Lentynose stiklinę tarą keičia skardinės pakuotės
Kaip pasakoja įmonės pardavimų direktorius Mindaugas Čižauskas, šiuo metu stiklo taros labiausiai trūksta „Tuborg Green“ „Tuborg Lime Cut“, „Dlight Energy“, „Dlight Lemon“ 0,33 l produkcijai pilstyti. Tiesa, minimi produktai iš rinkos nesitraukia – juos įmonė pradėjo pilstyti į 0,33 l skardines pakuotes. Kai kuriuose prekybos taškuose sutinkami ir šios produkcijos stikliniuose buteliuose likučiai, ir naujai išpilstyta skardinėje pakuotėje pasiūla.
Aiškindamas tokią susidariusią situaciją, M.Čižauskas akcentuoja pasikeitusią geopolitinę situaciją ir verslo priimtus sprendimus, susijusius su tuo.
„Taros pirkimai paprastai būna suplanuoti iš anksto, tačiau, prasidėjus karui, nutraukėme bet kokius ekonominius ryšius su agresore, tad jau kurį laiką nebegauname dalies stiklo butelių. Situacija galėtų būti kritinė, tačiau mus iš dalies gelbsti tas pats sprendimas – neprekiauti su Rusija ir Baltarusija. Būtent eksportui planuotus skardinių kiekius dabar naudojame įvairiems gėrimams, kuriems trūkstame stiklo taros. Nebegaminant šioms rinkoms, pavyksta padengti išaugusį poreikį Lietuvoje“, – komentuoja „Švyturys-Utenos alus“ pardavimų direktorius.
Anot jo, siekiant, kad vartotojai nepajustų stipraus stiklo butelių trūkumo, naujai išpilstytas skardines pakuotes stengiamasi statyti į tas pačias vietas, kur stovėdavo stiklo buteliukai – tai prekybos taškų lankytojams padeda rasti jau pamėgtą, tačiau naujoje pakuotėje esančią produkciją, sukeliant jiems kuo mažiau nepatogumų.
Stiklinius butelius kviečia grąžinti į depozito sistemą
M.Čižausko teigimu, didžiuosiuose prekybos taškuose taip pat buvo sustabdyti ir nealkoholinio alaus „Ekstra“ stiklo taroje pardavimai – dėl nepakankamo sugrįžimo į rinką yra tikimybė pritrūkti iš šių butelių.
„Stebima, jog vartotojai šią tarą yra linkę užlaikyti savo namuose – jų sugrįžimo kelias į depozito sistemą yra gana ilgas. Tad tiems, kurie savo namuose turi sukaupę „Ekstra“ ir „Dlight“ stiklinių butelių, primename ir prašome jų neužlaikyti. Jei norime nepritrūkti ir siūlyti produkciją pamėgtoje stiklinėje pakuotėje, turime paspartinti butelių sugrįžimą. Tuo metu „Tuborg“ gėrimus, lyg šiol pilstytus ne į daugkartinio naudojimo 0,33 l stiklo tarą, nuo dabar galėsime siūlyti jau tik skardinėse pakuotėse“, – aiškina įmonės atstovas.
Kalbėdamas apie ilgalaikę perspektyvą, M.Čižauskas pasakoja, jog tikimasi surasti naujus partnerius stiklo butelių gamybai ir, pasibaigus karštajam sezonui, užsitikrinti jų tolesnį tiekimą.
„Problema ta, kad šiuo metu ne tik Lietuvoje, bet visoje Europoje trūksta stiklo gamintojų pajėgumų, nes nemažus stiklo kiekius Europos rinkai tiekdavo Rusijos įmonės. Tad šią vasarą papildomų kiekių stiklo butelių įsigyti jau nėra įmanoma. Tikimės ir dedame pastangas, kad padėtis pasikeistų bent pasibaigus sezonui – deramės su Lietuvos ir Baltijos šalių stiklo gamintojais dėl didesnių kiekių.
Nėra įmanoma gauti ir papildomų skardinių, tačiau mus gelbsti nestandartinis sprendimas – perorientuoti eksportui skirtas skardines Lietuvos vartotojams. Žinoma, aliuminio kainoms šį pavasarį pasiekus rekordines aukštumas, už skardines irgi mokame daugiau, tačiau šiandien tai yra kone vienintelis sprendimas racionaliai amortizuoti susidariusius iššūkius rinkoje“, – sako „Švyturio-Utenos alaus“ pardavimų direktorius.