LRT.lt pasiekė leidyklos „Nieko rimto“ kalėdinių dovanų katalogas, kuriame prekių kainos buvo nurodytos be PVM. Natūraliai kyla klausimas, ar, leidyklos nuomone, galutinę prekės kainą turi susiskaičiuoti pats ja susidomėjęs pirkėjas? Mokykloje visi mokiniai mokosi skaičiuoti procentus, PVM dydžius galima susirasti, bet ar tikrai tai turi daryti vartotojas?
Leidyklos „Nieko rimto“ rinkodaros vadybininkė Renata Rimkutė teigia, kad atsakymas, kodėl prekių kainos LRT.lt pasiekusiame kataloge nurodytos be PVM, yra labai paprastas ir praktiškas.
„Būtent šis katalogas yra orientuotas į įmones, kurios, kaip žinia, susigrąžina PVM, dėl to ir pateikiame tokias kainas, kad viskas būtų aišku ir paprasta.
Turime dar ir kitą katalogą, kuris skirtas fiziniams asmenims, ten kainas pateikiame su PVM“, – aiškina pašnekovė.
Tiesa, tai nėra vienintelis pavyzdys atvejo, kuomet paslaugos ar prekės pardavėjas nusprendžia taip pateikti kainas. Internete galima rasti autoservisų, kurie savo paslaugų kainas nurodo be PVM.
Gresia piniginės baudos
VVTAT specialistės G.Nenartavičiūtės teigimu, Civiliniame kodekse numatyta, kad pardavėjas privalo nurodyti kiekvieno daikto ar vienos rūšies daiktų pardavimo kainą ir to daikto tinkamo standartinio vieneto (pavyzdžiui, kilogramo) kainą, įskaitant visus mokesčius.
„Atsižvelgiant į pateiktą informaciją, vartotojui turi būti nurodoma galutinė prekės kaina. Siekiant išsiaiškinti, ar konkrečiu atveju pardavėjo pateikta informacija apie prekės kainą nepažeidė teisės aktų nustatytų reikalavimų, VVTAT atliks skelbiamos informacijos įvertinimą.
Nustačius, kad pateikiama informacija apie prekės kainą neatitinka teisės aktuose nustatytų reikalavimų, įmonei gali būti taikomos ekonominės poveikio priemonės“, – kalba specialistė.
Pasak pašnekovės, Civiliniame kodekse neišskiriamas vartotojas – fizinis ar juridinis asmuo, todėl ir kainos įmonėms turėtų būti pateikiamos galutinės.