Pramonės lūkesčių indeksas augo antrą mėnesį iš eilės

Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) sudaromas Lietuvos pramonės lūkesčių indeksas rugsėjį, palyginti su rugpjūčiu augo 0,2 punkto iki 47,3 – anot LPK, jis jau antrą mėnesį iš eilės rodo Lietuvos pramonės lūkesčių gerėjimą.
Panevėžio cukraus fabrikas
Panevėžio cukraus fabrikas / Lukas Balandis / BNS nuotr.

„Nedidelį pramonės lūkesčių kreivės kilimą lėmė šiek tiek pagerėję lūkesčiai dėl darbuotojų, tai yra įmonės vis drąsiau galvoja apie darbuotojų skaičiaus didinimą artimiausiu metu. Matyt, įmonės viliasi, kad paklausos stagnacija eina į pabaigą (net jei lūkesčiai dėl jos vėl kiek sumažėjo), ir žvalgosi potencialių darbuotojų, tam atvejui jei pastebėtų reikšmingesnį paklausos atsigavimą“, – LPK pranešime teigė organizacijos ekonomistė Eglė Stonkutė.

Anot jos, tik drabužių siuvimo bei nemetalo mineralinių produktų gamybos sektoriuose artimiausiu metu dar galimi darbuotojų atleidimai.

Tuo metu kompiuterinių, elektroninių ir optinių gaminių gamybos bei guminių ir plastikinių gaminių gamybos sektorių įmonėse įsibėgėja papildomų darbuotojų samdymo nuotaikos.

„Ten kas antra įmonė svarsto apie darbuotojų skaičiaus didinimą artimiausiu metu. Lūkesčiai dėl pramonės produkcijos gamybos prognozių liko nepatikę, tačiau šiek tiek sumenko pramonės įmonių lūkesčiai dėl produkcijos paklausos. Tai, galima sakyti, jau tapo nuolatiniu nuo 2023 metų pradžios besitęsiančio visų pramonės įmonių nerimo priežastimi“, – teigė E. Stonkutė. 

Gamybos pajėgumų naudojimas rugsėjį, palyginti su rugpjūčiu, nepakito ir liko 72,4 proc. LPK teigimu, toks rezultatas yra mažesnis nei ilgametis rodiklis (75 proc.). Didesnis nei vidutinis jų naudojimas fiksuotas tik maisto (86,1 proc.), metalo, išskyrus mašinas ir įrenginius (85,3 proc.), ir tekstilės gamyboje (74,8 proc.).

Pramonės lūkesčių indeksas sudaromas nuo 2015 metų. Per šį laiką aukščiausia indekso reikšmė fiksuota 2021-ųjų gegužę – 54,5, žemiausia – 2020-ųjų balandį – 38,9.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis