„Šiais metais buitinės technikos ir elektronikos pardavimų rinka turėtų augti 3–5 proc. 2017 m. lietuviai vis dažniau pirks nešiojamą garso techniką, t. y. belaides kolonėles ar belaides ausines. Daugiau pinigų bus išleidžiama ir didelės įstrižainės televizoriams. Aktyvi nekilnojamo turto rinka augins ir įmontuojamos buitinės technikos poreikį, kuris kils bent 5 proc.“, – teigia technologijų rinkos tyrimų bendrovės „GfK Retail and Technology Baltic“ atstovas Lietuvoje Eduardas Grybovas.
O štai kompiuterių – pasak jo – ir toliau pirksime mažiau. Šioje kategorijoje augimas prognozuojamas tik žaidimų kompiuteriams ir jų priedams.
E.Grybovas prognozuoja, kad 2017 m. gali būti naujų aukštumų metai. Augimo prognozes patvirtina ir buitinės technikos gamintojų bei pardavėjų atstovai.
„Galima konstatuoti, kad pirkėjai Lietuvoje tampa vis išrankesni. Pirkėjams reikia gerų daiktų, nes jie nėra tokie turtingi, kad pirktų prastą daiktą, kurį netrukus vėl reikės keisti“, – sako „Electrolux“ atstovas Laurynas Skruibis.
Tendenciją patvirtina ir „Elektromarkt“ komercijos direktorius Vitalijus Tarasevičius, kuris prognozuoja, jog bendrovės augimo pagrindu taps ne įsigytų prekių kiekis, o jų kokybė.
Pastaruoju metu Lietuvoje vis dažnesnis ir apsipirkimas internetu.
„Elektroninės prekybos vaidmuo vis auga. Tiesa, pirkėjų įpročiai kinta lėčiau – užsisakę prekes internetu jie neretai patys vyksta į fizines parduotuves atsiimti pirkinių“, – sako V.Tarasevičius.
Anot jo, fizinėse „Elektromarkt“ parduotuvėse 2017 m. planuojamas 5 proc. augimas, o tuo tarpu apyvartą elektroninėje erdvėje įmonė siekia padidinti 50 proc.