Išmaniųjų technologijų triumfas
Apibendrinę praėjusių metų rezultatus, „Topo centro“ atstovai teigia, kad 2012 m. prekybai buvo itin sėkmingi. Analoginės televizijos išjungimas, Olimpiada, Europos futbolo čempionatas – tai įvykiai, turėję tiesioginę įtaką TV produkcijos pardavimams. Naujų televizorių pardavimai išaugo 25 proc., o TV priedėlių – net 230 proc. (be TV operatorių pardavimų). Lietuviai dažniausiai rinkosi 32” colių, LED LCD televizorių, vidutiniškai kainuojantį 1050 litų, populiariausi – ,,Samsung” ir ,,Vido” gamintojų modeliai.
Pernai lietuviai parodė didžiulį susidomėjimą išmaniųjų technologijų produkcija ir ant olimpinės pakylos užkėlė planšetinius kompiuterius. Planšečių pardavimai pranoko visus lūkesčius – pasiekė 240 proc. augimą vienetais. Išaugusią paklausą lėmė ženkliai padidėjęs asortimentas ir daugiau nei 20 proc. sumažėjusios kainos.
Nešiojamųjų kompiuterių segmente praėjusiais metais buvo saikingas 6 proc. augimas, o stacionarių kompiuterių pardavimai krito 17 proc. 28 proc. išaugusius fototechnikos pardavimus sąlygojo veidrodinių fotoaparatų bei naujos kartos hibridinių fotoaparatų – skaitmeninis fotoaparatas su keičiamu optiniu objektyvu – augimas, nežiūrint to, kad vidutinė šio produkto kaina yra aukštesnė, nei įprastų kompaktinių fotoaparatų. Kaip ir buvo prognozuota, mobiliųjų telefonų pardavimai 2012 m. augo 25 proc. ir perkamiausiais išmaniaisiais telefonais tapo Samsung Galaxy ir Apple Iphone.
Modernūs ir sveikesni namai
2012 m. Lietuvoje rinka išliko stabili. Džiugina, kad po ketverių metų sąstingio pradėjo atsigavimo požymius rodyti integruojama buities technika, jos parduota 5 proc. daugiau nei 2011 m. 37 proc. išaugę džiovyklų pardavimai.
Ekonomiškumo siekiantys pirkėjai aktyviau rinkosi šaldiklius – jų „Topo centre“ parduota 22.7 proc. daugiau nei 2011 m. Pamažu namų šeimininkės pratinasi ir prie indaplovių – šių prietaisų pardavimai išaugo 4 proc. 2012 m. populiariausių šaldytuvų ir skalbimo mašinų gamintojo vardą išsaugojo BEKO, jų perkamiausi modeliai atitinkamai kainuoja 1299 lt ir 799 lt.
2012 -ųjų metų buities technikos prekybos tinklo „Topo centro“ statistika rodo, kad lietuviai ėmė labiau rūpintis sveika namų aplinka – ženkliai, iki 165 proc., išaugo įvairiausių buitinių oro valymo, drėgmės palaikymo įrenginių pardavimai. Tarp populiariausių prekių šeimai – sulčiaspaudes (+28,3 proc.), vaisių-darzovių trintuvės-kokteilinės (+88,8 proc.), vaisių džiovyklės (+31,4 proc.). Kasdienis šių produktų naudojimas buityje rodo išaugusį sveikos mitybos poreikį. Lietuviai pamėgo naudotis technologijų progresu ir tvarkant savo buitį, taip taupydami laiką. Didelio dėmesio susilaukė drabužių garintuvai – jie skirti lyginti ant pakabos pakabintą drabužį. TOPO CENTRE jų parduota 3 kartus daugiau nei 2011-aisiais. Dėl mobilumo ir patogumo išpopuliarėjo vadinamosios elektrinės „šluostės“ su įkraunamais akumuliatoriais.