Priimti Azartinių lošimų įstatymo pataisas parlamentas turėjo praėjusį ketvirtadienį, tačiau socialdemokrato Juliaus Sabatausko iniciatyva klausimas buvo išbrauktas iš Seimo darbotvarkės.
Projekto iniciatoriaus konservatoriaus Mindaugo Lingės teigimu, paskutinis šios kadencijos Seimo posėdis greičiausiai yra ir paskutinė galimybė draudimą priimti, nes būsimoji socialdemokratų dauguma, tikėtina, nebus suinteresuota uždrausti lošimų reklamą.
„Stebint tendencijas, kas ir kaip balsavo už šio įstatymo išėmimą iš ketvirtadienio darbotvarkės, yra ženklų, kad nauja valdančioji dauguma, panašu, neturės tokio požiūrio į šios problemos sprendimą“, – BNS balsavimo išvakarėse sakė M. Lingė.
„Man kyla pagrįstų abejonių, jog galbūt kitame Seime tų palaikytojų būtų kur kas mažiau“, – pabrėžė parlamentaras.
Pasak M. Lingės, nebalsuoti dėl jų praėjusį ketvirtadienį nuspręsta tik poros Seimo narių balsais, todėl politikas vylėsi, jog pataisos antradienį bus priimtos.
„Už šių pataisų pateikimą balsavo 107 Seimo nariai. Ir čia dar buvo balsuojama, kad nebuvo netgi jokių kompromisų dėl pereinamųjų laikotarpių, kompensacijų, prisitaikymo prie pokyčių“, – sakė M. Lingė.
„Labai tikiuosi, kad dalis kolegų persvarstys savo motyvus, laikyseną“, – pridūrė jis.
Pataisomis siūloma lošimų reklamos draudimą įteisinti nuo 2025 metų gegužės, paliekant išimtis sporto varžyboms ir renginiams, sporto organizacijų rėmimui – čia galiotų pereinamasis laikotarpis iki 2028-ųjų.
Biudžeto ir finansų komitetas siūlo, kad televizijoje, radijuje ir internete nuo 6 iki 18 valandos būtų galima transliuoti ne daugiau kaip tris lažybų reklamos intarpus po 15 sekundžių per valandą, o nuo 18 iki 24 valandos – ne daugiau kaip du tokius pat intarpus.
Pirminis projekto variantas numatė griežtesnes taisykles – daugiausia po du maksimalios 20 sekundžių trukmės intarpus nuo 6 iki 18 valandos bei ne daugiau tokios pat trukmės intarpą nuo 18 iki 24 valandos.
Tuo metu interneto žiniasklaidoje skelbiama lažybų reklama be nuorodos į lošimo organizatoriaus svetainę negalėtų būti didesnė nei 20 proc. reklamos ploto nuo 6 iki 18 valandos bei 10 proc. – nuo 18 iki 24 valandos.
Kitų metų Medijų rėmimo fondo biudžete numatyti papildomi 4 mln. eurų kompensacijoms žiniasklaidai dėl prarastų reklamos pajamų.
Komitetas taip pat siūlo, jog draudimas įsigaliotų nuo kitų metų liepos, o ne nuo gegužės.
M. Lingė taip pat siūlo už įstatymo pažeidimus lošimų bendrovėms skirti baudą nuo 3 iki 5 proc. praėjusių metų bendrų pajamų.