Taip mano pernai bankrutavusios skrydžių bendrovės „flyLAL“ nukentėjusių keleivių grupę subūręs Vytautas Mikelionis. Jis pats šią grupę vadina idėjine.
„Kadangi tuo metu nebuvo jokios informacijos apie skrydžius, telefonai buvo išjungti, kilo idėja sukurti puslapį, kur žmonės galėtų kreiptis informacijos, kas vyksta ir kaip klostosi situacija. Aš įkūriau tinklaraštį, o jis vėliau tapo savotišku informacijos centru“, – „15min“ sakė V.Mikelionis.
Čia yra tikrai didelė grupė žmonių ir su kiekvienu atskirai bendrovė tikrai nesiderės. Jei atsirastų stiprus lyderis, kuris galėtų mobilizuoti žmones, būtų lengviau derėtis, – mano V.Mikelionis.Anot jo, puslapį žmonės susirasdavo patys ar per pažįstamus, vėliau klientus į jį pradėjo nukreipti ir pati „FlyLAL“. Tapęs grupės koordinatoriumi, jis pakvietė žmones informuoti apie neįvykusius skrydžius ir prarastas lėšas.
Prie šios grupės prisidėjo per 300 žmonių, pasirašė bendrą pretenziją ir po beveik pusmečio derybų su bendrove sutarė dėl pusės sumokėtų pinigų atgavimo.
„Vieni nelabai domėjosi, kas vyksta, kiti netikėjo, kad galima ką nors atgauti, tretiems pusė sumos atrodė per mažai... Bet kai gavome galutinį pasiūlymą, atlikome balsavimą ir 90 proc. grupės narių sutiko su tokiu pasiūlymu“, – sakė V.Mikelionis.
Pasak jo, subūrus nukentėjusių „FlyLAL“ klientų grupę buvo kilusių minčių rengti mitingus ar protesto akcijas, tačiau deryboms pajudėjus to atisakyta. „Aš manau, kad ko valdžia bijo, tai va tokių neramumų. Socialinė situacija gana įtempta ir manau, kad to labiausiai bijoma“, – teigė pašnekovas.
Reikia stipraus lyderio
Skelbiama, kad iš viso „FlyLAL“ bilietus turėjo įsigiję per 4,5 tūkst. žmonių. Bankroto procedūra tebesitęsia, tačiau V.Mikelionis abejoja, ar kitiems klientams pavyks atgauti visus pinigus.
Neoficialiomis žiniomis, „Star1 Airlines“ bilietus neįvykusiems skrydžiams buvo įsigiję per 15 tūkst. žmonių.
„Čia yra tikrai didelė grupė žmonių ir su kiekvienu atskirai bendrovė tikrai nesiderės. Jei atsirastų stiprus lyderis šiuo atveju, kuris galėtų mobilizuoti žmones, būtų lengviau derėtis“, – mano pašnekovas. Dar jis pabrėžia, kad vienytis „Star1 Airlines“ klientai turėtų kuo skubiau, kadangi šurmuliui nurimus gali būti sunkiau atgauti sumokėtus pinigus.
„Tie, kurie nebuvo mūsų grupėje, vis dar laukia bankroto procedūros pabaigos. Neaišku, kada viskas baigsis ir ar jie apskritai ką nors atgaus“, – sakė V.Mikelionis.
Stebina ministro pažadai
Tuo pačiu jis kritikavo susisiekimo ministrą Eligijų Masiulį, kuris šią savaitę neatmetė galimybės, jog „Star1 Airlines“ klientų nuostolius gali kompensuoti valstybė. V.Mikelionis teigė, kad jei toks sprendimas bus priimtas, „FlyLAL“ nukentėjusių keleivių grupė taip pat kreipsis dėl likusios sumos kompensavimo.
„Kai mes su juo kalbėjome, jis visiškai nesileido į kalbas, kad būtų atlyginta kažkas – tik susitiko su mumis, kad nuramintų, protestų jokių nedarytume. O štai „Star1“ klientams žada kompensuoti nuostolius. Bet mes šioje vietoje irgi netylėsime. Jei yra vienoda praktika formuojama, turi būti vienoda visiems. Negali būti, kad artėjant rinkimams galima daryti kažkokių nuolaidų vieniems ar kitiems ir taip savo populiarumą taisyti. Tai yra principiniai dalykai. Jei tada nesukūrė precedento, kad valstybės pinigais būtų gelbėjami klientai, tai nemanau, kad dabar kas nors pasikeitė ir reikėtų tą savo žioplumą valstybės pinigais dengti“, – pareiškė V.Mikelionis.
„Star Team Group“ bankrotas
Bendrovė „Star Team Group“ penktadienį kreipėsi į teismą dėl bankroto bylų iškėlimo jos valdomoms įmonėms – aviakompanijai „Star1 Airlines“ ir kelionių organizatoriui „Star Holidays“. Bendrovė skelbia neradusi galimybių finansuoti jų veiklai.
E.Masiulis teigia, kad bendrovės pateikti finansinės būklės dokumentai kelia įtarimų, jog jie galėjo būti klastojami. Tai tirs teisėsaugos institucijos. Taip pat ministras sudarė darbo grupę, kuri atliks tarnybinį patikrinimą Civilinės aviacijos administracijoje, ar ši tinkamai ir laiku reagavo į besikeičiančią situaciją aviacijos rinkoje.