„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Norėdamos išlaikyti specialistus, įmonės darbuotojus ir skiepija, ir skraidina į šiltus kraštus

Nemokamas sporto klubo abonementas ar papildomas sveikatos draudimas kai kurių įmonių darbuotojų jau seniai nebestebina. Dabar specialistai motyvuojami savaitgaliais Portugalijoje, skiepais nuo gripo bei papildomai jiems pervedant pinigus į pensijų fondus.
Motyvaciją ir sėkmę galima paskatinti
Motyvaciją ir sėkmę galima paskatinti / Vida Press nuotr.

Dosnesnės – užsienio kapitalo bendrovės

Personalo atrankos bendrovės „Manpower“ vadovė Gerda Baltrūnaitė teigia, kad apie pensinį arba kaupiamąjį gyvybės draudimą savo darbuotojams kai kurios Lietuvos įmonės jau kalba kurį laiką.

„Tačiau kiek ši priemonė yra paklausi ir paplitusi, kalbėti sunku“, – sakė G.Baltrūnaitė, atskleidusi, kitų neįprastų darbuotojų motyvavimo priemonių.

Suprasti akimirksniu

  • Dažniau darbuotojus motyvuoja užsienio kapitalo bendrovės
  • „Teo“ ir Šiaulių bankas perveda papildomas įmokas į darbuotojų pensijų fondus
  • Motyvacinės priemonės, skirtingai nei algos kėlimas, įmonėms padeda sutaupyti mokesčius
  • Kai kurios JAV įmonės darbuotojams jau siūlo nemokamas aukles ir aukštąjį išsilavinimą

„Gan nauja praktika Lietuvoje – tolimos kelionės į užsienio šalis: ilgasis savaitgalis Portugalijoje, Ispanijoje, Italijoje, taip pat ilgesnės kelionės – komandiruotės, skirtos poilsiui ir komandos formavimui į tolimas šalis, pavyzdžiui, JAV, Balio salą, Singapūrą ar Kiniją. Ši motyvacinė priemonė, tiesa, gana nemaža investicija ir tokį būdą renkasi aukštą pridėtinę vertę kuriančios įmonės, generuojančios didesnius nei akcininkų minimalius nustatytus pelnus“, – kalbėjo personalo atrankos bendrovės vadovė.

Ji pridūrė, kad kol kas papildomas nepinigines motyvacijos priemones intensyviau taiko užsienio kapitalo įmonės. Būtent kartu su užsienio investuotojais tokia papildomo motyvavimo praktika ir atkeliavo į Lietuvą.

G.Baltrūnaitės tvirtinimu, mūsų šalyje veiklą vykdančių finansų, klientų aptarnavimo ir paslaugų centrų įmonės darbuotojus motyvuoja itin įvairiai.

Asmeninio albumo nuotr./Gerda Baltrunaitė
Asmeninio albumo nuotr./Gerda Baltrūnaitė

Draudimas nuo nelaimingų atsitikimų, išnuomota sporto salė krepšinio ar futbolo žaidimui, vakcinos nuo gripo, nemokami pietūs, transporto išlaidų apmokėjimas, apmokama laisva papildoma diena – tai bene populiariausi įmonių taikomi būdai motyvuoti darbuotojus.

„Teo“ perveda į pensijų fondą

Telekomunikacijų milžinė „Teo“ nuo praėjusių metų pavasario metus ir ilgiau dirbantiems darbuotojams nusprendė pasiūlyti papildomas įmokas į trečiosios pakopos pensijų fondus.

