Geriausias metų pasiūlymas! Prenumerata vos nuo 0,49 Eur/mėn.
Išbandyti

Paaiškino, kas brango labiausiai ir kuriame prekybos centre prekės pigiausios

Kartais būna tokia situacija, kai visi aplink skalambija apie kainų kilimą, apie tai, kad vartotojas sutinka mokėti brangiau ir prekybininkas galvoja – „ai, pakelsiu truputėlį aukščiau, vis tiek pirkėjas pinigų turi, šventės čia visokios“ ir padidina kainas keletą procentų. Bet įdomiausia, kai tas prekybininkas yra rinkos lyderis, o kiti tokio didinimo nepalaiko. Situacija gali vystytis pora krypčių – kiti rinkos žaidėjai tai priims kaip raginimą pasikelti kainą ir kito tyrimo metu mes pamatysime situaciją, kai visi kiti pasikels kainas, arba rinkos lyderis pamatys, kad tapo nekonkurencingu ir atstatys kainas į žemesnį lygį. O dabar apie viską iš eilės.
Pirkinių krepšys
Pirkinių krepšys / 123RF.com nuotr.

2021 m. birželio Pricer.LT fiksuojamo vidutinio pigiausių maisto produktų krepšelio kainų analizė rodo, kad pigiausių maisto produktų vidutinis krepšelis Lietuvos parduotuvėse palyginus su 2021 metų gegužės mėnesiu atpigo -1,29 Eur (2,3 proc.), ir buvo – 4,48 Eur (7,7 proc.) pigesnis, nei praeitų metų birželio mėnesį, rašoma pranešime spaudai.

2021 metų birželio mėnesio Pricer.lt pigiausių maisto prekių krepšelio kainų reitingas:

„Norfa“ mažina kainas -1,70 EUR ir atsiduria pirmoje pigiausių prekių krepšelio reitingo vietoje. „Lidl“ mažina kainas -2,04 EUR ir patenka į antrą vietą. „Maxima“ didina kainas 1,44 EUR ir nukrenta į trečią vietą po 15 mėnesių buvimo pirmojoje. „IKI“ mažina kainas -2,51 EUR ir lieka ketvirtoje vietoje. „Rimi“ mažina kainas -2,23 EUR bei lieka penktoje vietoje. „E-Rimi“ didina kainas 0,20 EUR lieka šeštoje vietoje, o „Barbora“ mažina kainas -2,13 EUR ir paslieka septintoje vietoje.

Populiarių ir gerai žinomų Pricer.lt produktų vidutinio krepšelio kainų 2021 metų birželio mėnesio analizė rodo, kad lyginant su 2021 metų gegužės mėnesiu, kainos krenta – 0,09 EUR (0,2 proc.), 2021 birželio mėnesio žinomų produktų vidutinio krepšelio kaina buvo 1,91 EUR (4,9 proc.) didesnė už 2020 metų birželio mėnesio krepšelį.

2021 metų birželio mėnesio Pricer.lt žinomų prekių ženklų krepšelio kainų reitingas

Reitinge pigiausiu tampa „Rimi“, krepšelio kainą sumažinęs – 2,04 EUR. „Barbora“ mažina kainas – 0,03 EUR ir atsiduria antroje vietoje. „IKI“ mažina kainas – 1,76 EUR ir užima trečią vietą. „E-Rimi“ sumažina krepšelio kainą – 0,25 Eur bei patenka į ketvirtą vietą.

„Maxima“ didina krepšelio kainą 0,69 EUR ir atsiduria penktoje vietoje. „Norfa“ padidina krepšelio kainą 2,88 Eur ir iš antros vietos krenta į paskutinę – šeštą vietą, teigiama pranešime spaudai.

Prekės

Iš Pricer.LT stebimų 52 prekių brango 20, pigo – 28 prekės.

Iš viso reikšmingai (10 proc. ir daugiau) brango 9 prekės iš 52 stebimų. Labiausiai brangusios prekės: juoda duona, pienas, bulvės, silkė, pomidorai, šokoladas, kava, aliejus.

123RF.com nuotr./Duona
123RF.com nuotr./Duona

Remiantis pranešimu spaudai, labiausiai, 10 proc. ir daugiau, pigusių prekių, lyginant su praeitų metų birželiu, yra 13. Tarp jų – obuoliai, dešros, mėsos gaminiai, pomidorų sultys, sūris, kumpis, bananai.

Kiauliena brangsta, žaliavinė jau 5 procentai brangiau nei praeitais metais – mažmeninės kainos dar kol kas mažesnės nei 2020.

Vištienos kainos kyla toliau, jau 13,8 proc. pralenkė praeitų metų lygį. O ir Lenkijoje didmeninės kainos beveik susilygino su lietuviškomis. Tinkluose mažėja akcijų vištienai, akcijuoja fiksuoto dydžio 550 g., 500 g. pakuotes arba rodo nuolaidas be kainų – 30, 40 procentų, kad neerzintų vartotojų.

Žaliavinės sviesto kainos paskutinėmis savaitėmis stabilizavosi – 410 eurų už 100 kilogramų – tai yra 0,82 EUR už 200 g. (įprastas pakelis) – tai jau 29 procentais brangiau, nei praeitais metais, bet pigiausias sviestas Pricer.LT tyrime vis dar rodo kritimą – 10,8 proc., nes pernai pardavėjai nenorėjo dalintis nukritusia kaina su pirkėjais. Bet po mėnesio kito ir mažmeninės kainos pradės kilti – taigi jei rasite geresnes akcijas – galite pasidaryti atsargų.

Taigi, rašoma Pricer.LT pranešime, prekybos tinkluose jaučiasi neapibrėžtumo būsena – iš vienos pusės daug kalbų apie pajamų didėjimą, pinigų kiekio augimą pas vartotojus, iš kitos pusės energetinių resursų ir kitų žaliavų kainų augimas. Lyg ir yra noras didinti kainas – ką „Maxima“ ir daro, iš kitos pusės – konkurentai to neskuba daryti, o ir pirkimo turai į Lenkiją pradeda atsigauti. Bus tikrai įdomu pasižiūrėti, kaip atrodys liepos mėnuo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Trijų s galia – ne tik naujam „aš“, bet ir sveikoms akims!
Reklama
Televiziniai „Oskarai“ – išdalinti, o šiuos „Emmy“ laimėtojus galite pamatyti per TELIA PLAY
Progimnazijos direktorė D. Mažvylienė: darbas su ypatingais vaikais yra atradimai mums visiems
Reklama
Kodėl namui šildyti renkasi šilumos siurblį oras–vanduo: specialisto atsakymas