Pasaulio prekybos prekėmis apyvarta liepą smuko pirmą kartą nuo kovo mėnesio

Pasaulinė prekybos prekėmis apyvarta liepą sumažėjo pirmą kartą nuo kovo mėnesio, kuomet Sueco kanalą buvo blokavęs ant seklumos užplaukęs laivas.
JAV doleriai
JAV doleriai / 123RF.com nuotr.
Temos: 2 Prekės Prekyba

JAV verslo dienraščio „The Wall Street Journal“ sukurtas prekybos prekėmis apimčių rodiklis, pakoreguotas dėl sezoniškumo, liepą, palyginti su birželio mėnesiu, sumažėjo 2,5 procento.

Smukimą lėmė tai, kad įmonės visame pasaulyje susiduria su sunkumais, siekdamos gauti gamybai būtinų žaliavų ir dalių, o pagrindiniuose transporto maršrutuose neretai stringa pakrovimo ir iškrovimo procesai.

Palyginti su 2020 metų liepa, prekybos prekėmis apyvarta pašoko 20,7 proc. ir tokį didelį prieaugį visų pirma lėmė maža palyginamoji bazė, nes pirmaisiais mėnesiais po pandemijos pradžios, kol verslas taikėsi prie nustatytų karantino apribojimų, prekybos apyvarta pasaulyje smarkiai sumažėjo.

Po nuosmukio, kurį išprovokavo koronaviruso pandemija, prekybos prekėmis apimtys atsitiesia kur kas sparčiau negu po 2008 metais prasidėjusios pasaulinės finansų krizės, rašo leidinys.

Tai iš dalies susiję su gerokai padidėjusia darbui ir mokymuisi namuose reikalingų prekių paklausa. Vartotojai išlaidas prekėms galėjo padidinti, be kita ko, dėl to, kad jų galimybės leisti pinigus paslaugoms buvo ribotos. Jiems padėjo ir vyriausybės įgyvendinamos paramos programos.

Išankstinio rodiklio apskaičiavimui „The Wall Street Journal“ naudoja aštuonių šalių iš šešių regionų duomenis. Pasaulio prekybos organizacijos (PPO) duomenimis, 2019 metais šioms šalims kartu teko 39,1 proc. pasaulio prekių eksporto vertės. Likusiems 60,9 proc. apskaičiuoti leidinys taiko atitinkamus koeficientus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis