15min užplūdo gyventojų skundai dėl to, kad Elektroniniai valdžios vartai neveikia. Svetainės naudotojai informuoja, kad prie jos prisijungti nepavyksta nuo trečiadienio vakaro. Ketvirtadienį 10.20 val. portalo veikimas jau buvo atstatytas.
„Neveikia Elektroniniai valdžios vartai. Jungiantis prieš 20 minučių vardas ir pavardė nesutampo su asmens kodu“, – tikino vienas 15min skaitytojas.
Kitas skaitytojas tvirtino, kad prisijungus jam sistema rodė visai kito vartotojo duomenis.
Neveikė dėl Registrų centro
„Dėl atnaujinimų Registrų Centro informacinėse sistemose gaunami nekorektiški asmens duomenys. Kol bus baigti atnaujinimo darbai, tapatybės paslauga laikinai neteikiama“, – tai buvo pranešama atsidarius epaslaugos.lt svetainę.
Svetainės administratoriaus – Informacinės visuomenės plėtros komiteto – direktorius Ramūnas Čepaitis patikino, kad prisijungę vartotojai galėjo matyti vieno ir to paties vartotojo duomenis, kitų vartotojų duomenys esą nenutekėjo. R.Čepaitis patvirtino, kad naudotis Elektroniniais valdžios vartais nebuvo galima dėl techninės klaidos.
„Registrų centras, perkeldamas gyventojų registro sistemą iš vieno aplinkos į gamybinę, nepataisė tam tikrų dalykų. Todėl įvyko klaida. Todėl suvedus bet kokį vardą ir pavardę rodo vieno ir to paties žmogaus pavardę. Taigi tampama vienu ir tuo pačiu asmeniu. Tai techninė klaida, dėl kurios turėjome laikinai atsijungti nuo Registrų centro“, – 15min sakė R.Čepaitis.
Registrų centras: problema – paveldėta
Tačiau Registrų centras teigė, kad sutrikimas įvyko dėl „paveldėtos“ problemos, „susijusios su ankstesniu technologiniu sprendimu, kuris buvo realizuotas anksčiau tarp anksčiau (iki prijungimo prie RC) veikusios Gyventojų registro tarnybos ir IVPK“.
Pasak Registrų centro atstovės spaudai Kristinos Petrošienės, šiuo metu Registrų centras problemą yra išsprendęs ir pastaruoju metu ieško sisteminių, ilgalaikių sprendimų, užtikrinsiančių stabilų veikimą. „Apgailestaujame dėl patirtų nepatogumų ir užtikriname, kad nesklandumas mums yra žinomas – jam ieškoma ilgalaikių sprendimų“, – teigiama komentare.
Rodė vieno žmogaus pavardę
15min skaitytojai taip pat skundėsi, kad suvedus savo vardą ir pavardę, iškrenta svetimo žmogaus duomenys. „Prisijungus prie elektroninių valdžios vartų vietoje mano tikro vardo ir pavardės rodo visai kito asmens vardą ir pavardę. Paprašiau tą patį padaryti ir kolegos – taip pat neteisingas vardas ir pavardė. Kas ten dedasi? Įsilaužimas į asmens duomenis? Netvarka sistemose? Ar tai saugu paprastam žmogui? – rašė 15min skaitytojas.
R.Čepaitis tvirtino, kad problema šiuo metu tvarkoma. „Mes laukiame, kol Registrų centras ištaisys šią klaidą. Jei tai užtruks ilgai, mes visiškai atsijungsime nuo Registrų centro“, – sakė jis.
Beje, 15min skaitytojai gedimus pastebėjo jau trečiadienio pavakarę, tačiau oficialiai apie tai nebuvo pranešta.
Elektroninių valdžios vartų portale gyventojams ir verslui pateikiama informacija ir nuorodas į visas svarbiausias Lietuvoje teikiamas viešąsias ir administracines e. paslaugas. Dalį jų galima užsisakyti pačiame portale.