Panevėžio parduotuvėse ir grožio salonuose – klientų gausa, prastesnė situacija – kavinėse

Vyriausybei sustabdžius galimybių paso Lietuvoje galiojimą, jau kuris laikas jo nereikia rodyti nei kavinėse, nei parduotuvėse, nei renginiuose. Sustabdžius paso taikymą, klientų srautai prekybos vietose kai kur išaugo iki trečdalio, sakė Lietuvos prekybos įmonių asociacijos direktorė Rūta Vainienė. Padidėjusį klientų srautą pajuto ir grožio salonai. Tuo tarpu kavinėms – ypač sunkus metas.
Grožio salonų darbas karantino metu
Grožio salone / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Prekybos centruose – srautai padidėjo

„Stebuklų nėra, tačiau prekybininkai sako, kad apie 10 proc. srautai padidėjo, nereikia atlikti tos beprasmės patikros, kuri kėlė įtampą, brangiai kainavo. Daugiausiai – iki 30 proc., padidėjusį srautą pajuto drabužių pardavėjai“, – teigė R.Vainienė.

Anot Prekybos įmonių asociacijos direktorės, prekybininkus neramina tikimybė, kad galimybių paso galiojimas gali būti atnaujintas. „Prekyboje efektyviau pandemiją valdyti taikant srauto reguliavimą“, – kalbėjo R.Vainienė.

Tikisi pirkėjų atsakingumo

Na, o „Maximos“ Komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė paaiškino, kol kas negalinti patvirtinti, jog Panevėžyje jau yra aiški tendencija, kad nebelikus galimybių paso, parduotuvėse išaugo pirkėjų srautai.

„Dalyje parduotuvių srautai yra nežymiai didesni, tačiau yra ir tokių parduotuvių, kur srautai, palyginti su pernai, tebėra mažesni“, – sakė ji.

„Nebelikus privalomo galimybių paso, įsigaliojo vieninga tvarka visose parduotuvėse, kur privalome užtikrinti 15 kv. m. vienam pirkėjui. Ši praktika mums nėra nauja, todėl procesas vyksta sklandžiai ir greičiau, nes pirkėjams nebereikia įėjus rodyti galimybių paso ar kito jam prilyginamo dokumento. Svarbiausia šiuo metu, kad pirkėjai ir toliau elgtųsi atsakingai: planuotų apsipirkimus, taisyklingai dėvėtų veido kaukes arba respiratorius, dezinfekuotų rankas, laikytųsi atstumo, neitų apsipirkti sloguojantys, laikytųsi čiaudėjimo ir kosėjimo etiketo, vengtų kontaktų ir daugiau atsiskaitytų savitarnos kasose ir pan.“, – komentavo E.Dapkienė.

Patraukė į „šešėlinę“ industriją

Pasak kirpėjos, plaukų stilistės Solveigos Dagės, panaikinus galimybių pasą, ji nepastebėjo padidėjusio klientų srauto.

„Tai tik pavieniai atvejai. Galima būtų įvardyti, kad bendrai salone pas visų sričių specialistes padaugėjo tik apie 1–5 proc. klientų, lyginant su prieš tai buvusiais. Per tuos dvejus metus galbūt buvo galima stebėti tendenciją, kad tie, kurie vis testuodavosi ir nesiskiepijo, dėl nepakeliamos testų kainų naštos pagaliau pasiskiepijo. Kai kurios klientės „išsidavė“, kad skiepijosi tik dėl to, kad galėtų lankytis grožio salone“, – atviravo ji.

„Per tą laikotarpį teko atsisveikinti su kai kuriais klientais, kurie, vis dėl to, liko nesiskiepiję ar dėl kitų priežasčių neturėjo galimybių paso, tad sutarėme, kad pasimatysime tuomet, kai tam jie jau turės galimybę. Iki šiol jau sulaukiau keleto skambučių iš tų žmonių, todėl džiaugiuosi, kad jie grįžta. Tačiau jų – nedaug, todėl, manau, kad jie patraukė į „šešėlinių“ paslaugų industriją, nes manęs taip pat buvo prašoma nusižengti reikalavimams. Karantino laikotarpis daugelį išmokė suktis iš padėties“, – kalbėjo S.Dagė.

Moteris teigė, kad vyrai savo moterims tapo kirpėjais, dažančiais joms ataugusias plaukų šaknis, draugės išmoko daryti manikiūrą viena kitai, o vaikai arba užsiaugino plaukus, arba juos tėvai kirpo su mašinėlėmis trumpai.

Džiaugiasi grįžtančiais klientais

Kosmetologė Miglė Šalkauskaitė tikino, kad po paskelbtos naujienos, jog nebereikės galimybių paso, iš tiesų sulaukė šiek tiek daugiau žinučių ir skambučių registracijoms į procedūras. „Tikrai pasijuto didesnis aktyvumas nei įprastai. Tuo labai džiaugiuosi, nes pagaliau sulauksiu senai matytų ir jau pasiilgtų klientų“, – džiaugėsi kosmetologė.

Pasak jos, klientai labiausiai pasiilgo būtent veido procedūrų. „Vienareikšmiškai! Ir nors registruojasi įvairioms procedūroms, populiariausia išlieka veido valymo procedūra“, – teigė M.Šalkauskaitė.

Trūkumas, dėl žmonių sergamumo

Lietuvos barų ir kavinių asociacijos prezidentas Raimondas Pranka teigė, jog sustabdytas galimybių pasas situacijos beveik nepakeitė.

„Situacija prasta, nepadaugėjo klientų. 99 proc. mūsų klientų buvo pasiskiepiję, turėjo galimybių pasą, trūkumas yra dėl to, kad žmonės serga. Aišku, nelikus paso yra mažiau procesų, tai tikrai palengvinimas“, – sakė jis.

Panevėžyje esančios kavinės „Arena Lafa“ vadovė Sandra Urbonienė patvirtino, kad klientų srautas – nepadidėjo. „Situacija prasta. Pastebėjome, kad grįžo kai kurie seniau buvę pastovūs klientai, kurie turbūt neturėjo galimybių paso ir negalėjo ateiti. Tačiau dėl didelio sergamumo apskritai lankytojų srautas mažas“, – kalbėjo moteris.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis