Kaip 15min pasakojo „Rimi Lietuva“ viešųjų ryšių vadovė Giedrė Bielskytė, egzistuoja tikrai ne vienas prekių pristatymo iki pirkėjo būdas. Viskas priklauso nuo produkto specifikos, gamintojo ar platintojo galimybių.
Pirmasis, pats paprasčiausias, būdas – tiesioginis prekių tiekimas į prekybos centrą. Šiuo atveju prekybos tinklas užsako norimą prekę pas tiekėją – praneša kokį kiekį ir kokiai konkrečiai tinklo parduotuvei nori užsakyti.
Tuo metu pagal sutartą ir suderintą grafiką bei remiantis tiekimo taisyklėmis, tiekėjas pristato prekes tiesiai į vienos ar kitos parduotuvės sandėlį. Svarbu pažymėti, jog vienu atveju tiekėjas gali būti ir gamintoju, o kitu tik tiekėju, prieš tai atsivežančiu prekes iš gamintojo ar, vaisių bei daržovių atvejais, augintojo.
Viskas priklauso nuo produkto specifikos, gamintojo ar platintojo galimybių.
Tiesa, toks tiekimo būdas, anot G.Bielskytės, nėra populiarus ir „Rimi Lietuva“ atveju sudaro vos kelis procentus viso tiekimo.
Populiariausias tiekimo būdas yra centralizuotas lokalus tiekimas. Šiuo atveju prekybos tinklas pas tiekėją, arba tiekėją – gamintoją užsako tam tikrą prekių kiekį visoms tinklo parduotuvėms. Jos keliauja į prekybos tinklo centrinį sandėlį, kur vietos darbuotojai jas paruošia konkrečiai parduotuvei pagal poreikį kartu su kitomis reikalingomis prekėmis, o jau tuomet jos pasiekia atskirų parduotuvių sandėlius.
Daugiausiai tarpinių grandžių turi centralizuotas prekių tiekimas viso regiono šalims, jeigu prekybos tinklas parduotuves turi ne tik Lietuvoje. Konkrečiu „Rimi“ atveju prekes Baltijos šalims užsako „Rimi Latvija“, o vėliau jos atkeliauja į Baltijos regiono centrinį sandėlį.
Pristigus kokių nors prekių lietuviškose prekybos tinklo parduotuvėse, „Rimi Lietuva“ jas užsako iš Baltijos į centrinį Lietuvos sandėlį.
„Jame jos paruošiamos ir pagal suderintus procesus ir taisykles pristatomos į parduotuvių sandėlius“, – pasakoja G.Bielskytė.
Produktams galiausiai patekus į pavienius prekybos centrus, prekės kelionė tol gražu nesibaigia.
Atkeliavusias prekes parduotuvės darbuotojai arba kuriam nors iš tiekėjų atstovaujantys ir dirbantys lentynų dėliotojai pateikia pirkėjams ant stelažų bei lentynų, nuo kurių pirkėjai jas ir įsimeta į savo pirkinių krepšelius.
Galutinė prekės kelionės stotelė – parduotuvės kasa, kur pardavėjas arba pats pirkėjas nuskenuoja produktą, ir susimoka už jį.