15min apie šiuos pokyčius pranešė penktadienio rytą: Valdžios dovanėlė pandemijos žlugdomam aviacijos verslui – smarkiai padidino mokesčius.
Didėjančios rinkliavos žlugdo aviacijos sektorių
Civilinės aviacijos asociacijos prezidentas Artūras Stankevičius sako, kad vien metinis oro bendrovių priežiūros mokestis auga nuo 3,18 tūkst. iki 16,4 tūkst. eurų. Anot jo, aviacija yra vienas labiausiai Covid-19 paveiktų verslo sektorių, o papildomi mokesčiai dar labiau padidins naštą.
„Sunkiausiu laikotarpiu visam sektoriui yra sugalvojama kelti mokesčius, kai net ir biudžetas deficitinis, Sako, kad mokesčių nekelsime sekančiais metais ar bent paliksime tame pačiame lygmenyje, o čia aviacijos sektorius, kur visi supranta, kad labiausiai nukentėjęs, bet kažkaip Lietuvoje gaunasi, kad mokesčius galima pakelti“, – BNS sakė A.Stankevičius.
Anot jo, toks sprendimas gali turėti įtakos ne tik Lietuvos aviacijos įmonėms, bet ir į šalį ketinančioms ateiti oro bendrovėms.
„Tai turės įtakos ir naujoms ateinančioms kompanijoms, turbūt irgi bus siurprizas sužinojus, kad tas mokestis kyla taip stipriai. (...) Manau, po šitos žiemos aviacijos sektoriaus vaizdas bus pasikeitęs, nenoriu tikėti, kad sumažės, bet yra galimybė, kad mūsų liks ne tiek, kiek yra dabar, o bet koks mokesčių padidinimas tai tik paspartina“, – BNS teigė A.Stankevičius.
Jis taip pat pastebi, jog susisiekimo ministras rinkliavų dydžius pakeitė iškart po rinkimų, aviacijos įmonių nesupažindinus su galutiniu įsakymo projektu ir neatsižvelgus į sektoriaus padėtį.
Ministerija svarsto rinkliavas kompensuoti
Susisiekimo viceministras Vladislavas Kondratovičius teigia, jog Transporto kompetencijų agentūra kasmet turi peržiūrėti rinkliavas, nes taip yra nutarusi Vyriausybė. Pasak jo, šiemet oro bendrovių priežiūros rinkliava didėjo dėl pernai augusių sąnaudų.
„Vyriausybė neprašo kažkokių išskirtinių pajamų ar pelno mokesčio. (...) Kainos, kurios perskaičiuotos, jos yra 2019 metų pagrindu, yra išgryninta, kur kokios sąnaudos, pagal tai perskaičiuota. Yra kur išauga, bet yra kur ir sumažėja“, – BNS sakė V.Kondratovičius.
Jis aiškino, kad Transporto kompetencijų agentūra atlieka patikras, sertifikavimo procedūras, teikia kitas paslaugas, o pagal šias sąnaudas ir sudaroma kainodara. Anot jo, šiemet visos rinkliavos sektoriuje vidutiniškai didėja apie 15 procentų.
Viceministro teigimu, kadangi rinkliavos išaugo koronaviruso krizės metu, svarstoma jas kompensuoti – tam prireiktų apie 500 tūkst. eurų. Tačiau paramą pirmiausia reikėtų suderinti su Europos Komisija.
„Šiuo atveju gali būti, kad įmonėms, kurios patyrė išlaidų, suderinus su EK, kad nebūtų valstybės pagalbos schemos ir galbūt tai būtų galima kompensuoti numatant tas lėšas biudžete“, – sakė viceministras.
V.Kondratovičius sako, jog rinkliavos taip pat galėtų būti peržiūrimos ir palyginamos su kitomis šalimis.
„Jei pamatysime, kad tokia pati visose ES šalyse sertifikavimo įmonės metinė priežiūra ar kita paslauga atitinka, o kainos pas mus mažesnės arba tokios pačios, natūralu, kad galima susitarti su sektoriumi, pagal kokius rodiklius matuojame“, – teigė jis.
Pasak V.Kondratovičiaus, kitą savaitę su aviacijos įmonėmis planuojama aptarti tolesnius žingsnius dėl valstybės paramos ir numatyti, kiek tam reikėtų lėšų.