Pirmasis Lietuvos vienaragis: „Vinted“ pritraukė 128 mln. eurų ir perkopė 1 mlrd. eurų vertės kartelę

Didžiausia Europos internetinė naudotų drabužių mainų ir prekybos platforma „Vinted“ per paskutinį investicijų raundą pritraukė 128 mln. eurų, savo rinkos vertę padidino daugiau nei iki 1 mlrd. eurų ir tapo pirmuoju vienaragiu (angl. unicorn) iš Lietuvos. Vienaragiais vadinami itin sėkmingi startuoliai, kurių rinkos vertė viršija 1 mlrd. eurų – Lietuvoje to padaryti nebuvo pavykę nė vienam startuoliui.
„Vinted“ biuras
„Vinted“ biuras / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Kaip teigiama išplatintame pranešime, pagrindiniu naujo raundo investuotoju tapo šviežiai į „Vinted“ investuojantis rizikos kapitalo fondas „Lightspeed Venture Partners“. Kartu su juo investavo ir dabartiniai investuotojai „Sprints Capital“, „Insight Venture Partners“, „Accel“ ir „Burda Principal Investments“.

Pritrauktas investicijas „Vinted“ skirs savo technologinės platformos vystymui bei spartesnei plėtrai ir augimui Europoje, kur šiuo metu vienija 25 mln. narių bendruomenę. Bendrovė ir toliau pagrindinį dėmesį teiks privatiems namų vartotojams. Taip pat „Vinted“ žada daugiau investuoti į naujas technologijas, kurios užtikrins geresnę platformos narių patirtį, ir toliau stiprinti saugumo bei pagalbos vartotojams sritis.

„Vinted“ siekia, kad iš rankų į rankas keliaujantys drabužiai taptų pirmu pasirinkimu visame pasaulyje. Bendrovės platformoje nariai iš 11 Europos šalių šiuo metu siūlo per 180 mln. skirtingų drabužių ir vaikų prekių. Planuojama, kad per šiuos metus „Vinted“ platformoje bus atlikta sandorių, kurių bendra vertė sieks 1,3 mlrd. eurų – bendrovės verslo modelio dėka šie pinigai keliauja į „Vinted“ narių kišenes.

„Vinted“ sėkmingai pritaikė savo verslo modelį naujoms šalims ir turi puikias sąlygas paspartinti savo plėtrą. Nuo praėjusių metų rugpjūčio mėnesio, kuomet įmonė užbaigė ankstesnį investicijų pritraukimo raundą, „Vinted“ savo pajamas padidino keturis kartus ir smarkiai sustiprino savo prekės ženklo žinomumą. Tuo pat metu bendrovė pradėjo kurti integruotą tarptautinę platformą, pasiūlė tarptautinį prekių pristatymą ir išsiplėtė į Nyderlandus, Belgiją ir Ispaniją.

Siekdama sudaryti sąlygas tolimesniam augimui ir tobulinti nariams teikiamų paslaugų kokybę, įmonė planuoja padvigubinti darbuotojų skaičių produkto ir technologijų komandose. Šiuo metu „Vinted“ dirba per 300 profesionalų – didžioji dalis planuojamų naujų pozicijų bus Lietuvoje, kur įsikūręs pagrindinis bendrovės biuras. „Vinted“ siekia pritraukti į Vilnių daugiau pasaulinio lygio profesionalų, su technologijų bendrovėms būdingu prioritetu programuotojų, duomenų inžinerijos, produkto vystymo talentams.

Sėkmingai pritrauktos investicijos rodo, kad vartotojai vis labiau domisi atsakingu vartojimo pasirinkimu visame pasaulyje. Skaičiuojama, kad vien Europoje antrinė drabužių rinka yra verta 13 mlrd. eurų.

„Pasaulinė naudotų drabužių rinka artėja prie lūžio taško – vartotojai vis atsakingiau pradeda vertinti savo pirkimo įpročius. Dėkojame naujiems ir esamiems investuotojams, kurie tiki mūsų misija įrodyti, kad naudotos prekės gali tapti pirmu vartotojo pasirinkimu. Pritrauktos investicijos rodo, kad pasirinkome tinkamą kelią kuriant daugiau vertės mūsų nariams bei tuo pačiu signalizuoja, kad rinkoje vis dar yra daug neišnaudotų galimybių, – sako Thomas Plantenga, „Vinted“ generalinis direktorius. – Norime padėti žmonėms greičiau parduoti ar įsigyti daiktus iš platesnio produktų krepšelio nei bet kuri kita platforma Europoje. Ir, be abejo, tai daryti mažiausiais įmanomais kaštais mūsų nariams. Tikime, kad „Vinted“ bendruomenę galime auginti tik turėdami laimingus narius. Pritrauktos investicijos padės mums sukurti daugiau vertės „Vinted“ nariams, galėsime patobulinti mūsų produktus, techninius sprendimus bei sustiprinti klientų aptarnavimo ir saugumo sritis.“

„Pastaruosius 10 metų sunkiai dirbome, norėdami antrinę drabužių, vaikų prekių kategorijų rinką padaryti labiau prieinamą ir patrauklią. Ir toliau sieksime, kad žmonės pirmiau pagalvotų apie būtent šį vartojimo būdą bei prisidėsime prie tvarios mados populiarinimo visame pasaulyje. Džiaugiamės, kad visa tai galime daryti iš Lietuvos, turėdami jauną, talentingą ir technologiškai stiprią komandą“, – teigia Mantas Mikuckas, „Vinted“ vykdomasis direktorius ir vienas iš įkūrėjų.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Mantas Mikuckas
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Mantas Mikuckas

„Naudotų rūbų kategorija, augant tvarumo ir įvairovės poreikiui, artimiausiu metu aplenks greitąją madą. Investuodami ieškome neeilinių vadovų komandų, kuriančių industrijas keičiančias bendroves. Po šio investicijų raundo „Vinted“ tapo pirmuoju vienaragiu iš Lietuvos ir viena didžiausių vartotojų technologijų bendrovių Europoje. Džiaugiamės galėdami tapti „Vinted“ partneriu ir savo resursais padėti jiems toliau sėkmingai siekti savo tikslų“, – sako Rytis Vitkauskas, „Lightspeed Venture Partners“ partneris Europoje.

„Kuomet buvome pagrindinis A serijos raundo investuotojas, mus itin intrigavo unikalus „Vinted“ požiūris, kuriant dėvėtų drabužių prekybos platformą, ir gana ankstyva jų sėkmė. Thomas, stojęs prie bendrovės vairo, padėjo verslui įspūdingai augti ir keisti visą naudotų drabužių rinką“, – teigia Luciana Lixandru, „Accel“ partnerė.

Milda Mitkutė ir Justas Janauskas „Vinted“ įkūrė 2008 metais, siekdami padėti kovoti su augančia problema Europoje – per dideliu kiekiu rūbų. Milda kraustėsi iš vieno būsto į kitą, tačiau suprato, kad turi per daug drabužių. Justas padėjo Mildai sukurti portalą, kuriame ji dalį drabužių norėjo atiduoti savo draugams. Platforma tapo itin sėkminga ir sparčiai augo organiškai be jokių išorinių investicijų. 2011 metais prie komandos, kaip pirmasis investuotojas ir vykdomasis direktorius, prisijungė Mantas Mikuckas. Jis padėjo „Vinted“ išsiplėsti į tarptautines rinkas. Šiandien „Vinted“ veikia 11 rinkų Europoje, įskaitant Prancūziją, Vokietiją, Ispaniją ir Nyderlandus. Bendrovės įvairiatautė komanda dirba iš centrinio biuro Vilniuje bei padalinių Berlyne, Prahoje ir Varšuvoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis