Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Neteisėtas bandymas išsireikalauti skolas – kaip to išvengti?

Šiandien kiekvienas turi mobilųjį telefoną ir dauguma iš mūsų kiekvieną mėnesį moka tam tikrą abonentinį mokestį. Tačiau pasitaiko atvejų, kai sumokėti telekomunikacijų bendrovėms už suteiktas paslaugas asmenys tiesiog pamiršta apmokėti sąskaitą ar neturi tam galimybių. Jeigu jūs nesumokėjote už jums suteiktas paslaugas telekomunikacijų bendrovei, žinokite, kad jums gali būti pradedamos skaičiuoti netesybos.
Augustinas Stoškus
Augustinas Stoškus / UAB „Lexpro“
Temos: 1 Antstolis

Siekiant išvengti papildomų išlaidų už nesumokėtą skolą, pateikiame jums sprendimo variantą, kaip elgtis šioje situacijoje. 

Gavus priminimą iš paslaugų teikėjo dėl nesumokėtos skolos ir pradedamų skaičiuoti netesybų, kuo greičiau nutraukite iki šiol su juo galiojusią sutartį. 

Gavus priminimą iš paslaugų teikėjo dėl nesumokėtos skolos ir pradedamų skaičiuoti netesybų, kuo greičiau nutraukite iki šiol su juo galiojusią sutartį. Pagal Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos nustatytą Elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklių 12 punktą, sutartį abonentas turi teisę nutraukti anksčiau laiko, o paslaugų teikėjas dėl tokios sutarties nutraukimo negali reikalauti netesybų.

Jeigu Jūs norite ir toliau naudotis šios telekomunikacijų bendrovės paslaugomis, nutraukę seną sutartį tiesiog sudarykite naują. Svarbiausia, kad senoji sutartis būtų nutraukta – taip jūs išvengsite kiekvieną dieną jums priskaičiuojamų netesybų, kurias Jūs privalėtumėte sumokėti paslaugų teikėjui.

Jeigu paslaugų teikėjas iš jūsų reikalauja sumokėti ne tik skolą, bet ir netesybas dėl priešlaikinio sutarties nutraukimo, pateikite paslaugų teikėjui pretenziją dėl nesutikimo sumokėti netesybas ir nesutikimo, kad jūsų asmens duomenys būtų perduoti trečiosioms šalims (šiuo atveju paslaugų teikėjas gali kreiptis į įvairias skolų išieškojimo paslaugas teikiančias įmones).

Kadangi sutartis su paslaugų teikėju jau yra nutraukta, pats netesybų reikalavimas tampa neteisėtu pagal aukščiau minėtą Elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklių 12 punktą. Vadovaudamiesi šiuo pagrindu, rašykite skundą Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybai būtent dėl neteisėto netesybų reikalavimo.

Gali būti, jog telekomunikacijų bendrovės kreipsis į profesionalias skolų išieškojimo paslaugas teikiančias įmones, kad joms padėtų atgauti ne tik Jūsų susidariusią skolą, bet ir susidariusias netesybas.

Pasitaiko atvejų, kai skolų išieškojimo paslaugas teikiančios įmonės imasi ne tik visų leistinų, bet ir su teise prasilenkiančių priemonių. 

Jeigu ir jums taip atsitiko, patartina žinoti, kad skolų išieškojimo paslaugas teikiančios įmonės bando bet kokia kaina atgauti savo kliento skolą. Pasitaiko atvejų, kai skolų išieškojimo paslaugas teikiančios įmonės, siekdamos išvengti sudėtingo ir ilgo teismo proceso, imasi ne tik visų leistinų, bet ir su teise prasilenkiančių priemonių. Siekiant apginti savo teises, patariame nenusileisti skolų išieškotojams. Kad galėtumėte tai padaryti, būtina žinoti kelis dalykus.

Pirmiausiai, jeigu paslaugų teikėjas neatsiuntė rašytinio priminimo apie skolinių įsipareigojimų nevykdymą ir kreipėsi į skolų išieškojimo paslaugas teikiančią įmonę, žinokite, kad pastaroji neturi teisinio pagrindo iš jūsų išieškoti nei skolos, nei susikaupusių netesybų.

Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo 21 straipsnio 3 dalis nustato duomenų valdytojo teisę teikti tretiesiems asmenims skolininkų duomenis tik tuo atveju, jeigu jis duomenų subjektui paštu arba elektroninių ryšių priemonėmis pateikė rašytinį priminimą apie įsipareigojimų neįvykdymą ir per 30 kalendorinių dienų nuo dienos, kurią duomenų valdytojas išsiuntė (pateikė) duomenų subjektui priminimą ir skola liko nepadengta ir (arba) mokėjimo terminas nebuvo atidėtas arba duomenų subjektas pagrįstai neginčijo skolos.

Jeigu paslaugų teikėjas jums atsiuntė rašytinį priminimą apie skolinių įsipareigojimų nevykdymą ir kreipėsi į skolų išieškotojus, kurie raštu jums pareiškė reikalavimą sumokėti skolą ar susidariusias netesybas, būtina raštu atsakyti jiems ir pareikalauti pateikti skolos ar netesybų faktą patvirtinančius dokumentus bei įrodymą, kad jie yra teisėti paslaugų teikėjo, kuriam jūs esate skolingi, atstovai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos