„Pandeminiai metai Lietuvos startuoliams buvo sėkmingi – augimą patyrė didžioji dalis ekosistemos verslų. Tačiau augimas galėtų būti ir dar žymiai didesnis, jei rinkoje nebūtų didelio digital specialistų trūkumo. Skaičiuojame, kad kai kurios bendrovės dinamiškai plėtrai į užsienio rinkas galėtų pritraukti po kelis šimtus naujų darbuotojų – programuotojų, duomenų analitikų, vystytojų ir kt. Šiandien tai svarbiausias faktorius, ribojantis dar didesnį rinkos augimą“, – sako asociacijos „Vienaragiai“ LT CEO Inga Langaitė.
Daugiausiai mokesčių sumokėjusių jaunų technologijų įmonių dešimtuke pokyčių nedaug – „Tesonet“ ir toliau užtikrintai pirmauja su beveik 5 mln. EUR mokesčių, antroje vietoje juos besivejantis „Vinted“ (2 mln. EUR), trečioje vietoje – „Hostinger“ (0,9 mln. EUR), ketvirti „Kilo.Health“ (0,7 mln. EUR), penkti – „BoredPanda“ (0,7 mln. EUR).
Lietuvoje kritiškai trūkstant technologijų kompanijoms reikalingų talentų, rinka vis dėlto sugebėjo išauginti darbuotojų skaičių visais 31 proc. ir panašu, kad šis pagreitis nemažės. Aktyviai besiplėsdamos globaliose rinkose, sektoriaus bendrovės pačios aktyviai investuoja į naujų talentų auginimą, perkvalifikavimą ir importą iš trečiųjų šalių.
Pagal darbuotojų skaičių ir toliau kryptingai lyderiauja „Tesonet“, kurios komandos narių skaičius pasiekė 1,5 tūkst. „Vinted“ irgi vykdo pažadus pritraukdama naujus darbuotojus – šiuo metu ji Lietuvoje įdarbinusi 665 žmones; dar maždaug 300-400 darbuotojų „Vinted“ įdarbins artimiausiu metu, nes visai neseniai pritraukė naują 250 mln. EUR investiciją, kurią panaudos aktyviai plėtrai naujose rinkose.
Labiausiai augo digital health sprendimų kūrėja „Kilo.Health“, kurios komanda per metus augo 228 proc. iki 273 žmonių. Iš viso per metus darbuotojų skaičius sektoriuje pagausėjo beveik 3 tūkst.
Pandemijai einant į pabaigą, jau matosi ir labiausiai iš jos išlošę startuoliai. Visų pirma – tai „ZITICITY“, kurie per pandeminius metus augo daugiau nei 10 kartų. Ir nesunku suprasti kodėl – kurjerio paslaugos tapo itin paklausios „užsidariusioje“ ekonomikoje.
Dar vienas didelį augimą pademonstravęs startuolis – „Planner 5D“, siūlantis namų interjero paslaugas internetu, jis išaugo beveik 8 kartus.
Internetinė renginių vertimo paslaugų platforma Interactio per analizuojamą laikotarpį augo daugiau nei 6 kartus. Akivaizdu, kad šį ir daugelį kitų Lietuvos startuolių ir toliau augins per pandemiją šimtais kartų išaugusi online konferencijų, susitikimų ir renginių rinka, su tuo augantys skaitmeninės rinkodaros ir kitų paslaugų segmentai.