2017 11 28 /11:00

Paštą kaltina vagiant Kalėdas – dešimtys žmonių skundžiasi prarastomis siuntomis

Monetų kolekcionieriui Juozapui Žygui Lietuvos pašte mažiau nei per trejus metus jau dingo 6 siuntos – nebeištvėręs jis socialiniame tinkle pasidalijo naujausia siuntos dingimo istorija. Netrukus komentaruose pasipylė dešimtys besipiktinančiųjų, kad Lietuvos pašte pradingti siuntoms yra įprasta, ypač jei jos vertingesnės. Tačiau dingsta ne tik pinigai ar nauji kompiuteriai, bet ir siunčiamos kojinės bei kalėdinė nuotaika.
Pašto siuntos
Pašto siuntos / MKT nuotr.

11 val. papildyta Lietuvos pašto komentaru – straipsnio apačioje.

„Artėjant šventiniam laikotarpiui labai rekomenduoju apmąstyti, ar dovanas, vertingesnes nei 10 Eur, norite siųsti per Lietuvos paštą. Šioje įstaigoje (greičiausiai paskirstymo skyriuje) įsisukę vagys, kurie jau senių seniausiai turėjo būti nubausti ir sėdėti kalėjime. Tačiau ši organizacija nesugeba su jais susitvarkyti ir, galima sakyti, tą toleruoja, nes tas vyksta jau ne pirmus metus“, – dėl patirto 500 eurų nuostolio skundėsi J.Žygas.

15min su juo susisiekus paaiškėjo, kad tai toli gražu ne pirmas atvejis: du kartus siuntos jam yra dingusios 2015-aisiais, dar du kartus – 2016-aisiais.

„Mano paties siuntos buvo apvogtos ir pasisavinta daugiau nei 2000 eurų, bet daugumą jų pavyko susigrąžinti po ilgų laiškų rašymo“, – skundėsi vyras.

Jis paaiškino, kad kolekcionuoja 2 eurų progines monetas, todėl dažnai jomis tenka keistis su kolekcininkais kitose šalyse.

Asmeninio archyvo nuotr./Juozapas Žygas
Asmeninio archyvo nuotr./Juozapas Žygas

„Patį pirmą kartą turbūt buvo keisčiausia. Nes buvo siųsta 1500 eurų vertės siunta, ji buvo išplėšta ir išimta gražiai tik 100 eurų. Visa kita perpakuota ir paleista siųsti toliau. Turbūt dar buvo nedrąsu ir nejauku ten dirbantiems. O po to įsidrąsino“, – stebisi J.Žygas.

Jis pastebi, kad dažnai praplėštos siuntos „sutvarkomos“ paties Lietuvos pašto naudojama lipnia juosta, tačiau paprastai stengiamasi įpjauti per kraštus ar sujungimus, kad pažeidimas akivaizdžiai nesimatytų.

15min skaitytojo nuotr./„Lietuvos pašto“ klientams siunčiamas atsakymas
15min skaitytojo nuotr./„Lietuvos pašto“ klientams siunčiamas atsakymas

„Pastaruoju metu pradėjau naudotis dukterinės įmonės „LP Express“ paslaugomis, ten siuntimas 2–3 kartus brangesnis, tačiau panašu, kad eina per tą patį paskirstymo punktą, kur tie patys vagys prikiša savo rankas“, – aiškina J.Žygas.

15min skaitytojo nuotr./Pašte siunta buvo pažeista
15min skaitytojo nuotr./Pašte siunta buvo pažeista

Anot jo, norint iš pašto gauti kompensaciją, tenka gerokai vargti ir laukti mėnesiais. Pastarąjį kartą jis dėl kompensacijos kreipėsi rugsėjo 5 d., o spalio 11 d. jam atsakė Slovakijos paštas, dar po pusantro mėnesio, lapkričio 11 d., gautas ir Lietuvos pašto atsakymas, kad kompensuojama suma siekia 97,01 euro, nors patirtas 500 eurų nuostolis.

„Aš buvau įsitikinęs, kad visos „LP Express“ siunčiamos siuntos yra draudžiamos iki 500 eurų. Pasirodo, tai galioja tik siuntoms, išsiųstoms ir pristatytinoms Lietuvoje. Siunčiant į užsienį reikia drausti papildomai“, – nusivylimo neslėpė J.Žygas.

Jis teigia vengiantis Lietuvos pašto, bet renkasi privačių bendrovių paslaugas.

Kiti pašto klientai kartoja tą patį

15min pakalbintas drabužių prekyba internetu besiverčiantis Titas prekes įsigyja Lietuvos ir užsienio parduotuvėse, todėl pašto paslaugomis tenka naudotis dažnai.

„Tokių istorijų labai daug, gal net ne visas atsiminsiu. Naujausia – sesė iš Anglijos pernai Kalėdoms išsiuntė dovanų, tai laukiu iki šiol. Kreipiausi ne vieną kartą į pašto skyrių – tuomet sakė šventinis bumas, gal dėl to vėluoja. Buvo didelė siunta“, – sako Titas.

Jis taip pat prisimena, kad kita į Lietuvą siųsta siunta buvo pasiekusi pašto skyrių ir jis gavo pranešimą atsiimti siuntą. Tačiau nuvykus į skyrių ir pateikus dokumentus – laukė staigmena.

„Man buvo pasakyta, kad siunta dar neatkeliavus. Nors internetu visai kitokią informaciją rodo. Vėl nuvykus po savaitės sako, kad siunta jau yra įteikta. Kaip taip gali būti, jei net neatsiėmiau tos siuntos? Kažkokiam žmogui ji buvo įteikta, man rodo, kad yra parašai, kažkas įteikė. Bandžiau gilintis į situaciją, rašiau skundą, bet man tiesiog pasakė, siunta įteikta. Ir viskas“, – skėsčiojo rankomis Titas ir svarstė, galbūt turi dvynį su analogišku vardu.

Jis patikina, kad tokių situacijų būta ir daugiau – kaskart bando teisybės ieškoti pašte, tačiau „paštas tyli ir nieko nesako, nieko negali padaryti“. Jis patikina, kad kartais nurodo darbo adresą, kad būtų kitas pašto skyrius, tačiau panašu, kad problemos su tuo nesusijusios.

Lietuvos pašto nuotr./LP EXPRESS siuntų skirstymas
Lietuvos pašto nuotr./LP EXPRESS siuntų skirstymas

„Siuntos yra registruotos, jas galima sekti. Ir matau, kad siunta atkeliavusi. Tačiau vieną kartą pašte visiškai neranda siuntos, o kartais neranda neregistruotų siuntų, kurių lauki ir nesulauki. Nė karto man paštas nekompensavo ir jokios žalos neatlygino“, – teigė Titas ir patikino, kad daugiausiai internetu perka drabužius.

Anot jo, Lietuvos pašto kai kuriais atvejais tiesiog neįmanoma išvengti, nes pardavėjai nesiūlo jokio kito būdo.

„Tikrai yra gerų pašto darbuotojų, jie labai stengiasi. Dažnai lankausi ir galiu tik pagirti laiškininkus, kurie atneša siuntas. Tačiau keista situacija su jų sandėliais – kažkur siuntos dingsta, galbūt ne ten išvežioja tarnybos. Kelis kartus buvo, kad kai turi gauti daug siuntų, tarkime, 10 vnt. ir visas man įteikia, pradėjus pakuoti matau, kad 2 siuntos ne mano vardu“, – sako vyras ir patikina, kad tokiais atvejais siuntas grąžina paštui.

Numizmatas: geriau vietoje pirkti nei siųstis

Numizmatas Ryszardas Szylobrytas 15min patvirtino, kad su pašto problemomis susidūręs ne kartą.

Asmeninio archyvo nuotr./Ryszardas Szylobrytas
Asmeninio archyvo nuotr./Ryszardas Szylobrytas

„Viskas prasidėjo 2014 m. gruodžio mėnesį, kai siunčiau nedidelę siuntą į Slovakiją. Jei gerai prisimenu, siunčiau apie 20–30 vadinamųjų starto paketų – kai Lietuva įstojo į euro zoną, buvo galima įsigyti tokių eurų paketų. Atėjęs į paštą viską gražiai supakavau. Paštininkė paklausė, ar nenoriu apdrausti – 5 litai ne tiek ir daug, pagalvojau, ir apdraudžiau“, – pasakoja R.Szylobrytas.

Tačiau jo kolegos Sovakijoje gavę siuntą pasigedo kelių tokių paketų.

„Man sako, kad neįdėjai kelių paketų – sakau, negali taip būti. Man siunčia nuotrauką – Slovakijos paštas atskleidžia, kad jau kitos gramatūros siunta pasiekė šalį. Mano dokumente gramatūra kita, išeina, kad pavogti 3–5 paketai, dabar neprisimenu. Į paštą kreipiausi, jie normaliai man kompensavo. Nenoriai, bet kompensavo visą kainą“, – pasakoja numizmatas.

Kitas atvejis jam pasitaikė tą patį gruodį – siunčiant monetas į Italiją, iš 10 dėžių tik „7 ar 6 pasiekė tikslą“.

„Vienoj dėžėj monetų buvo už 2000 litų, bet irgi buvau apdraudęs už tuos 5 litus. Ilgai mane Lietuvos paštas tampė už ausų, kad gal palaukit, gal ateis. Bet Italijos paštas rodo, kiek siuntų pasiekė Italiją ir adresatą. Na ir vėl Lietuvos paštui teko kompensuoti pagal nominalą – viskas gerai, nereikėjo man to pelno, svarbiausia, kad grąžino pinigus“, – sako numizmatas.

Jis vardija ir daugiau panašių istorijų.

„Dabar, kiek girdėjau, Lietuvos pašto darbuotojai greičiausiai vagia toliau, bet Lietuvos paštas nebeatiduoda kompensacijų. Aš jau bijau siųsti, nes prarandi siuntą. Yra mano draugų, kurie už 2000 eurų laukia, kada paštas išsiaiškins. Ir svarbiausia, kad niekas nesikeičia. Geriau čia vietoj nusipirkti nei siųstis“, – sako R.Szylobrytas.

Dešimtys analogiškų istorijų

Socialiniame tinkle „Facebook“ paskelbta J.Žygo istorija sulaukė didelio populiarumo – ja pasidalinta šimtus kartų, o komentaruose gyventojai liejo nuoskaudas dėl savų nuostolių, susijusių su siuntomis paštu.

„Beviltiška ką nors atgaut. Tikrai perklijuoja vertingų daiktų dėžutes, buvo perklijuota lietuviška Lietuvos pašto juosta. Norėjo nustebint tėvai ir pernai spalio mėnesį nešiojamąjį kompiuterį siuntė. Gavau tuščią kompiuterio dėžę. Rašiau ir skambinau į Lietuvos paštą, taip ir negavau jokio adekvataus paaiškinimo, kodėl Lietuvoje siuntinio svoris dar buvo 9 kg, o Didžiojoje Britanijoje jau keli gramai. Nuostolis – 700 eurų“, – rašo Karolina.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Paštininkas
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Paštininkas

Kita socialinio tinklo naudotoja skundėsi, kad buvo išimti pinigai, kurie siųsti iš JAV.

„Sveikinimus visad atplėšia, jei siunčiamas tik sveikinimas, ypač dviguba atvirutė. Dėžutės būna apdaužytos, perklijuotos. Bet kažkaip niekada nesu sutikrinusi visų daiktų, dovanų su siuntėju arba su gavėju. Reiks tai daryti“, – svarsto Lina.

Gediminas skundėsi, kad nesulaukė gimtadienio proga mamos siųstų 200 eurų – atėjo tik atvirukas.

„Jūs man paaiškinkit, kaip reikia sugebėti padaryti tokį jovalą vežant iš Vilniaus į Klaipėdą. „LP Express“ kurjeriai... Dėžė buvo išpakuota, nes trūksta 2 daiktų, ir vėl gražiai supakuota. Vogti mini vaikišką futbolo stalą. Na, gėda. Ką aš galiu pasakyt, iš Kinijos už 60 centų ateina gražūs siuntinukai, o čia...“, – rašė Viktorija.

Gyventojai skundžiasi dingstančiomis ne tik vertingomis siuntomis: prarandami ir šokoladai, duona, meduoliai, kojinės – vien po J.Žygo įrašu paskelbta dešimtys istorijų.

„Gal kas žinote, kaip kompensuojama pavogta Kalėdų nuotaika?“ – rašė Reda.

Lietuvos paštas suskubo atsiprašyti

Lietuvos paštas itin operatyviai ėmėsi atsakinėti socialinio tinklo „Facebook“ naudotojams.

„Labai apgailestaujame dėl susiklosčiusios situacijos. Kaip ir mūsų kolegos minėjo, Jūsų siunta, adresuota į užsienį, t. y. į Slovakiją, kuri yra tarptautinė, nebuvo papildomai įvertinta (apdrausta). Žalos kompensacija Jums yra paskaičiuota ir bus atlyginta vadovaujantis teisės aktais“, – J.Žygui atsakė bendrovė.

Kituose komentaruose Lietuvos pašto atstovai tikino, kad nori kiekvieną atvejį išsiaiškinti.

„Facebook“ nuotr./„Lietuvos pašto“ atsakymas socialiniame tinkle „Facebook“
„Facebook“ nuotr./„Lietuvos pašto“ atsakymas socialiniame tinkle „Facebook“

„Atsižvelgiant į komentarus norime pažymėti, kad iš Lietuvos svetur keliaujančių pašto siuntų pristatymą organizuoja ne tik Lietuvos paštas, bet ir užsienio šalies pašto operatoriai. Tarptautinėms pašto siuntoms dažnai tenka būti transportuojamoms per kelias valstybes. Logistinė grandinė yra ilga, todėl gali kilti ir daugiau su pašto siuntos pristatymu susijusių nesklandumų. Per 2016 m. atsakomybę dėl didžiosios dalies – net 90 proc. – tarptautinių pašto siuntų, kurias transportuojant buvo nesklandumų ir patirti nuostoliai, prisiėmė užsienio šalių pašto operatoriai“, – aiškina bendrovė.

Tarptautinės pašto siuntos paiešką atlieka keli pašto operatoriai, paieškai nustatytas 90 dienų terminas. Atlikus tyrimą žala dėl prarastų ar sugadintų pašto siuntų atlyginama vadovaujantis įstatymais ir nuostatais.

„Visada rekomenduojame siuntėjams pasirinkti siuntos rūšį įvertinus savo poreikius – paprastoji, registruotoji, įvertintoji ir kt. Kiekvienas siuntimo būdas suteikia atitinkamą paslaugų paketą. Informacija apie siuntų rūšis skelbiama Lietuvos pašto interneto puslapyje bei paslaugų teikimo vietose. Taip pat rekomenduojame siunčiamas siuntas registruoti bei jas įvertinti, ypač jeigu yra siunčiama vertinga siunta“, – aiškina bendrovė.

Paaiškino: dingsta 0,03 proc. siuntų

Lietuvos pašto komunikacijos grupės vadovas Tomas Bašarovas dar kartą atsiprašė klientų ir patikino, kad bus atliekamas papildomas vidinis patikrinimas.

„Šis incidentas nėra malonus nei klientui, nei Lietuvos paštui, todėl inicijuosime ir papildomą vidinį patikrinimą, siekiant nustatyti, kokia buvo siuntos kokybė, pateikiant ją vežėjui, ir ar buvo tinkamai laikytasi numatytų reikalavimų“, atsakė T.Bašarovas.

Jis patikina, kad kasmet pašto siuntų, ypač tarptautinių, skaičius itin auga, todėl srauta atidžiai peržiūrimas ir analizuojami procesai siekiant, kad būtų užtikrintas saugus ir kokybiškas pašto siuntų apdorojimas ir jų pristatymas.

„Jau esame ėmęsi prevencijos priemonių, kurios leido sustiprinti siuntų apdorojimo proceso priežiūrą. Esame pasirengę labai rimtai dirbti šioje srityje, pasitelkiant ir užsienio partnerius, kurie pristato per Lietuvos paštą siunčiamas siuntas“, – tikina jis.

Šiemet per 9 mėnesius Lietuvos paštu išsiųsta ir gauta daugiau nei 40 mln. pašto siuntų. Iš užsienio į Lietuvą šiemet atkeliavo beveik 15 proc. daugiau pašto siuntų nei pernai.

Anot Lietuvos pašto atstovo, atvejai, kai siunta pasimeta ir nėra pristatomo gavėjui ar pažeidžiama jos pakuotė ir dingsta dalis jos turinio, nėra dažni.

LP nuotr./„Lietuvos paštas“
LP nuotr./„Lietuvos paštas“

„Iš viso šiais metais per 9 mėnesius esame gavę ir išanalizavę apie 1200 pagrįstų skundų. Tai sudaro apie 0,03 proc. nuo viso Lietuvos paštu siųsto ir gauto pašto siuntų srauto. Klientų kompensacijoms buvo išmokėta per 45 tūkst. eurų, iš kurių didžiąją dalį – net apie 80 proc. atlygino užsienio pašto operatoriai, kurie prisiėmė atsakomybę dėl siuntų, kurias transportuojant buvo nesklandumų ir patirti nuostoliai“, – patikina jis.

Tarptautinėms pašto siuntoms dažnai tenka būti transportuojamoms per kelias valstybes – tai didina nesklandumų riziką.

„Pripažįstame, kad tenka sulaukti įvairių klientų skundų, tačiau patikiname, kad kiekvienu atveju, kai klientas kreipiasi dėl nepristatytos registruotosios pašto siuntos, yra atliekama jos paieška; jeigu pristatymo metu iškilo incidentų, t. y. buvo pažeista pakuotė ar dingęs siuntos turinys, atliekamas tyrimas“, - aiškina T.Bašarovas.

Pasaulinėje pašto konvencijoje yra numatyta, jog, pavyzdžiui, monetas, banknotus, auksą arba sidabrą, brangakmenius, papuošalus ir kitus vertingus daiktus galima siųsti tik įvertintose (apdraustose) siuntose ir tik į tas šalis, kuriose leidžiama tokius daiktus įvežti. Muitinį pašto siuntų patikrinimą atlieka Muitinės pareigūnai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų