„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Nuo 2016 metų prekybos centruose bus nurodyta, kiek kainuoja vienas skalbimas

Lietuvos kosmetikos ir buitinės chemijos gamintojų asociacijos „Likochema“ duomenimis, Lietuvoje prekiaujama maždaug 20 vietinių ir tarptautinių gamintojų daugiau kaip 100 skalbimo priemonių. Vis tik jų kainos yra vienos sunkiausiai tarpusavyje palyginamų, nes skalbimo priemonių formos, kiekiai pakuotėse ir koncentracijos labai skiriasi. Todėl asociacija siekia, kad nuo 2016-ųjų Lietuvos prekybos centruose vartotojams būtų pateikiamas naujas matavimo vienetas – vieno skalbimo kaina. Tokį ženklinimą jau naudoja 8 Europos Sąjungos šalys.
Skalbiniai
Skalbiniai / Fotolia nuotr.

„Pagal šiuo metu Lietuvoje galiojančius įstatymus ir kitus teisės aktus skalbimo priemonių kainų etiketėse privaloma nurodyti visos skalbimo pakuotės ir vieno vieneto – litro, kilogramo ar vienos kapsulės – kainas. Tačiau skalbimo priemonių formos, kiekiai pakuotėse ir jų koncentracija tokie skirtingi, kad jų kainų lyginimas pagal pirkėjams pateikiamą informaciją prilygsta kriaušės ir obuolio lyginimui“, – sako Lietuvos kosmetikos ir buitinės chemijos gamintojų asociacijos „Likochema“ vykdomoji direktorė Inara Joniškienė.

Pasak jos, vienintelis būdas racionaliai palyginti skalbiklių kainas – suskaičiuoti vieno skalbimo vertę. Šiuo metu pirkėjai ją gali įvertinti patys, galutinę produkto kainą padalindami iš ant pakuotės privalomai nurodomo skalbimų, tenkančių pakuotei, skaičiaus. 

Lietuvoje gyventojai dažniau renkasi birius skalbimo miltelius.

Vis tik „Likochemos“ užsakymu atliktas vartotojų tyrimas rodo, kad tokiais skaičiavimais užsiima tik nedidelė dalis vartotojų. Tyrimo duomenimis, pirkėjai dažniausiai skalbimo priemones pasirenka pagal pakuotės kainą (36 proc.) arba vieno kilogramo ar litro kainą (30 proc.). O vieno skalbimo kainą įvertina tik penktadalis pirkėjų (22 proc.). Tačiau net 70 proc. dalyvavusiųjų apklausoje teigia, kad prekybos vietose pateikiama vieno skalbimo kaina būtų labai naudinga ir leistų racionaliau pasirinkti priemonę.

„Likochemos“ tyrimo duomenimis, Lietuvoje gyventojai dažniau renkasi birius skalbimo miltelius (60 proc.). Skystus skalbiklius renkasi perpus mažiau pirkėjų (32 proc.), mažiausiai populiarios specialios skalbimui skirtos kapsulės (8 proc.). Tyrimas taip pat atskleidė, kad dozuojant skalbiklius du trečdaliai (68 proc.) vartotojų ant pakuotės pateiktų rekomendacijų nepaiso. Nemaža dalis vartotojų taip pat neatkreipia dėmesio į ant pakuotės esantį specialų ženklą, kuris rodo, kokiam skaičiui skalbimų priemonės pakanka: apsipirkdami jį pastebi tik 4 iš 10 vartotojai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“