Per trejus metus jo ir VLG savininkų – Estijos koncernu „BLRT Grupp“ valdomos bendros įmonės „Fiskerstrand BLRT“ pasirašytų sutarčių dėl laivų statybos vertė siekia apie 875,8 mln. litų, rašo „Lietuvos rytas“.
„Anksčiau mėginome kooperuotis su Vokietijos ir Lenkijos laivų statyklomis. Įvertinus visas aplinkybes, pagrindiniais partneriais tapo lietuviai. Mūsų sukurta bendroji įmonė – neįprastas verslo junginys. Ji ieško klientų, padeda jiems atrasti finansavimo šaltinių, rengia laivų projektus, o vėliau organizuoja bei kontroliuoja jų statybą“, – interviu dienraščiui sakė R.Fiskerstrandas.
Anot jo, Klaipėdoje gaminami laivų korpusai, antstatai, įrengiami pagrindiniai mechanizmai. Tada laivai plukdomi į Norvegiją, kurioje atliekami paskutiniai darbai – montuojami elektronikos prietaisai, apdailinamos vidaus patalpos.
„Konkurentai kitose užsienio šalyse mums pavydi tokios veiklos ir tokių partnerių anapus Baltijos“, – teigė jis.
Pasak Norvegijos verslininko, bendradarbiaujant su lietuviais Klaipėdoje pastatyti naujoviški keltai plaukioja tarp Suomijai priklausančių Alandų salų. Be to, netrukus planuojama baigti dar vieną estams skirtų trijų laivų statybos projektą.
„Su VLG čia jau pradėjome statyti didžiausią pasaulyje keleivinį keltą „Fjord 1“, kuris bus varomas suskystintomis dujomis. Visa šio projekto vertė – 163,6 mln. litų“, – teigė jis.