Atrado nišą
Įmonė „Kvartalo Tinklas“ įkurta 2010 metais, tačiau jos vadovas T.Bikneris teigė, kad verslo užuomazgos prasidėjo kiek anksčiau. „Keletas daugiabučių rajono gyventojų susijungė į vietinį kompiuterinį tinklą, ilgainiui prie jo prisijungdavo vis naujų gyventojų. Man ir mano bičiuliui kompiuterinio tinklo plėtra, priežiūra tada dar buvo hobis, laisvalaikio praleidimo būdas“, – prisiminė pašnekovas.
Verslą kūrėme tik dviese. Jo pradžia buvo natūrali minėto mėgėjiško kompiuterinio tinklo plėtros tąsa.
Kiek verslininkas pamena, prieš tai jokios panašios patirties draugai neturėjo. Tiesa, nieko nuostabaus, nes pradėjus galvoti apie verslavimą vienam iš bičiulių buvo 16, kitam – 18 metų. Vis dėlto įgyvendinti rimtus verslo planus imtasi tik baigus aukštąsias mokyklas. „Verslą kūrėme tik dviese. Jo pradžia buvo natūrali minėto mėgėjiško kompiuterinio tinklo plėtros tąsa.
Tuo metu pastebėjome, jog rinkoje yra niša – individualių namų segmentas, kuriame interneto ryšio pasirinkimas buvo labai ribotas, o kainos daug didesnės nei daugiabučiuose namuose. Todėl nusprendėme investuoti į bevielio ryšio tinklo plėtrą ir koncentravomės daugiausia į individualių namų segmentą“, – kaip hobis virto verslu, pasakojo T.Bikneris.
„Kvartalo Tinklo“ vadovas džiaugėsi, kad kone per penkerius metus gerai parinkta strategija leido tinklui sparčiai plėstis ir šiandien apimta didžioji dalis individualių namų segmento Tauragėje ir jos rajone. „Tiesa, jau pradėjome žengti į daugiabučių namų segmentą – investuojame į šviesolaidinio ryšio infrastruktūros plėtrą, rengiamės pradėti teikti televizijos paslaugas“, – artimiausius planus įvardijo pašnekovas.
Didžiausias barjeras – finansai
Paklaustas, kas kuriant verslą buvo sunkiausia, T.Bikneris įvardijo finansus. „Turėjome labai ribotas finansines galimybes, tad reikėjo ieškoti būdų, kaip su mažiausiomis investicijomis gauti didžiausią naudą. Tik taip būtų galima palaikyti greitą augimą. Iš pradžių lėšų stygius ne visada leisdavo įsigyti tą įrangą, kurios mes pageidavome, tad reikėdavo ieškoti tarpinių variantų. Dažnai tokie pirkiniai sukeldavo technologinių iššūkių, reikėdavo greitai išmokti dirbti su nauja įranga tam, kad nenukentėtų paslaugų kokybė mūsų klientams“, – su kokiais iššūkiais teko susidurti, prisiminė „Kvartalo Tinklo“ vadovas.
Iš pradžių turėjome labai ribotas finansines galimybes, tad reikėjo ieškoti būdų, kaip su mažiausiomis investicijomis gauti didžiausią naudą.
Viena iš didžiausių pagalbų, sprendžiant minėtus sunkumus, T.Bikneris įvardino „Invegos“ suteiktą paskolos garantiją bei dalinę paskolos palūkanų kompensaciją.
„Be garantijos nė vienas bankas nebūtų suteikęs mums paskolos, o tai reikštų, kad mums finansuoti tolesnę įmonės plėtrą būtų gerokai sudėtingiau.
Galime pasidžiaugti, kad ši paskola mums leis dar labiau išplėsti įmonės infrastruktūrą, ypač šviesolaidinį tinklą. Tai leis mums teikti ne tik aukštesnės kokybės, bet ir naujas paslaugas, tokias kaip išmanioji TV su galimybe valdyti programas, jas atsisukti, peržiūrėti iš naujo ir t.t.“, – pasakojo verslininkas.
Iš tiesų ne vienas verslininkas, kreipdamasis į kredito įstaigas dėl lėšų verslui pradėti ar plėsti, dažnai susiduria su nepakankamo užstato problema. „Invega“ padeda išspręsti šią problemą, garantuodama pirmos paskolos dalies grąžinimą kredito įstaigai iki 80 proc. paskolos sumos. Tam, kad būtų galima suteikti kuo daugiau paskolų garantijų, buvo įsteigtas Garantijų fondas, finansuojamas Europos regioninės plėtros fondo lėšomis.
Neskaičiuoti valandų
Paprašytas įvardyti sėkmės formulę, T.Bikneris pabrėžė, kad svarbiausias dalykas – skirtas laikas ir noras. „Esminis skirtumas tarp savo verslo bei samdomo darbo yra tas, kad plėtojant savo verslą nelabai galioja darbo valandų limitas, nes tenka padirbėti ir iki išnaktų ar savaitgaliais. Priešingu atveju greičiausiai sunku būtų tikėtis sėkmės. Tad tikrai tam reikėtų būti pasiruošus“, – neabejojo verslininkas.
Taip pat vienu didžiausių variklių ir pagalbininkų įvardijo klientus. Labai svarbu, pasak verslininko, tiesioginis ir artimas bendravimas su savo klientais, nes tai leidžia greitai ir operatyviai reaguoti į jų poreikius ir suteikti tokias paslaugas, kokių jie tikisi ir pageidauja. O be to, anot T.Biknerio, kai klientai patenkinti, nereikia pirkti jokios reklamos – teigiami atsiliepimai ją pranoksta su kaupu.