Rinkos kritimas fiksuotas trečią metų ketvirtį iš eilės.
„Nors pirmąjį 2022-ųjų ketvirtį buvo tikėtasi tam tikro nuosmukio dėl tebesitęsiančių tiekimo ir logistikos problemų bei sudėtingo palyginimo su 2021-aisiais, padėtis visgi pakrypo į blogąją pusę“, – pranešime cituojamas IDC tyrimų direktorius Nabila Popal.
„Vartotojų nuotaikos visuose regionuose, o ypač Kinijoje, yra blogos dėl didelio susirūpinimo infliacijos šuoliu bei ekonominiu nestabilumu. Jį dar labiau stiprina augančios išlaidos komponentams ir transportavimui, nauji dideli COVID-19 protrūkai Kinijoje, Rusijos karas Ukrainoje“, – pridūrė jis.
Regioniniu požiūriu pardavimai Vidurio ir Rytų Europoje sumažėjo beveik penktadaliu, tačiau šiam regionui tenka tik 6-7 proc. visos pasaulinės rinkos kiekybine išraiška ir 5 proc. – finansine. Didžiausios įtakos globalios rinkos kritimui turėjo 12,3 proc. kritę pardavimai Azijoje, įskaitant Kiniją, ir Ramiojo vandenyno regione, o šių rinkų lyginamasis svoris siekia beveik 50 procentų.
„Samsung“ telefonų pardavimai sumenko 1,2 proc. iki 73,6 mln. (21,6 proc. rinkos), „Apple“ – ūgtelėjo 18 proc. iki 56,5 mln. (16 proc.), „Xiaomi“ – sunyko 17,8 proc. iki 39,9 mln. (14,1 proc.), OPPO – 26,8 proc. iki 27,4 mln. (10,9 proc.), „Vivo“ – 27,7 proc. iki 25,3 mln. (10,1 proc.).
Visi kiti gamintojai jų per tris šių metų mėnesius pardavė 2,7 proc. mažiau nei prieš metus – 91,4 milijono.