Tam įtakos turėjo blogesnė teikiamų paslaugų paklausos prognozė artimiausiems mėnesiams, teigiama Statistikos departamento pranešime.
Spalį 30 proc. apklaustų paslaugų įmonių vadovų manė, kad paklausa padidės, 10 proc. – kad sumažės (rugsėjo mėnesį – atitinkamai 33 ir 6 proc.). Didžiausias paklausos mažėjimas numatomas apgyvendinimo, kelionių agentūrų, ekskursijų organizatorių, nekilnojamojo turto operacijų bei pastatų aptarnavimo ir kraštovaizdžio kūrimo veiklos įmonėse.
Teikiamų paslaugų paklausos augimo tempas spalį išliko panašus kaip ir praėjusį mėnesį. 26 proc. respondentų nurodė, kad paklausa padidėjo, 6 proc. – kad sumažėjo (rugsėjo mėn. – atitinkamai 28 ir 9 proc.).
Pasak daugumos (72 proc.) įmonių vadovų, jų įmonės verslo padėtis per pastaruosius mėnesius nesikeitė, 22 proc. – atsakė, kad ji gerėjo, 6 proc. – kad blogėjo (rugsėjo mėnesį – atitinkamai 70, 23 ir 7 proc.).
Artimiausiais mėnesiais 27 proc. apklaustų paslaugų sektoriaus įmonių vadovų planavo priimti naujų darbuotojų, bet beveik du trečdaliai (63 proc.) darbuotojų skaičiaus keisti neketino.
Teikiamų paslaugų kainų didėjimą artimiausiu metu prognozavo 10 proc. apklaustųjų, 4 proc. – mažėjimą, 86 proc. – kainų keisti neplanavo.
Mažmeninė prekyba keitėsi mažai
Mažmeninės prekybos verslo tendencijos rugpjūtį, palyginti su liepos mėnesiu, keitėsi mažai, o prekybos pasitikėjimo rodiklis nepasikeitė ir buvo 4 punktai.
Anot Statistikos departamento, spalio mėnesį 15 proc. prekybos įmonių teigė, kad jų verslo padėtis pagerėjo, 10 proc. – kad pablogėjo (prieš mėnesį – atitinkamai 15 ir 9 proc.).
Šiek tiek sumažėjo įmonių vadovų, kurie per artimiausius mėnesius prognozavo, jog jų verslo padėtis pagerės: kad pagerės nurodė 17 proc., kad pablogės – 9 proc. (rugsėjo mėnesį – atitinkamai 18 ir 9 proc.).
Spalį, palyginti su rugsėjo mėnesiu, didesnė dalis įmonių planavo įsigyti daugiau prekių, skirtų parduoti: kad įsigis daugiau prekių teigė 22 proc. apklaustų įmonių, kad mažiau – 11 proc. (prieš mėnesį – atitinkamai 17 ir 11 proc.).
Darbuotojų skaičiaus dauguma (76 proc.) apklaustų įmonių vadovų keisti neketino, 16 proc. – numatė priimti naujų.
Parduodamų prekių kainas didinti planavo 5 proc. įmonių vadovų, bet dauguma (94 proc.) jų keisti neketino.