Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Pirmoji savaitė su galimybių pasu: pirkimai krito, konfliktų neišvengta

Šių metų rugsėjo 13 diena, ko gero, įeis į istoriją kaip data, kuomet visuomenė buvo tartum peiliu perrėžta į dvi dalis ir dar labiau supriešinta. Naivu būtų tikėtis, kad tokie dalykai praeitų be pasekmių. Kėdainiuose parduotuvės, į kurias įleidžiama tik su galimybių pasu, jau fiksuoja pirmąjį prekybos smukimą ir konfliktus. Tuo tarpu žmonės socialiniuose tinkluose dalinasi kartais iki konfliktų prieinančia, o kartais aplaidžia galimybių paso patikrinimo patirtimi, o nesusipratimai tiesiog veja vienas kitą.
Prekybos centre tikrinamas galimybių pasas
Prekybos centre tikrinamas galimybių pasas / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Srautas sumažėjo

Štai dviejose „Maxima“ parduotuvėse, esančiose Kėdainiuose, klientai priimami tik su galimybių pasais. Ir nors prekybos tinklo atstovai neslepia, kad klientų skaičius sumažėjo gana ženkliai, tačiau ateinantieji dažniausiai yra gerai susipažinę su pokyčiais bei jau iš anksto turi paruošę galimybių pasą.

„Kėdainiuose yra dvi parduotuvės, kuriose, laikantis Vyriausybės nurodymų yra privaloma turėti galimybių pasą ar kitą jam prilyginamą dokumentą.

Džiaugiamės, kad jau pati pirmoji diena abiejose „Maxima XX“ parduotuvėse J. Basanavičiaus gatvėje praėjo sklandžiai, buvo išvengta konfliktų.

Dokumentus tikrinantys darbuotojai pastebi, kad žmonės yra pasiruošę naujajai tvarkai.

Tačiau pirkėjų srautas šiose Kėdainių parduotuvėse yra mažesnis nei įprastai. Tokia tendencija yra visoje Lietuvoje.

Palyginti su pernai tuo pačiu laikotarpiu, rugsėjo 13 dieną 75-iose „Maximos“ parduotuvėse, kur pirkėjai dabar įleidžiami tik su galimybių pasu ar kitais jam prilyginamais dokumentais, pirkėjų srautas buvo 30 proc. mažesnis“, – teigė Ernesta Dapkienė, „Maximos“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė.

„Maxima LT“ nuotr./Ernesta Dapkienė
„Maxima LT“ nuotr./Ernesta Dapkienė

Buvo keli konfliktuojantys

Tuo tarpu į „Norfos“ parduotuvę bandė patekti keli galimybių paso neturintys asmenys, kilo šiokių tokių konfliktų. Tačiau nei pakeltas tonas, nei agresyvus nusiteikimas kelio į prekybos centrą jiems neatvėrė.

„Ateinančių klientų galimybių pasus tikrina mūsų pačių darbuotojai, naujo žmogaus šiam darbui nesamdėme. Darbuotojai susitvarkė su naujovėmis.

Tiesa, buvo keli žmonės, kurie bandė patekti be galimybių paso, bet jie buvo neįleisti. Buvo kilę ir keli nedideli konfliktai, tačiau konfliktavę asmenys taip pat į prekybos centrą nebuvo įleisti.

Be abejonės, žmonių srautas sumažėjo, nes neturintieji galimybių paso keliavo apsipirkti kitose, mažesnėse parduotuvėse“, – sakė „Norfos“ atstovas spaudai Darius Ryliškis.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./„Norfa“ prekybos centras
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./„Norfa“ prekybos centras

Supratingi

Tuo tarpu Lietuvos pašto skyriuje, į kurį galima patekti taip pat tik su galimybių pasu, klientai pasitaikė geranoriški, konfliktų nebuvo, o ir jų srautas išliko toks pats, kaip ir visuomet.

„Galime pasidžiaugti, kad „Giraitės“ turguje esančiame pašte kol kas dėl to jokių nesklandumų nekilo, klientai supratingi ir naujai tvarkai neprieštarauja. Klientų srautas šiomis dienomis yra įprastas, nejaučiame sumažėjimo“, – komentuoja Lietuvos pašto atstovė Monika Pivoraitė.

Nesutaria dėl pirmojo būtinumo

Viešojoje erdvėje matyti, kad neretai išsiskiria žmonių nuomonės apie tai, kas yra pirmojo būtinumo prekių parduotuvės.

Štai Vyriausybės sprendimu, būtinosios prekės yra maisto, veterinarijos, vaistinių, optikos ir ortopedijos, pašarų, sėklų, žemių ir trąšų.

Tuo tarpu mokyklinės priemonės ir pratybos nėra laikomos būtinosiomis prekėmis, todėl jas pirkti galima tik su galimybių pasu.

Gyventojai piktinasi, kad be galimybių paso negali nueiti į knygynus ar kanceliarinių prekių parduotuves ir aprūpinti savo vaikų būtinomis mokslams priemonėmis.

Didžiausios Kėdainiuose mokyklinių ir kanceliarinių prekių parduotuvės „Jurasta“ atstovė savo ruožtu teigia, kad parduotuvė privalo paisyti Vyriausybės nurodymo, o žmonėms, kurie nori įsigyti ugdymo priemonių vaikams, tačiau neturi galimybių paso, pasiūloma prekes įsigyti internetu.

„Iš tiesų dauguma žmonių, kurie pas mus lankosi, galimybių pasus turi.

Be abejo, buvo ir konfliktinių situacijų, nes kai kurie, kurie neturi galimybių paso, nori įsigyti pratybas vaikui, arba būna tokių, kurie pasą turi, bet nenori jo rodyti, saugo savo asmens duomenis. Tačiau tokių atvejų buvo palyginus nedaug.

Paprastai žmonėms, kurie nori įsigyti priemonių vaikų mokslams, siūlome apsipirkti internetu. Prekes galima atsiimti vietoje, tam galimybių paso nereikia, galima jas gauti į paštomatą.

Prekių siuntimas trunka iki 3 darbo dienų, tačiau kėdainiečiams jas paruošiame ir greičiau“, – sakė parduotuvės „Jurasta“ atstovė.

Tai su pasu ar be?

Nestinga ir istorijų apie tai, kad galimybių paso tikrinimas neretai tampa darbu „dėl akių“ – kai apsaugos darbuotojai arba pardavėjai tik užmeta akį ir kodo neskenuoja, arba numoja ranka ir pasitiki ateinančiais klientais.

Taip visa ši galimybių paso santvarka kai kam gali priminti farsą, nes į parduotuvę galima patekti… kad ir su kaimyno galimybių pasu.

Kai kurie kraštiečiai viešojoje erdvėje piktinasi, kad tokios parduotuvės kaip „Jurasta“ priima tik su galimybių pasu, o tarkime, „1000 smulkmenų“ esą priima lankytojus be galimybių paso.

Tačiau tą paneigė parduotuvės savininkas Mantas Petrulis, teigdamas, kad tokios kalbos – arba sąmoningas melas, arba nesusipratimas. Tiek į jų restoraną „Grėjaus namas“ klientai dar vasarą buvo įleidžiami tik su galimybių pasu, tiek ir „1000 smulkmenų“ klientų be galimybių paso neaptarnauja.

„Visą laiką dirbome tik su galimybių pasais. Be abejo, „1000 smulkmenų“ dirba ir priima klientus tik su galimybių pasais, kitaip ir būti negali.

Daug nesusipratimų šiais laikais vyksta.

Pradžioje mes buvome kažkam „blogi“, nes į restoraną tik su galimybių pasu priimdavome, dabar jau skelbiama, esą „1000 smulkmenų“ priima be galimybių paso. Na taip tikrai nėra.

Gal žmones klaidina tai, jog prie parduotuvės durų nestovi apsaugininkas, ir netikrina visų įeinančių? Tą daryti turi mūsų darbuotoja parduotuvės viduje. Jai yra pasakyta, kad ji privalo patikrinti galimybių pasus, ir ji tą daro. Mes tiesiog neturime galimybės samdyti apsaugininko, kuris tikrintų pirkėjus prie įėjimo.

Be abejo, prie jos nestovime ir nestebime kiekvieno jos žingsnio, bet tvarka yra tokia, kokios iš mūsų reikalaujama“, – sakė M.Petrulis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai