Vokietijos koncernas „Schmitz Cargobull“ vieną iš septynių savo įmonių turi ir Lietuvoje – Panevėžyje įkurtoje bendrovėje dirba 270 žmonių, kurių kiekvienas per metus įmonei uždirba maždaug milijoną litų. Garsiausi bendradarbiai – įmonės „Mercedes“, „Scania“, „Volvo“.
„Schmitz Cargobull Baltic“ naujausias, masiškai dar negaminamas produktas – unikalios priekabos su visiškai atsidarančiais šonais – pirmiausia bus pristatytos užsienio rinkoms, o Lietuvoje esą išpopuliarės tik tuomet, tai produkto nauda bus įsitikinusios pažangesnės Europos valstybės.
Lietuvoje – po penkerių metų
Šiuo metu „Schmitz Cargobull Baltic“ vykdo 4,3 mln. Lt vertės projektą – ketina jau kitąmet pradėti gaminti kartos kėbulus, priekabas ir puspriekabes su visiškai atsidarančia šonine sistema. Priekabos prototipas jau yra yra sukurtas, tikimasi, kad kitų metų pradžioje jau bus pradėta ir serijinė produkto gamyba, kurią bus galima pristatyti rinkoms.
Lietuviai rinkai žada pateikti jau gerokai patobulintą produktą. Tiesa, sunkvežimiai su visiškai atsidarančiomis durimis jau važinėja Europos keliais, tačiau lietuviai pasiūlys europiečiams ir kitų naujovių.
Ernestas Dumbrys |
„Kuriant gaminį integruojamos modernios technologijos, tokios kaip kad atbulinės eigos vaizdo kamera, filmavimo sistemos, avarinio stabdymo sistemos, krovinio stebėjimo sistemos, centriniai užraktai“, – pasakojo įmonės Gamybos paruošimo vadovas Ernestas Dumbrys.
Jo teigimu, lietuvių sukurtas sunkvežimis bus ypatingas – įprasto dydžio priekaboje tilps didesnis krovinys, varžtais tvirtinamos ir klijuojamos, o ne lituojamos detalės leis išlaikyti didesnį svorį, bus reguliuojamas priekabos aukštis, kompiuterinė įranga rodys ne tik nuvažiuotus kilometrus, bet ir sunkvežimio apkrovą, stabdžių kaladėlių susidėvėjimą.
Visgi E.Dumbrys pripažino, kad iš pradžių sukurtas produktas keliaus į užsienio rinkas. Bendrovė numato, kad 96 proc. produkcijos bus eksportuojama į Skandinavijos, Vakarų Europos valstybes, Rusiją ir kitur.
„Tik laiko klausimas, kada tokios naujienos ateis ir į Lietuvą, per penkerius metus tie gaminiai bus populiarūs ir pas mus“, – pridūrė E.Dumbrys.
Europoje tokių sunkvežimių pritaikymas esąs labai platus. Juose gabenami drabužiai, maisto produktai, medicinos įranga, metalas, kita produkcija.
„Švedija, pavyzdžiui, yra labai ilga, ir kur produktai yra vežami iš šalies pietų į šiaurę, atgal grįžti nesinori tuščiomis, tai reiškia, kad atidarius šonines duris, galima ten ir metalą pakrauti, popierių ar medieną – kitus didelių gabaritų produktus, kuriuos pakrauti pro galines duris yra sudėtinga“, – pasakojo E.Dumbrys ir patikino, kad naujų sunkvežimių kaina smarkiai nesiskirs nuo dabar rinkoje esančių panašių produktų, tačiau jokių tikslių skaičių neįvardijo.
Ratai |
Lietuvoje veikiančios įmonės projektui beveik 1,5 mln. Lt skyrė Europos Sąjunga. Panašių mokslinių projektų įmonės dažniausiai nesiryžta finansuoti vien savo lėšomis bijodamos galimos nesėkmės ir didelių nuostolių.