Skelbiama, kad tokia tendencija netolimoje ateityje prekybininkams gali tapti kasmetiniu kone 1,5 mln. Eur siekiančiu nuostoliu.
Apklausos duomenimis, kas ketvirtas jaunesnis nei 29 metų amžiaus pirkėjas, susidūręs su ilgomis eilėmis prie kasų, prekes tiesiog palieka ir išeina.
Anot „StrongPoint“ tarptautinio technologijų kūrimo ir vystymo padalinio vadovo Evaldo Budvilaičio, apklausos rezultatai prekybininkams signalizuoja apie netolimoje ateityje laukiančius ryškius vartotojų pirkimo įpročių pokyčius.
„Didžioji dalis pirkėjų Lietuvoje jaučia nepasitenkinimą dėl ilgų eilių arba atsiskaitymo parduotuvėse kokybės. Apklausa rodo, kad pastarieji galvoja, jog eilėse prie kasų praleidžia itin daug laiko – net 52 proc. mano, kad laukimas eilėje trunka nuo 5 iki 10 minučių. Toks klientų eilėje praleisto laiko suvokimas reiškia, kad pirkėjai eilėje jaučiasi suirzę ir nepatenkinti, kadangi remiantis ilgamete „StrongPoint“ patirtimi, pirkėjai prie kasų iš tiesų vidutiniškai praleidžia 3–4 minutes“, – pasakojo E. Budvilaitis.
Anot E. Budvilaičio, ateityje jaunoji karta taps dominuojančiu pirkėjų segmentu, o prekybininkams neprisitaikius prie kintančių jų poreikių, tai gali virsti milijonus siekiančiais nuostoliais.
Ateityje ateisianti dar jaunesnė vartotojų karta kels ženkliai aukštesnius reikalavimus apsipirkimo individualumui, tad alternatyvios pirkėjų aptarnavimo galimybės prekybininkams turėtų būti itin aktualios jau dabar. „Neprisitaikymas prie kintančių pirkėjų poreikių, dabartiniais duomenimis, didiesiems prekybininkams gali reikšti bemaž ketvirtadalį viso pelno praradimo. Atsižvelgiant į vidutinio Lietuvos pirkėjo krepšelio dydį bei per dieną didesniame prekybos centre apsilankančių pirkėjų skaičių, „StrongPoint“ skaičiavimais, dėl numestų pirkinių krepšelių patiriamų nuostolių suma vienoje parduotuvėje ateityje gali siekti apie 1,47 mln. Eur kasmet“ – teigia „StrongPoint“ ekspertas.
Savitarnos zonos – ne vienintelis technologinis sprendimas, siekiant sėkmingai valdyti eiles. Pasak E. Budvilaičio, jau dabar kaimyninių šalių rinkose taikomi asmeniniai prekių skenavimo įrenginiai, suteikiantys daugiau pasirinkimo galimybių vartotojui.
„Pavyzdžiui, prekybininkai Estijoje jau kurį laiką siūlo pirkėjams skenuoti prekes tiesiog pasirinkus prekę iš lentynos – vartotojas norimas prekes krauna į krepšelį, prieš tai nuskenuodamas jas skeneriu. Prieš paliekant parduotuvę, užtenka parodyti skenerį kasininkui ar prieiti prie savitarnos kasos ir sumokėti nurodytą sumą“, – pasakojo „StrongPoint“ ekspertas.