„Visiems programoje „Kaupk su Teo“ dalyvaujantiems „Teo“ darbuotojams bendrovė per mėnesį skiria fiksuotą 8 Eur sumą, kuri pervedama į vieną iš darbuotojo pasirinktų „SEB investicijų valdymo“ trečios pakopos pensijų fondų. Jei darbuotojai prie pensijų kaupimo iš savo atlyginimo prisideda 1 arba 2 procentais, „Teo“ į fondą perveda darbuotojo skiriamą atlyginimo dalį siekiančią įmoką. Tačiau darbuotojas savo iniciatyva gali prisidėti ir didesne suma, tokiu atveju „Teo“ mokama dalis neviršija 2 procentų“, – programą pristatė „Teo“ ir „Omnitel“ personalo vadovas Ramūnas Bagdonas.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Teo
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Teo

„Vertinant išlaidų ir naudos balansą turime aiškią viziją: šiandien į darbuotojų gerovę investuoti pinigai taps ilgalaike nauda bendrovei. Pensijų programos naudą jaučiame jau šiandien, nes ateidami nauji žmonės ją vertina kaip privalumą“, – tikino R.Bagdonas.

Šiuo metu „Kaupk su Teo“ programoje dalyvauja apie 850 įmonės darbuotojų.

Apie tai, kad prisidės prie įmokų į darbuotojų trečios pakopos pensijų fondus, rugsėjo pradžioje paskelbė ir Šiaulių bankas.

Nereikia mokėti mokesčių

Apie tai, kad prisidės prie įmokų į darbuotojų trečios pakopos pensijų fondus rugsėjo pradžioje paskelbė ir Šiaulių bankas. Anot banko teisės ir administravimo tarnybos vadovės Živilės Skibarkienės, bendrovės įmokos dydis bus toks pat, kaip ir darbuotojo. Tiesa, jis negalės viršyti daugiau kaip dviejų procentų darbuotojo atlyginimo.

„Ši iniciatyva bankininkams dera dar ir todėl, kad patys kviečiame savo klientus ne „greitai“ vartoti, o atsakingai investuoti ir taupyti ateičiai“, – paklausta, kas įkvėpė bendrovę priimti būtent tokį sprendimą, aiškino Ž.Skibarkienė, pažymėjusi, kad darbuotojai motyvuojami ir nefinansiniu atlygiu, pavyzdžiui, šventėmis ar mokymais.

123rf.com nuotr. /Eurai
123rf.com nuotr. /Eurai

Nors papildomas įmokas į darbuotojų pensijų fondus mokančios bendrovės mini socialinę atsakomybę ar naudą, kuri bus juntama, ateityje, egzistuoja ir pragmatiniai paskaičiavimai.

Kaip atsakyme raštu 15min priminė Lietuvos investicijų ir pensijų fondų asociacijos (LIPFA) atstovai, darbuotojų motyvavimas į pastarųjų pensijų fondus pervedant įmokas naudingas ir įmonėms, nes šios įmokos nėra apmokestinamos nei „Sodros“, nei Gyventojų pajamų mokesčiais.

„Įmonėms tokios įmokos yra galimybė padidinti darbuotojų lojalumą ir taip išsaugoti gabius bei vertingus darbuotojus. Žinant šiandienos situaciją darbo rinkoje, ši nauda tampa vis svarbesnė“, – įsitikinę LIPFA atstovai.

Nors kai kuriose įmonėse papildomos įmokos į pensijų fondus siūlomos tik bendrovių vadovams ir geriausiems darbuotojams, tačiau vis dažniau siūlomi ir masiniai planai visiems darbuotojams.

JAV realybė: vaikų darželiai darbovietėse

G.Baltrūnaitė pažymėjo, kad Vakaruose darbuotojų motyvavimo priemonių spektras yra platesnis ir kai kurios iš jų mūsų šalies dar nepasiekė.

„JAV, ypač startuolių industrijoje, gana populiari darbuotojų papildoma motyvavimo priemonė yra akcijos arba akcijų opcionai. Be to, darbovietėse įkurdinami nedideli vaikų darželiai, vaikų priežiūros kambariai, kuriuose, kol tėvai dirba, jų vaikai yra prižiūrimi kvalifikuotos auklės“, – dėsto „Manpower“ vadovė.

„Dar kitur yra apmokamos arba iš dalies kompensuojamos studijos universitete arba stažuotės užsienio šalyse, kad darbuotojai galėtų sparčiau kelti savo profesinę kvalifikaciją“, – apie tai, kaip kai kurios amerikiečių įmonės bando kelti darbuotojų motyvaciją, aiškino G.Baltrūnaitė.​

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs