metų lygį įmonė grįš 2022 metais.
Dėl pavasarį prasidėjusios koronaviruso pandemijos trys šalies oro uostai prarado daugiau nei 1,5 mln. keleivių. V.Kondratovičius anksčiau BNS sakė, kad vien balandį įmonė negavo 6 mln. eurų pajamų.
Lietuvos oro uostai vienija tris – Vilniaus, Kauno ir Palangos – oro uostus.