Metinė prenumerata tik 7,99 Eur. Dabar tikrai ne metas nustoti skaityti!
Išbandyti
Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Poilsį atšaukiantys klientai Palangos verslininkams jau įgriso, todėl garbės žodžio nepakaks

Nakvynės ir poilsio paslaugas siūlantys Palangos verslininkai nejuokais supyko. Žmonės rezervuoja kambarius, apartamentus, tačiau neatvažiuoja. Ir šią vasarą tai jau ne pavieniai atvejai – dėl prastų orų nemokamas rezervacijas atšaukia ne tik lietuviai, bet ir užsieniečiai. Todėl kitais metais rezervacijų už garbės žodį nebeliks, žada jie.
Adelina Sabaliauskaitė
Adelina Sabaliauskaitė / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

„Iš 78 rezervacijų atvyko tik 8 procentai. Dar taip blogai nėra buvę“, – piktinasi apartamentus nuomojanti Palangos verslininkė Adelina Sabaliauskaitė. Namuose, butuose nakvynę siūlantys palangiškiai dažnai neprašo išankstinio mokesčio, bet dėl to daugiausiai ir nukenčia. Todėl kitais metais jie žada būti griežtesni.

Dažniausiai apgauna iš posovietinių šalių

Ukrainiečiai ir baltarusiai skundžiasi, kad jiems brangu iš anksto pervesti pinigus, todėl jais patikime. O po to jie neatvažiuoja, – skundėsi I.Švanienė.

Užsieniečiai ir lietuviai išankstines rezervacijas dažniausiai atšaukia dėl skirtingų priežasčių.

„Lietuviai dažniausiai paskambina ir pasako, kad susirgo vaikas. Tačiau atvykę į Palangą susiranda pigiau nei užsisakė iš anksto“, – pasakojo A.Sabaliauskaitė.

Bet jie – dar ne didžiausia problema. Lietuviams lengviau pervesti rezervacijos mokesčius. Kur kas daugiau bėdų sukelia rusai, baltarusiai ir ukrainiečiai. „Ukrainiečiai ir baltarusiai skundžiasi, kad jiems brangu iš anksto pervesti pinigus, todėl jais patikime. O po to jie neatvažiuoja. Negali jau pasitikėti. Tai šio sezono problema“, – sako privataus sektoriaus apgyvendintojų asociacijos „Svetingas šeimininkas“ vadovė Irena Švanienė.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Poilsiautojai Palangoje
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Poilsiautojai Palangoje

Jai pritaria ir A.Sabaliauskaitė. „Jie net pamiršta, kad buvo užsakę. Skambini ir klausi, ar atvyksite, o jie neprisimena. Tai – dideli nuostoliai, nes užsieniečiai dažniausiai rezervuoja ilgesniam laikotarpiui“, – pasakojo verslininkė. Tiesa, yra ir kita medalio pusė. Jei tik pareikalauji pervesti dalį sumos – rezervacijų iškart labai smarkiai sumažėja.

Rezervuoja poilsį fiktyviai

Privačius apartamentus siūlančios verslininkės jau išsiaiškino, kodėl taip elgiasi poilsiautojai iš posovietinių šalių. Pasirodo, to jiems reikia norint gauti vizas į Šengeno zonos šalis. Tokiems turistams reikia parodyti, kad per Booking.com sistemą rezervavai nakvynę.

Kartais, pavyzdžiui, ukrainiečiai ar rusai suveda klaidingus duomenis. Tada atvyksta į Lietuvą – ir nakvoja kur panorėję, nes jokio mokesčio nėra. „Žinoma, pasitaiko, kad atšaukia dėl prastų orų ar kokios nors nelaimės. Bet labai dažnai tai būna tiesiog dėl vizos“, – pastebėjo A.Sabaliauskaitė.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Kambarių nuoma Palangoje
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Kambarių nuoma Palangoje

„Mes pasitikime garbės žodžiu, bet dėl to dažnai nukenčiame, nes kambarius laikome, o į juos niekas neatvažiuoja“, – 15min pasakojo „Svetingo šeimininko“ vadovė I.Švanienė. Ji mano, kad čia jau turi įsikišti ir mūsų šalies konsulatai, kurie galėtų tarpininkauti dėl patogesnio atsiskaitymo būdo.

Kainos šiais metais mažesnės

Nakvynė Palangoje šiais metais iš tiesų kiek pigesnė nei praėjusią vasarą. „Šįmet dar nebuvo savaitgalių, kad Palangoje nebūtų galima rasti vietų. O pernai tokių buvo, ir ne vienas. Tad ir kaina šiais metais mažesnė, kai kur pigiau trečdaliu“, – pasakojo verslininkė, kurorto gyventojų bendruomenės „Palangos rūpestėlis“ tarybos pirmininkė A.Sabaliauskaitė.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Poilsiautojai Palangos paplūdimyje
Luko Balandžio / 15min nuotr./Poilsiautojai Palangos paplūdimyje

Ją galima sutikti ties „Baltic Petroleum“ degaline, kur spiečiasi legaliai apgyvendinimo paslaugas siūlančios palangiškės. Kainos? Žmogui – nuo 5 iki 15 eurų, nors pernai buvo brangiau.

Mažesnes kainas šiais metais Palangoje taiko ir viešbučiai. „Turime taikytis prie paklausos“, – 15min sakė keturių žvaigždučių viešbučio „Gabija“ vadovė Nastasia Žutautaitė.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Nastasia Žutautaitė
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Nastasia Žutautaitė

Nuskaitymų išvengti nepavyks

Tad ką daryti? Apgyvendimo paslaugas teikiantys verslininkai Palangoje nuo kitų metų žada sutartinai imti rezervacijos mokesčius. Pavyzdžiui, užsisakant kambarį per Booking.com sistemą dalis lėšų automatiškai bus nuskaityta, o jei likutis nepakankamas – rezervacija bus atšaukiama. Booking.com sistema taip pat leis iš būsimo poilsiautojo nuskaityti dalį pinigų arba net visą kainą.

Apgyvendinimo paslaugų rezervacijos sistema „Booking.com“
Apgyvendinimo paslaugų rezervacijos sistema „Booking.com“

„Bus trys variantai – rezervacijos suma sieks vienos paros kainą, arba 30 procentų visos sumos, arba apskritai visa suma. Kitų variantų nebus“, – pasakojo A.Sabaliauskaitė. Išankstinės rezervacijos tvarka bus susieta su kodų generatoriais.

Susirūpinę ir viešbučiai

Rezervacijas atšaukia ir prabangių viešbučių klientai, nors dažniausiai iš jų reikalaujama susimokėti iš anksto. Metų pradžioje be rezervacijos mokesčio buvo galima užsisakyti poilsį vasarai viešbutyje „Gabija“. Tačiau dalis užsisakiusių, pasak viešbučio vadovės N.Žutautaitės, neatvyko. „Lietuviai, matyt, atsisakė dėl prasto oro. Jiems tai nieko nekainavo, nes vienu metu neėmėme jokio mokesčio“, – pasakojo N.Žutautaitė.

Vasarą „Gabijos“ viešbutyje pusė klientų – užsieniečiai. O rusai sudaro 10-15 procentų visų klientų. „Tai daugiausia tie, kurie ne pirmą kartą pas mus atvyksta ilsėtis, ir jau neįsivaizduoja vasaros be „Gabijos“, – teigė viešbučio vadovė.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Viešbutis „Gabija“ Palangoje
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Viešbutis „Gabija“ Palangoje

Tačiau ji jau buvo susitikusi su Booking.com atstovais aptarti situacijos, kad per sistemą užsisakantys žmonės visada įvykdytų realų rezervavimą.

„Nors tai didesnė apartamentus nuomojančių verslininkų problema, tačiau aptarėme, kaip būtų galima vieningai šia sistema pasinaudoti, kad nebūtų tiek daug atšauktų rezervacijų“, – teigė keturių žvaigždučių viešbučiui vadovaujanti N.Žutautaitė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai