Prekybininkai per šventes išlaidavusius pirkėjus susigrąžinti bando nuolaidomis

Po praūžusių švenčių prekybos ir pramogų centrai – pustuščiai. Atgal prisišaukti pirkėjus prekybininkai bando nuolaidomis, kurios dabar siekia iki 50 proc. Vėliau ketinama produktų kainas ir dar mažinti.
Akcijos akimirka
Naujuosius metus prekybininkai pasitinka nuolaidomis / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Sostinės prekybos centre „Panorama“ daugiausia mirga užrašai „Nuolaidos iki 50 proc.”, kai kurios parduotuvės kainas nuleidžia mažiau, tačiau pigiau prekes parduodantys skelbiasi beveik visi prekybininkai.

Išpardavimais naujus metus pasitinka ir prekybos centrai „Akropolis“, „Europa“. „Ozas“ ketina savaitės pabaigoje paskelbti akciją, kurios metu visiems specialios nuolaidų kortelės turėtojams bus taikoma papildoma 10 proc. nuolaida jau nupigintiems produktams.

Nuolaidos dar gali augti

Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vykdantysis direktorius Laurynas Vilimas 15min.lt aiškino, kad išpardavimai po švenčių jau tapo įprasti. Visų pirma prekybininkai siekia atgaivinti po švenčių aprimusią prekybą, be to, ruošia vietą ir naujo sezono prekėms.

„Pošventiniai išpardavimai tampa tradicija. Tai dalinai susiję ir su pasiruošimu jau pavasario sezonui, taip pat ir pošventinis laikotarpis visada yra lėtėjančios prekybos laikotarpis,  nes pirkėjai jau būna prieš šventes paišlaidavę. Tai tam, kad paskatintų vartojimą, kad žmonės galėtų įsigyti prekių su nuolaida geidžiamų, ir yra daromi šie išpardavimai“, – sakė L.Vilimas.

Jo teigimu, jau kelerius metus po įvairių sezoninių švenčių prekybininkai taiko nuolaidas, tradicija tampa vis ryškesnė.

„Dažniausiai išpardavimai trunka apie mėnesį. Bet čia priklauso nuo kiekvieno prekybininko strategijos. Tradiciškai pradžiai yra taikomos mažesnės nuolaidos. Kai kurie pasirenka visą laikotarpį taikyti pastovią nuolaidą, kiti pradžioje taiko mažesnę nuolaidą, kurią palaipsniui didina, o paskutinėmis dienomis nuolaida būna maksimali“, – kalbėjo L.Vilimas.

Mažmeninė prekyba per metus augo

Statistikos departamento duomenimis, pernai lapkritį, palyginti su 2012 metų lapkričiu, mažmeninė prekyba Lietuvoje augo 2,3 proc. Įmonių, prekiaujančių maisto prekėmis, apyvarta per metus padidėjo 2,9 procento, prekiaujančių ne maisto prekėmis – 7 procentais, automobilių degalų mažmeninės prekybos įmonių apyvarta sumažėjo 9,4 procento palyginamosiomis kainomis. Labiausiai augo elektrinių buitinių aparatų ir prietaisų (61,8 proc.), telekomunikacijų įrangos (24,1 proc.) mažmeninė prekyba specializuotose parduotuvėse bei užsakomasis pardavimas paštu arba internetu (20,3 proc.).

Tuo metu per mėnesį mažmeninė prekyba sumenko. Apyvarta 2012 m. lapkričio mėn. sudarė 2,214 mlrd. litų ir, palyginti su spalio mėn., sumažėjo 5,7 proc.

Lapkritį gyventojai pirko mažiau maisto – parduotuvių apyvarta smuko 2,3 proc. Ne maisto prekes parduodančių įmonių apyvarta sumenko 6,2 proc., automobilių degalų mažmeninės prekybos įmonių apyvarta – 11,1 procento palyginamosiomis kainomis. Labiausiai sumažėjo garso ir vaizdo įrangos (26,1 proc.), avalynės ir odos gaminių (17,5 proc.), metalo dirbinių, dažų ir stiklo specializuotų parduotuvių (15,3 proc.) apyvarta.

Gyventojai perka daugiau nepriklausomai nuo to, kad jų reali alga šiemet neaugo – infliacija buvo didesnė už pajamų prieaugį. Vartota daugiau dėl atkurtų senatvės pensijų, be to, dėl mažų indėlių palūkanų žmonės mažiau linkę taupyti, dalis vartojimui skirtų pinigų atkeliauja iš šešėlio.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis