Prekybos centruose žmonės vis dar ieško pigesnių per akcijas parduodamų produktų, tačiau vartojimo kritimo nėra. Tuo tarpu buitinės technikos, avalynės ir kitų prekių pardavėjai trina rankomis – pardavimai geresni nei pernai.
Pirkti nenustojo
Lyginant šių metų sausį su praėjusių metų sausio mėnesiu stebime saikingą pardavimų augimą, – teigė L.Mažeikienė.
„Lietuvoje įvedus eurą mūsų pirkėjų elgesys kardinaliai nepasikeitė. Palyginti šių metų sausį su praėjusių metų sausio mėnesiu stebime saikingą pardavimų augimą. Žmonių pirkimo įpročiai nepakito, taigi klientų poreikio taupyti ar itin išlaidauti nepastebime“, – 15min.lt teigė buitinės technikos tinklo „Topo centras“ atstovė Lina Mažeikienė.
Pasak jos, itin sėkmingo gruodžio nereiktų lyginti su sausio mėnesiu, nes šventiniu laikotarpiu buitinės technikos visada parduodama gerokai daugiau. „Topo centro“ gruodžio ir sausio mėn. apyvartos skiriasi daugiau nei du kartus. Prie itin gerų gruodžio rezultatų prisidėjo ir Lietuvos gyventojų noras iki Naujųjų atsikratyti litų.
TAIP PAT SKAITYKITE: Prieš euro įvedimą lietuviai šluoja parduotuvių lentynas – kai kurių prekių jau pritrūko
Pasak L.Mažeikienės, šią žiemą itin išaugo susidomėjimas išmaniaisiais aksesuarais, skirtais sveikatingumo būsenai matuoti bei įvertinti (išmaniosios apyrankės, žingsniamačiai, širdies ritmo matuokliai). „Tai džiugina, nes rodo, kad žmonės pradėjo daugiau dėmesio skirti savo sveikatai ir renkasi sveikesnės gyvensenos būdą“, – teigė prekybos tinklo atstovė.
Sėkminga sausio pradžia
Sausio pirmos pusės pardavimai buvo didesni nei įprastai, – nurodė M.Tinfavičius.
Sausio mėnuo džiugina ir avalynės pardavėjus. Bendrovės „Open24“ vadovas Martynas Tinfavičius 15min.lt teigė, kad euras pirkėjų įpročių stipriai nepakeitė, tačiau sausio pradžioje pardavimai augo.
„Sausio pirmos pusės pardavimai buvo didesni nei įprastai. Prekių krepšelis buvo apie 10 proc. didesnis“, – nurodė pašnekovas.
Prekių krepšelis, kuris sausio pirmoje pusėje buvo šiek tiek didesnis nei įprastai, sausio antroje pusėje grįžo į vidutinius dydžius. „Tiek brangesnių, tiek pigesnių batų santykis išliko toks pat, koks buvo ir praėjusiais metais. Sausį vidutinė avalynės poros kaina krenta, nes taikoma daugiau nuolaidų. Be to, aktyvesni yra tie pirkėjai, kurie yra įpratę nuolaidų išlaukti“, – dėstė M.Tinfavičius.
Jis atkreipė dėmesį ir į tai, jog sausio antros pusės rezultatus neigiamai veikė 8 laipsniais šiltesnė oro temperatūra nei buvo pernai.
„Iki“ pirkėjai ir toliau dairosi akcijų
Įvedus eurą mūsų prekybos tinkle nei pirkėjų krepšelis, nei pirkėjų skaičius žymiai nekito, – sakė A.Petraitis.
Prekybos tinklo „Iki“ viešųjų ryšių vadovas Andrius Petraitis 15min.lt nurodė, kad įvedus eurą prekybos tinkle nei pirkėjų krepšelis, nei pirkėjų skaičius žymiai nekito.
„Pastebime, kad pirkėjai renkasi pigesnes, akcines prekes ir vengia bereikalingo išlaidavimo. Prieš euro įvedimą pirkėjai daugiau pirko ilgo vartojimo produktų – galbūt baiminosi prekybos sutrikimų arba įtaką darė politinė situacija Ukrainoje. Tokių bakalėjos prekių kaip kruopų, miltų, makaronų, konservų pardavimai pernai prieš Naujuosius metus išaugo vidutiniškai apie 8 proc.“, – teigė „IKI“ atstovas.
TAIP PAT SKAITYKITE: Kainų eurais suvokimas: žmonės apsigauna pirkdami mažos vertės prekes
Pasak jo, nemažai pirkėjų į parduotuves nešasi skaičiavimo mašinėles, valiutų skaičiuokles. Pasitaiko pirkėjų, kurie turi produktų sąrašus su praėjusių metų kainomis litais ir lygina jas su dabartinėmis.
„Atrinkome daugiau kaip 100 labiausiai pirkėjų pamėgtų produktų, kurie dažniausiai patenka į pirkėjų krepšelius, ir užfiksavome jų kainas. Užtikriname, kad šių prekių kainos yra ne didesnės nei prieš įvedant eurą – jos tokios pat kaip pernai metų lapkričio mėnesį arba net mažesnės“, – nurodė A.Petraitis.
„Maxima“ parduotuvėse pirkimo įpročiai sugrįžta nuosaikiai
Prekybos tinklo „Maxima“ duomenimis, besibaigiant pirmajam šių metų mėnesiui ir grįžus prie vienos valiutos, lietuvių gyvenimas ir apsipirkimo įpročiai po truputį grįžta į įprastas vėžes, tačiau vartojimas auga vis dar vangiai.
Per pirmąsias dvi 2015 metų savaites, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu 2014 metais, prekių pardavimai „Maxima“ prekybos centruose smuko maždaug 4,8 proc., o mėnesiui baigiantis, pardavimų kritimas jau mažesnis – vos 3 proc.
Per pirmąsias dvi 2015 metų savaites, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu 2014 metais, prekių pardavimai „Maxima“ prekybos centruose smuko maždaug 4,8 proc., o mėnesiui baigiantis, pardavimų kritimas jau mažesnis – vos 3 proc.
Kaip ir buvo tikimasi, sulėtėjusiam vartojimui sausio mėnesį daugiausia įtakos turėjo pasikeitusi valiuta ir sumaišties pereinamuoju laikotarpiu įnešęs atsiskaitymas tiek litais, tiek ir eurais. Dabar, parduotuvėse pradėjus atsiskaityti tik eurais, situacija pamažu stabilizuojasi, tačiau didesnio vartojimo augimo kol kas nematyti.
„Sausiui įpusėjus daugiausia buvo perkami būtiniausi šviežio maisto produktai. Antrą sausio pusę matome jau šiokį tokį pirkimo suaktyvėjimą, tačiau žymesnio pardavimų augimo tikimės tik kovą, kaip po euro įvedimo buvo ir kaimyninėse šalyse“, – sako „Maxima LT“ generalinis direktorius Žydrūnas Valkeris.
„Maxima“ prekybos tinklo duomenimis, 2015 metų pradžioje pirkėjų krepšeliuose buvo panašios prekės kaip ir praėjusių metų sausį. Mandarinai, bananai, duonos gaminiai, cukrus, pomidorai, bulvės, morkos ir kopūstai, kiaušiniai – tai populiariausi produktai, kuriuos, kaip įprasta, sausį daugiausiai perka „Maxima“ klientai. Tačiau šių metų sausio mėnesį pirkinių krepšelyje pastebimai išaugo pieno ir jo produktų kiekis. Tam daugiausia įtakos turėjo pastarosiomis savaitėmis iki 20 proc. atpigę didžioji dalis didžiausių pieno perdirbėjų Lietuvoje tiekiamų pieno produktų.
Įvedus eurą šiek tiek – maždaug 2 proc. – sumenko ir vidutinė krepšelio vertė. Tam įtakos greičiausiai turėjo tai, kad žmonės dar nejaučia tikrosios euro vertės ir ką jie gali už turimus eurus įpirkti.
Šluoja internetines parduotuvesPirkėjų krepšeliai yra paaugę apie 15 proc., lyginant su atitinkamu laikotrapiu pernai, – džiaugėsi D.Liulys.
Elektroninių parduotuvių tinklo pigu.lt vadovas Dainius Liulys 15min.lt teigė, kad euro įvedimas pirkėjų aktyvumo nesumažino: „Pirkėjai aktyviau investuoja pinigus į buitinę techniką ir elektroniką. Tai buvo ypač pastebima per pirmąsias 14 sausio dienų, kai pirkėjai vis dar skubėjo išleisti užsilikusius litus, tačiau ši tendencija smarkiai nepasikeitė ir įsivedus eurą. Pirkėjų krepšeliai yra paaugę apie 15 proc., lyginant su atitinkamu laikotarpiu pernai.“
Pasak internetinių parduotuvių vadovo, pastebima skirtumų tarp lietuvių ir latvių po euro įvedimo. Latviams svarbesnis gerai žinomas prekės ženklas, tuo tarpu lietuviai labiau vertina kainos ir kokybės santykį.
„Pirkėjai ypač aktyviai domisi baldais, sporto bei grožiui skirtomis prekėmis. Lyginant su atitinkamu laikotarpiu pernai, pardavimai auga 40 ir daugiau procentų. Įvedus naują valiutą lietuviai, internetinėse parduotuvėse daugiau pirko televizorių (apie dešimtadaliu) nei latviai. Taip pat pastebėtas beveik dvigubai išaugęs drabužių pardavimas, tuo metu Latvijoje tokios tendencijos nepastebėta“, – teigė D.Liulys.
Aktyviau po euro įvedimo lietuviai naudojosi lizingo paslaugomis. Sausio pradžioje Lietuvoje tokių klientų padaugėjo 2,5 karto, palyginus su tuo pačiu periodu prieš metus, tuo metu Latvijoje įvedus eurą lizingo paslaugų augimas buvo tik 20 proc.