Netikėta išvada: Beyonce galėjo paskatinti gegužės infliaciją Švedijoje

Aukštą infliaciją lemia ne tik trūkinėjančios tiekimo grandinės ar karo Ukrainoje padariniai. Švedijos analitikai svarsto, kad prie didesnio nei prognozuota kainų augimo šalyje gegužę prisidėjo ir JAV popmuzikos žvaigždė Beyonce.
Beyonce
Beyonce / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Prasidėjus dainininkės pasaulinėms gastrolėms, gegužę Švedijoje fiksuota labai didelė viešbučių ir restoranų paklausa, rašo BBC.

Tai lėmė, kad infliacija Švedijoje buvo aukštesnė nei tikėtasi ir siekė 9,7 proc. Prie neplanuoto augimo prisidėjo išaugusios viešbučių ir restoranų paslaugų kainos.

„Danske Bank“ ekonomistas Michaelis Grahnas mano, kad viešbučių kainų šuolį paskatino Beyonce. Pasak jo, populiarioji dainininkė taip pat galėjo lemti netikėtai didelį poilsio ir kultūros paslaugų kainų kilimą.

„Scanpix“ nuotr./Beyonce
„Scanpix“ nuotr./Beyonce

„Aš nekaltinčiau Beyonce dėl [didelės] infliacijos, tačiau toks didelis jos pasirodymų populiarumas matyt, šiek tiek prisidėjo", – rašė jis BBC.

Neabejojama, kad pirmasis per septynerius metus dainininkės solinis turas turės didelį ekonominį efektą. Remiantis vienu paskaičiavimu, iki rugsėjo pabaigos turas gali surinkti beveik 2 mlrd. svarų sterlingų (2,33 mlrd. eurų).

Paskelbus apie gastroles, miestuose, kuriuose vyks koncertai, išaugo nakvynės paklausa, pranešė „Airbnb“. Bilietai į daugelį koncertų buvo išparduoti per kelias dienas, o perpardavinėtojai kainas dar labiau išpūtė.

AFP/„Scanpix“ nuotr./Stokholmas, Švedija
AFP/„Scanpix“ nuotr./Stokholmas, Švedija

Pavyzdžiui, į koncertą Jungtinės Karalystės mieste Kardife atvyko 60 tūkst. žmonių, įskaitant gerbėjus iš Libano, JAV ir Australijos. Su jos koncertu Londone susijusių viešbučių kambarių paklausa buvo tokia didelė, kad vienu atveju, pranešama, kelios benamių šeimos, kurias vietos taryba apgyvendino viešbutyje, buvo iškraustytos, kad užleistų vietą jos gerbėjams.

Pranešama, kad į Stokholmo koncertus, kuriuose Beyonce du vakarus pasirodė 46 tūkst. žmonių, susirinko gerbėjai iš viso pasaulio, daug jų – iš JAV, kuriose dėl stipraus dolerio kurso kronos atžvilgiu bilietai į šią Šiaurės šalį atrodė palyginti pigūs.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis