Raimondas 15min pasakojo, kad nusprendęs pirkti vienoje JAV el. parduotuvių parduodamą laikrodį, pasirinko „Shipzee“ platformą.
Vyras taip tikėjosi sutaupyti, nes kaip tarpininkas veikianti „Shipzee“ savo klientams žada sumažinti siuntimo išlaidas.
Pavyzdžiui, netrapias prekes (tokias kaip rūbai, avalynė, aksesuarai ir kt.) siunčia be originalių dėžių, taip sumažinant siuntos tūrį. Taip pat klientams siūloma sutaupyti perkant daugiau prekių, kurias „Shipzee“ gali supakuoti į vieną bendrą siuntą.
Visa tai tiko Raimondui – užsisakęs 214 eurų kainuojantį laikrodį per minėtą platformą, vyras laukė siuntinio.
Užsakytos prekės iš JAV internetinės parduotuvės į „Shipzee“ sandėlį JAV atkeliauja vidutiniškai per 5–7 darbo dienas, nurodoma bendrovės internetiniame puslapyje.
„Bet praėjus maždaug dviem savaitėms, „Shipzee“ pripažino, kad laikrodžio dar neturi, paragino laukti – jie tik tarpininkai, prekės siunčiamos pas juos“, – sakė vyras.
Pasak Raimondo, jis nenorėjęs laukti savo laikrodžio nežinia kiek ir prašęs grąžinti pinigus bei nutraukti užsakymą, tačiau „Shipzee“ pareikalavo atšaukimo mokesčio.
„Motyvavo, kad jie jau įdėjo savo laiko ir už tai turiu susimokėti“, – tikino Raimondas.
Tuomet jis teigė pasiskaitęs apie garantijas ir įsipareigojimus ir atradęs, kad jų platforma esą neprisiima.
Raimundas mokestį galiausiai sumokėjo ir pinigai jam buvo grąžinti, tačiau jis liko nepatenkintas ne tik minėtu mokesčiu, bet ir „Shipzee“ veiklos principais, bei tuo, kad JAV Ilinojaus valstijoje įsikūrusi bendrovė nenurodo tikslių kontaktų.
Raimundas teigė, kad jei vis tik būtų sulaukęs savojo laiktrodžio, garantinio gedimo atveju jo būtų laukę dar daugiau papildomų išlaidų.
„Prekei sugedus, galėsiu siųsti taisyti į Ameriką“, – pridūrė Raimondas.
„Shipzee“: taikome atšaukimo mokestį
„Shipzee“ Klientų aptarnavimo specialiste prisistačiusi Eigilė 15min atsiuntė atsakymą raštu, kuriame teigia, kad situacija nėra tiksliai tokia, kokią nurodė klientas Raimondas.
„Kliento prekę užsakėme iš jo pasirinktos parduotuvės iš karto po užsakymo apmokėjimo, paslauga buvo vykdoma kaip įprastai. Vidutinis prekių pristatymo terminas į mūsų sandėlį JAV yra apie 5–7 darbo dienos, tačiau gali trukti ilgiau, priklausomai nuo kliento pasirinktos JAV el. parduotuvės. Šie terminai yra preliminarūs, kadangi nesame pardavėjas ir teikiame tik tarpininkavimo paslaugą“, – aiškino ji.
Pasak platformos atstovės, klientas susisiekė, norėdamas pasitikslinti dėl užsakymo būsenos ir atšaukimo sąlygų. Jam ši informacija buvo pateikta.
„Niekada neatsisakėme grąžinti mokėjimo, tačiau klientas nesutiko su taikomu atšaukimo mokesčiu. Atšaukimo mokestis yra taikomas, kadangi užsakytą prekę turėsime priimti JAV sandėlyje, grąžinti atgal į parduotuvę“, – sakė Eigilė.
Vidutiniai prekių pristatymo į sandėlį JAV terminai, atšaukimo sąlygos ir kita informacija apie paslaugą yra pateikta platformos Dažniausiai užduodamų klausimų (DUK) skiltyje. Jos teigimu, su šia informacija klientas susipažįsta ir tai patvirtina prieš atlikdamas užsakymą.
„Sulaukę kliento patvirtinimo dėl užsakymo atšaukimo, atšaukėme jo užsakymą“, – tikino Eigilė.
Ji patikslino, kad užsakymą atšaukiant kliento prašymu, yra taikomas fiksuotas 5 proc. atšaukimo mokestis, siekiantis ne mažiau kaip 10 dolerių, arba 9,2 euro.
Mokestis skaičiuojamas nuo prekių krepšelio sumos, į jį įskaičiuojamos pardavėjo pritaikytos prekių grąžinimo išlaidos, jei tokios patiriamos.
„Šiuo atveju klientui pritaikytas standartinis 10 dolerių (9,20 euro) atšaukimo mokestis, grąžinimo mokesčio pasirinkta parduotuvė netaiko“, – teigia ji.
Robertas patvirtino, kad išties sumokėjęs būtent tokią sumą komisinių, jo galva, „už nieką“.
„Dar jie atmetė man ekrano nuotrauką, kad prekė kelyje iš Niujorko, bet jų sistemoje jokio progreso nebuvo rodoma“, – ketvirtadienį 15min sakė Robertas.
VVTAT patarė, kur kreiptis
Raimondas teisybės teigia ieškojęs ir Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnyboje (VVTAT) – esą skambinęs pasikonsultuoti, tačiau išgirdęs, kad padėti tarnyba negali, nes pardavėjas registruotas JAV.
„Savo svetainėje „Shipzee“ nenurodo įmonės rekvizitų, į visus laiškus nurodyti įmonės kodą ir kitus rekvizitus, kad galėčiau kreiptis į Vartotojų teises, jie neatsakė“, – dėstė Robertas.
VVTAT 15min atsiųstame komentare teigiama, kad VVTAT nėra įgaliota nagrinėti vartotojų prašymų dėl sandorių, kai pardavėjas yra įsteigtas ne Europos Sąjungos ar kitoje Europos ekonominės erdvės valstybėje narėje.
„Tuo atveju, jei pardavėjas yra ne Lietuvoje, ne Europos Sąjungos valstybėje narėje bei Norvegijoje ar Islandijoje įsteigtas/reziduojantis asmuo, dėl savo kaip vartotojo teisių gynimo turi teisę kreiptis į vartotojų teises ginantį pasaulinį tinklą adresu http://www.econsumer.gov/ arba http://www.consumersinternational.org/“, – patariama komentare.
Pasak VVTAT, vartotojas turėtų pateikti skundą (prašymą) bei ginčo aplinkybes pagrindžiančių dokumentų (pvz., užsakymo informacijos, pinigų sumokėjimą už prekę įrodančio dokumento, elektroninių laiškų ir pan.) kopijas.
Taip pat VVTAT siūlo vartotojui kreiptis į finansų įstaigą, administruojančią sąskaitą, iš kurios buvo sumokėti pinigai už elektroninėje parduotuvėje įsigytas prekes, ir pasiteirauti dėl galimybės pritaikyti apmokėjimo grąžinimo (angl. chargeback) paslaugą.
VVTAT visada rekomenduoja įvertinti riziką ir galimas problemas bei pažeistų teisių gynimo būdus, jei sudaromas sandoris su trečiojoje šalyje, o ne ES ar Lietuvoje, įsisteigusiu ūkio subjektu.