Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Perka nuolaidas, o ne automobilius

Svajojantieji apie naują mašiną nuo pat metų pradžios stebi vis didėjančias nuolaidas automobilių salonuose. LŽ kalbinti automobilių prekybos atstovai atskleidė, kas slypi už skelbiamų akcijų.
Renault Laguna Coupe
Ekonominis sunkmetis ypač skaudžiai palietė įmones, besiverčiančias daugiausia komercinių automobilių gamyba. / Ž.Pekarsko ir gamintojų nuotr.

Naujų automobilių pardavėjai sako, kad šiuo metu, kai mašinų pardavimas vos kvėpuoja, pirmas potencialaus pirkėjo klausimas įėjus pro salono duris būna ne apie automobilių charakteristikas ar naujienas, o apie taikomas nuolaidas. Specialistai neslepia, kad šiuo metu beveik visi automobiliai yra parduodami su nuolaida, mat dabar mašinos beveik neįmanoma parduoti už įprastą kainą.

Atsargos senka

Bendrovės „Sostena" ir „Renault" padalinio vadovas Egidijus Gončarovas atkreipė dėmesį, kad 30 ar net 40 proc. siekiančios nuolaidos yra taikomos tik sandėlyje esantiems modeliams, tačiau jų atsargos neva sparčiai senka. „Mašinos iš sandėlio baigiasi ir ateis metas, kai nebebus tokių nuolaidų", – teigė jis. Specialisto manymu, daugumos pardavėjų sandėliai turėtų ištuštėti rudenį, nes dėl vasaros pradžioje atsiradusio prekybos pagyvėjimo per pirmąjį šių metų pusmetį sandėlių atsargos gerokai sumažėjo.

Automobiliai perkami, nes kai trečdaliu sumažėjusi kaina, dažnai taikoma 25 proc. nuolaida, atsiranda žmonių, kurie naudojasi proga, – sakė Egidijus Gončarovas.

„Automobiliai perkami, nes kai trečdaliu sumažėjusi kaina, dažnai taikoma 25 proc. nuolaida, atsiranda žmonių, kurie naudojasi proga, – teigė jis. – Dabar už tą pačią kainą galima nusipirkti geresnės komplektacijos automobilį."

Nuolaidos ir naujoms mašinoms

Anot E.Gončarovo, susiklosčius tokiai rinkos situacijai kiekvienas klientas gali gauti nuolaidą bet kuriam modeliui. „Dabar mažai kas perka naujas mašinas. Anksčiau per mėnesį parduodavome 60–70 automobilių, o dabar vos 15–20, kartais 10, ir net menkam pirkimui įtakos turi nuolaidos", – neslėpė E.Gončarovas. Jis patvirtino, kad nuolaidos taikomos ir visiškai naujiems modeliams. Tiesa, jos nesiekia mašinoms iš sandolio taikomų nuolaidų masto, tačiau dėl susidariusios padėties rinkoje net naujiems modeliams kartais taikoma ir apie 12 proc. nuolaida, nes kitaip jų parduoti būtų visiškai neįmanoma. „Taip, net visiškai naujam modeliui taikome nuolaidą, kad neišsišoktume iš bendros rinkos. Bet taip tikrai nebus visada. Netrukus visi pardavėjai baigs pardavinėti mašinas iš sandėlių ir kainos vėl grįš į pradinę padėtį", – vylėsi specialistas.

Įmonės automobilių nebeieško

Vienoje automobilių prekybos srityje pardavimo paskatinti nepadeda net nuolaidos. Tai komerciniai automobiliai. „Mes juokaujame, kad krizė pasibaigs tada, kai vėl ims pirkti komercinius automobilius. Šiuo metu jų pardavimas yra visiškai sustojęs, ir nepadeda net didelės nuolaidos", – tvirtino E.Gončarovas. Jo teigimu, per mėnesį visoje Lietuvoje parduotų įvairių markių komercinių automobilių skaičius neviršija kelių dešimčių, nors dar visai neseniai prekyba buvo skaičiuojama šimtais.

Ekonominis sunkmetis ypač skaudžiai palietė įmones, besiverčiančias daugiausia komercinių automobilių gamyba. „Renault" atstovas neslėpė, kad anksčiau itin svarbi asortimento dalis buvę komerciniai automobiliai dabar visiškai nebepaklausūs. „Jei ir parduodame komercinį automobilį, tai dažniausiai fiziniams asmenims, besinaudojantiems Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis. Įmonės jų beveik nebeperka, nebent išimtiniais atvejais", – atviravo E.Gončarovas.

Rinka pagyvėjusi

Šiuo metu, kai specialius pasiūlymus teikia beveik visi naujų automobilių pardavėjai, mašiną besirenkantys vairuotojai daug dėmesio kreipia ne tik į nuolaidos dydį, bet ir į tai, kas už tam tikrą pinigų sumą yra siūloma. „Klientai dažnai pasveria nuolaidą ir pasirenka gerai sukomplektuotą mašiną, – teigė E.Gončarovas. – Kai yra siūloma didžiulė nuolaida, žmonės paprastai nori papildomos įrangos, nes jaučiasi lyg gautų ją nemokamai." Anot jo, prasidėjus sandėlio išpardavimams greičiausiai buvo išpirkti geriausiai sukomplektuoti automobiliai, turintys įvairios papildomos įrangos.

„Jei lygintume metų pradžią ir dabar, jaučiamas ženklus pagyvėjimas. Galbūt tai susiję su vasaros sezonu, be to, žmonėms tapo aiškiau dėl ateities. Paprastai žmonės nustoja pirkti, kai nežino, kas bus toliau, ir neperka net jei turi pinigų. O dabar atėjo metas, kai viskas šiek tiek nurimo, žmonės jaučiasi labiau užtikrinti", – samprotavo jis.

Nori kuo daugiau

Šiai nuomonei pritarė ir įmonės „Autounija" komercijos direktorė Milda Saržickaitė. Anot jos, šiuo metu prekyba tikrai yra suaktyvėjusi, o birželio mėnesį buvo parduota 50 proc. daugiau automobilių nei metų pradžioje. „Klientai dabar perka nuolaidas, o ne automobilius, – neslėpė ji. – Pirmas klausimas įėjus pro salono duris būna ne apie automobilių charakteristikas, o apie taikomas nuolaidas."

Ekonominis sunkmetis ypač skaudžiai palietė įmones, besiverčiančias daugiausia komercinių automobilių gamyba.

M.Saržickaitė patvirtino, kad jos atstovaujamoje įmonėje, kaip ir daugumoje kitų automobilių prekybos salonų, vyksta akcijos, per kurias mašinų pirkėjams yra siūlomos dovanos bei 10–15 proc. siekiančios nuolaidos, ir tai akivaizdžiai padeda transporto priemones parduoti. „Žmonėms patinka nuolaidos arba dovanos – kuo jos didesnės, tuo labiau glosto širdį",  – tvirtino specialistė.

Kad ir kokia didelė nuolaida ar dovana yra siūloma, lietuviams jos vis negana, stebėjosi M.Saržickaitė. Pirkėjai, net gavę papildomą nuolaidą, nesivaržo derėtis toliau, tačiau paklausti, kokia automobilio kaina juos tenkintų, retai gali atsakyti. Komercijos direktorė negalėjo išskirti, kurie modeliai – pigiausi bazinės komplektacijos ar kiek brangesni, bet turintys daug papildomos įrangos – paklausesni, tačiau teigė, kad yra priedų, kurių nori dažnas pirkėjas. „Pageidauja apsaugos, statymo pagalbos sistemos, automobilio registracijos, kartais specialių numerių. Jei perka visureigį – papildomų lankų, slenksčių", – vardijo ji.

Ekologija nedomina

Įmonės „Mototoja" rinkodaros vadybininkės Simonos Valikonytės požiūris į nuolaidas ir dovanojamą papildomą įrangą buvo kiek skeptiškesnis. „Šiuo metu dažnam klientui nuolaida yra įprastas reiškinys ir dovanos tampa savaime suprantamos, todėl tai įtakos pardavimui neturi", – tvirtino ji. Anot vadybininkės, nors ir taikomos nuolaidos, žmonės dažniausiai renkasi kompaktinės klasės bei mažus, ekonomiškus automobilius, tačiau ekologija kol kas labiausiai rūpinasi tik užsienio kapitalo įmonės, kurios ieškodamos automobilio į reikalavimų sąrašą įtraukia ir mažą anglies dioksido emisiją.

Šiai nuomonei pritarė ir E.Gončarovas. Pasak jo, iš tiesų vis paklausesni tampa nedideli, kompaktinės klasės automobiliai, tačiau klientai juos dažniau renkasi dėl ekonominių sumetimų. „Pagrindinis klausimas – kiek automobilis sunaudoja degalų. To žmonės klausia iš taupumo, o ne dėl ekologijos, nors mažiau degalų naudojantis automobilis išmeta mažiau teršalų", – teigė specialistas. Anot E.Gončarovo, didelės ekologiškų automobilių paklausos Lietuvoje kol kas nėra. „Nors automobiliai ir juos gaminančios įmonės atitinka visus aplinkosaugos reikalavimus, nė karto nesu sulaukęs klausimo apie jų ekologiškumą", – atskleidė jis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai