Nuo pasilyginimo su konkurentais iki HR vadovo „nuomos“: 5 įdomiausių įrankių apžvalga

Darbo rinkai ir toliau kaistant, o darbuotojams tampant vis išrankesniais, žmogiškųjų išteklių (angl. Human resources, HR) profesionalai ieško naujų kelių darbuotojams pritraukti ir išlaikyti. HR rinka taip pat nestovi vietoje: nuolat atsiranda nauji efektyvumą gerinantys įrankiai, rašoma pranešime spaudai.
Verslas
Verslas / 123RF.com nuotr.

Tokius įrankius apžvelgia Vilniaus universiteto (VU) Verslo mokyklos lektorė, personalo valdymo ekspertė Laura Hamidova.

HR funkcijų samdai – „HR Hint Online“

„HR Hint Online“ platforma yra ypač aktuali toms organizacijoms, kurios neturi vidinių HR resursų. Ši platforma suteikia galimybę pasisamdyti HR vadovą. Tokie „išnuomoti“ HR specialistai atlieka visą spektrą personalo valdymo funkcijų: nuo procesų kūrimo iki jų įgyvendinimo bei kasdienės komunikacijos su darbuotojais.

Įmonėse, kurios turi HR departamentą, „išnuomoti“ HR vadovai padeda identifikuoti procesų spragas, rengia ataskaitas, teikia konsultacijas aukščiausios vadovybės komandoms bei diegia reikalingus personalo valdymo procesus.

„Tai tampa itin efektyviu sprendimu, kai reikia greitų ir tikslių pokyčių strateginiame personalo valdyme. Tokios HR vadovų samdos paslaugos taip pat leidžia verslui optimizuoti personalo išlaidas, naudojant išorinius ekspertus tam tikriems HR projektams arba ilgalaikėms strateginėms užduotims“, – paaiškina L.Hamidova.

Darbdavio konkurencingumo matavimui ir didinimui – „ WitMind“

Lietuvos darbdaviai dažnai konkuruoja darbuotojų rinkoje „vakuume“ – jie gali matuoti savo organizacijos darbuotojų pasitenkinimą ar įsitraukimą, tačiau neturi galimybių palyginti šių rodiklių su konkurentais. Šią spragą užpildo „WitMind“ platforma, kuri siūlo darbdavio konkurencingumo matavimo sprendimą.

„WitMind“ analizuoja darbuotojų patirtį, pasitenkinimą darboviete, organizacijos tvarumo bei socialinės atsakomybės rodiklius, taip pat vertina darbuotojų kaitos ir reputacijos rizikas. Platforma remiasi nacionaliniais tyrimais, kuriuose dalyvavo 3322 respondentai iš įvairių Lietuvos regionų ir sektorių, leisdama darbdaviui objektyviai palyginti savo organizacijos rodiklius su kitomis rinkos dalyvėmis. Tokiu būdu įmonės gali matyti konkrečius rodiklius pagal lytį, amžių, pajamas, darbo stažą ir kitus demografinius pjūvius.

„Tai įmonėms leidžia efektyviai identifikuoti savo stiprybes ir silpnybes, pasimatuoti, palyginti save su konkurentais ar sektoriumi. Tai itin vertingas įrankis, kuris ne tik padeda suprasti, kur organizacija pirmauja, bet ir kur verta investuoti daugiau siekiant didesnio konkurencingumo“, – sako VU lektorė.

Atlygio ir veiklos valdymui – „People LAB“

Atlygio sistemos valdymas yra kritinis veiksnys siekiant pritraukti ir išlaikyti talentus. Visapusiška atlygio sistema, apimanti atlyginimą, priedus, papildomas naudas, leidžia organizacijoms sukurti konkurencingą, finansiniu požiūriu optimalią struktūrą.

„People LAB“ ne tik padeda įmonėms kurti efektyvias atlygio valdymo sistemas, bet ir į jas integruoti veiklos vertinimą bei karjeros planavimą. Šis sprendimas leidžia organizacijoms aiškiai struktūrizuoti atlygio politiką, ją susieti su darbuotojų ugdymu bei veiklos valdymu. Tai tampa patrauklesniu įrankiu vadovams, kurie siekia valdyti tiek finansinius, tiek veiklos efektyvumo rodiklius. Ir nors daugelis įmonių yra pažengusios atlygio valdymo srityje, veiklos vertinimas dažnai lieka iššūkiu. Ši platforma padeda įveikti šią spragą ir sukurti integruotą sprendimą.

Naudų valdymui – MELP

MELP platforma, orientuota į darbuotojų įsitraukimą per papildomas naudas ir pripažinimą, suteikia darbdaviams galimybę aiškiai ir efektyviai valdyti savo darbuotojams siūlomas naudų paketus. Naudos gali būti priskiriamos tiek asmeniškai, tiek pagal darbuotojų grupes, o visos detalės pasiekiamos mobilioje programėlėje.

„Darbuotojai, naudodamiesi MELP, gali stebėti savo naudas, gauti informaciją apie jų vertę ir galimybes, naudotis dovanų kuponais ar gauti nefinansinį pripažinimą – pavyzdžiui, žvaigždučių ar taškų sistemą, kuri skatina motyvaciją. Tai puikus įrankis ne tik naudų komunikacijai, bet ir darbuotojų motyvavimui per simbolinį pripažinimą, stiprinant emocinį ryšį su organizacija“, – pasakoja ekspertė.

Darbuotojų laiko ir apskaitos planavimui – „Begin.lt“

Pasak L.Hamidovos, darbo laiko apskaita yra viena iš svarbiausių darbo organizavimo funkcijų, ypač didelėse įmonėse su keliomis pamainomis ar filialais. „Begin.lt“ platforma automatizuoja laiko apskaitos procesus, sumažindama rankinio darbo poreikį ir leidžianti įmonėms efektyviai planuoti darbo grafikus, valdyti atostogas bei stebėti viršvalandžius.

Tokie įrankiai yra ypač naudingi gamybos, švietimo ar logistikos įmonėms, kuriose darbo organizavimas reikalauja kruopštaus planavimo. „Automatizuota sistema ne tik taupo laiką, bet ir padeda sumažinti klaidų riziką, gerina išteklių panaudojimą ir suteikia išsamesnę darbo sąnaudų analizę. Tai taip pat yra puikus pagalbininkas buhalteriams ir personalo specialistams, kurie valdo didelius darbuotojų srautus“, – priduria L.Hamidova.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis