Internetinę parduotuvę „vidaXL“ 2006 metais įkūrė Gerjanas den Hartogas ir Wouteris Bakkeris. Jų verslo pradžia prasidėjo nuo produktų prekybos nedideliu mastu įvairiose platformose, tokiose kaip „eBay“. Ši veikla buvo labai sėkminga. Didžiulio augimo laikotarpiu verslininkai taip pat sukūrė „vidaXL“ prekės ženklą ir pradėjo gaminti savo produktus. Jų skaičiui proporcingai augant, kitas logiškas žingsnis buvo pradėti pardavinėti daugiau šalių savo internetinėse parduotuvėse.
„Atliekame rinkos tyrimus ir išsiaiškiname, kokie produktai yra labai paklausūs. Kai tai nustatome, kuriame būtent tokius produktus, kurių reikia. Dalį produkcijos patys gaminame, likusią užsakome pas mūsų tiekėjus. Dėl šio proceso, galime daryti įtaką gaminių dizainui ir pakavimui, o tai leidžia optimizuoti visą procesą. Tai reiškia, kad jūs, mūsų klientas, už prekes sumokėsite labai mažą kainą“, – tikino „vidaXL“ atstovė Berta Vasiliauskaitė.
27 tūkst. prekių asortimentas
„vidaXL“ koncepcija remiasi plataus asortimento produktų siūlymu klientams 27 Europos šalyse, JAV ir Australijoje.
„Taip pat visose šalyse, kuriose veikiame, klientų aptarnavimo paslaugas teikiame gimtąja kalba. Parduodame tik internetu, o tai leidžia sumažinti kainas bei greičiau išplėsti asortimentą“, – aiškino B.Vasiliauskaitė.
Į Lietuvos rinką „vidaXL“ žengė 2015 metų pavasarį. B.Vasiliauskaitės teigimu, visų Baltijos šalių elektroninė prekyba auga sparčiai, tačiau šiame kontekste pardavimų apimtimis išsiskiria Lietuva.
„Matome didelį internetinių parduotuvių potencialą ir susidomėjimą jomis. Mūsų pasaulinė idėja yra būti visur ir visiems, taigi, žinoma, visuomet planavome žengti į Lietuvos rinką“, – sakė ji.
Lietuviai „vidaXL“ gali rasti daugiau nei 27 tūkst. prekių. Tačiau nereikia snausti, nes asortimentas keičiasi labai greitai.
„Nuolat atliekame rinkos tyrimus, kad surastume tai, ko reikia klientui, ir pateiktume jam patraukliausią kainą“, – kalbėjo B.Vasiliauskaitė.
Asortimentas yra labai platus – nuo baldų visiems namams (miegamojo, virtuvės, sodo, vaikų kambario, vonios kambario ir kt.) iki drabužių, tokių kaip vestuvių suknelės ar įrankiai.
„Nepaliekame ir gyvūnų nuošaly, todėl siūlome daug su šia kategorija susijusių produktų“, – sakė B.Vasiliauskaitė.
Greitas ir nemokamas pristatymas
Šiuo metu visus produktus galima rasti www.vidaXL.lt internetinėje parduotuvėje. Nors sulaukiama daugybės pageidavimų apžiūrėti prekes, tačiau turint fizinę parduotuvę įmonė negalėtų užtikrinti žemų kainų ir didžiulį asortimentą.
„Visi produktai yra siunčiami iš Nyderlandų, Venlo miesto, kur turime būstinę ir logistikos centrą, kuris yra vienas didžiausių šalyje. Stengiamės visada pasiūlyti geriausią pristatymo laiką savo klientams ir nuolat jį mažiname“, – tikino B.Vasiliauskaitė.
Pavyzdžiui, kuomet „vidaXL“ Lietuvoje pradėjo veiklą 2015 metais, pristatymo laikas siekė 8–10 darbo dienų, tačiau dabar klientai prekes gauna po 4–6 darbo dienų.
„Sunkiai dirbame, kad klientams galėtume pasiūlyti geriausią patirtį. Daugelis mūsų klausia, ar pristatome į mažus miestelius, o atsakymas yra TAIP. Visur, kur esame reikalingi, mes ten būsime! Klientui nereikia išeiti iš namų, o mes nedelsdami išsiųsime produktą adresu, kuriame gyvena prekę užsisakęs asmuo“, – kalbėjo B.Vasiliauskaitė.
„vidaXL“ visų produktų pristatymas yra nemokamas. Be to, siūlomas ir nemokamas grąžinimas per 30 dienų, o daugelis internetinių kompanijų siūlo tik 14 dienų.
Anot B.Vasiliauskaitės, daugelis klientų iš Lietuvos, taip pat ir jos šeima, buvo įpratę pirkti daug produktų iš Azijos šalių ar Jungtinių Valstijų. Tačiau pristatymo laikas būdavo per ilgas, ypač daug laiko atimdavo diskusijos su muitine. Tačiau užsisakius iš „vidaXL“ to išvengsite, o prekes gausite labai greitai.
„Klientas gali sekti užsakymo būseną visą laiką per „vidaXL“ svetainę arba per siuntų vežimo bendrovę. Neseniai „Facebook“ komentare klientas nusipirko dušo sistemą vietinėje parduotuvėje daugiau nei už 400 eurų ir pamatė, kad mes turime tokią pat, kurio kaina tesiekė 100–200 eurų. Todėl mūsų pagrindinis pranašumas yra ne tik patogumas ir greitis, bet ir kaina“, – įsitikinusi pašnekovė.
B.Vasiliauskaitė pastebi, kad lietuviai vis dar dvejoja pirkti produktus iš įmonių, kurios nėra šalyje. Dėl to daugelis klientų nori su pasikalbėti telefonu, įsitikinti, jog tokia parduotuvė iš tiesų egzistuoja.
„Stengiamės patenkinti kuo daugiau užklausų ir atsakyti per trumpiausią laiką. Skatiname kreiptis ir per socialinius tinklus, ypač feisbuke, kuriame patikiname, jog užsakytas prekes klientas tikrai gaus“, – patikino B.Vasiliauskaitė.