„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Nuo liepos visi viešuosiuose pirkimuose dalyvaujantys tiekėjai turės naudotis „E. sąskaita“

Jau netrukus viešuosiuose pirkimuose dalyvaujantys sąskaitų teikėjai privalės sąskaitas perkančiosioms organizacijoms pateikti per Registrų centro tvarkomą informacinę sistemą „E. sąskaita“.
Pinigai
Pinigai / 123rf.com

Tokia naujovė numatyta Seimui priėmus naują Viešųjų pirkimų įstatymo redakciją, kuri įsigalios 2017 m. liepos 1 d, rašoma spaudai išplatintame Registrų centro pranešime.

Nuo 2015 metų pradžios veikianti informacinė sistema „E. sąskaita“ gerokai supaprastina atsiskaitymą už viešuosiuose pirkimuose įgytas paslaugas ar prekes. Tikimasi, kad viešieji pirkimai ir atsiskaitymai vyks skaidriau ir efektyviau, taupys lėšas, mažins administracinę naštą ir viešojo sektoriaus institucijoms, ir verslui.

„E. sąskaitos“ portalas sudaro galimybę vartotojui elektroniniu būdu parengti ir teikti sąskaitas–faktūras, o perkančiosioms organizacijoms – jas gauti.

Sąskaitų teikėjai nuo liepos 1 d. galės matyti, kada perkančioji organizacija peržiūrėjo pateiktą sąskaitą ir kada priėmė sprendimą „Priimti“, „Atmesti“ ar „Grąžinti tikslinti“; tai didins finansinę drausmę ir užtikrins tiek perkančiosios organizacijos, ir tiekėjo interesus vykdant viešojo pirkimo sutartį.

Tuo tarpu perkančioji organizacija galės elektroniniu būdu gauti sąskaitos–faktūros duomenis mokėjimo paraiškai parengti bei pateikti Finansų ministerijos Valstybės Iždo departamentui. Įsigaliojus pakeitimams, Viešųjų pirkimų tarnyba gaus aktualią informaciją apie viešųjų sutarčių vykdymą, sąskaitų pateikimą ir apmokėjimą.

Aktualią informaciją apie pagal viešųjų pirkimų sutartis pateiktas sąskaitas taip pat gali matyti Finansų ministerija bei kitos prižiūrinčios institucijos. Taip pat naujovė sudarys sąlygas atsisakyti iki šiol gana paplitusių popierinių atsiskaitymo dokumentų;

Europos Komisija skaičiuoja, kad sąskaitų pateikimą visuotinai perkėlus į elektroninę erdvę, galima sutaupyti apie 1,5 mln. eurų per metus.

Registrų centras kaip perkančioji organizacija „E. sąskaitos“ sistema aktyviai naudojasi nuo 2015 m. liepos mėn. Per šį laikotarpį įmonė yra apmokėjusi 886 per sistemą pateiktas sąskaitas. Kitos sistema besinaudojančios perkančiosios organizacijos – VĮ Respublikinė Vilniaus universitetinė ligoninė, Šiaulių universitetas ir kt.

Ateityje nebereikės teikti e. sąskaitų į Elektroninį sąskaitų faktūrų posistemį (i.SAF), Valstybinė mokesčių inspekcija „E. sąskaitos“ priemonėmis pateiktas ir gautas e. sąskaitas pasieks be tiekėjų ir perkančiosios organizacijos papildomų veiksmų.

Daugiau apie naudojimąsi „E. sąskaita“ galima sužinoti čia.

Informacinė sistema „E. sąskaita“ – valstybės informacinė sistema, skirta informacinių technologijų priemonėmis parengti, pateikti ir išsaugoti su viešųjų pirkimų sutarčių vykdymu susijusias sąskaitas už įsigyjamas prekes, paslaugas ir įvykdytus darbus, gauti informaciją apie pateiktų sąskaitų apmokėjimą.

Projektą „Elektroninė paslauga „E. sąskaita“ įgyvendino Lietuvos Respublikos finansų ministerija, su partneriais Lietuvos Respublikos ūkio ministerija ir Registrų centru.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs