„Esame pasirengę atnaujinti naftos tranzitą – žaliavos teikimą per Baltarusiją “Orlen Lietuvos„ naftos perdirbimo įmonei. Tai visiškai įmanoma tiek techniškai, tiek finansiškai“, – agentūrai „Interfax“ sakė Vasilijus Drobotovas.
Taip jis pakomentavo Rusijos valstybinio naftotiekių monopolininko „Transneft“ pareiškimą, esą „Družba“ naftotiekio atšaka į Lietuvą yra visiškai nebetinkama naudoti, ją būtina keisti, tiesiant visiškai naują vamzdyną, bet nei Baltarusija, nei Lietuva neva neturi tam pinigų.
„Abiejų „Družba“ atšakų Uneča-Polockas techninė būklė visiškai atitinka eksploatacijos reikalavimus. Be abejo, vamzdyną Polockas-Biržai-Mažeikiai, kuriuo nafta nepumpuojama nuo 2006 metų vidurio, ištirti ir remontuoti reikia. Tačiau iš pradžių jį būtina užpildyti nafta, ir imtis atitinkamų darbų“, – sakė V.Drobotovas.
„Daug tai neturėtų kainuoti, nes visą vamzdyno pakeisti neprireiks. Baltarusijoje normalios būklės yra ne tik pat naftotiekis, bet ir perpumpavimo stotys bei energijos tiekimo įranga“, – pridūrė jis.
V.Drobotovo žodžiais, Baltarusija pasiruošusi atnaujinti naftos tranzitą į Mažeikius ir per metus šia kryptimi perpumpuoti 16-18 mln. tonų naftos.
Anksčiau skelbta, jog Lenkijos naftos koncerno „Orlen“ valdoma bendrovė „Orlen Lietuva“ tikisi atnaujinti derybas su Rusijos „Transneft“ dėl 2006 metais nutraukto žaliavos tiekimo vamzdynu.
Rusijos užsienio reikalų ministerija pranešė iš Lietuvos ambasados Maskvoje gavusi Lietuvos notą, kuria informuojama apie „Orlen Lietuvos“ ketinimus atnaujinti derybas su „Transneft“ dėl žaliavos tiekimo „Družba“ naftotiekiu atnaujinimo bei persiuntusi ją naftotiekių monopolininkui.
Reaguodamas į tai „Transneft“ pareiškė, esą „Družba“ naftotiekio atšaką į Lietuvą nebetinkama eksploatuoti, o Baltarusija, Latvija ir Lietuva, kurių teritoriją šis vamzdynas kerta, „veikiausiai neturi lėšų tokiai investicijai“.