Prekybos sistemų diegėjai perspėja – jauni pirkėjai eilėse prie kasų nelauks

Jaunoji karta keičia savo apsipirkimo įpročius – pastarieji nebėra linkę laukti ilgose eilėse. Lyginant su bendra statistika, jaunesni vartotojai beveik 3 kartus dažniau ieško alternatyvių atsiskaitymo būdų, o susidūrus su ilgomis eilėmis, kas ketvirtas palieka parduotuvę metęs savo prekių krepšelį. Tai atskleidė tarptautinės prekybos technologijų sprendimų įmonės „StrongPoint“ iniciatyva atlikta reprezentatyvi Lietuvos gyventojų apklausa.
„Jamam“ nuolaidų dieną 2011 m. lapkritį „Akropoliai“ sulaukė 269,5 tūkst. lankytojų
„Jamam“ nuolaidų dieną / „Akropolio“ nuotr.

Skelbiama, kad tokia tendencija netolimoje ateityje prekybininkams gali tapti kasmetiniu kone 1,5 mln. Eur siekiančiu nuostoliu.

Apklausos duomenimis, kas ketvirtas jaunesnis nei 29 metų amžiaus pirkėjas, susidūręs su ilgomis eilėmis prie kasų, prekes tiesiog palieka ir išeina.

„Scanpix“/„SIPA“ nuotr./Pirkiniai
„Scanpix“/„SIPA“ nuotr./Pirkiniai

Anot „StrongPoint“ tarptautinio technologijų kūrimo ir vystymo padalinio vadovo Evaldo Budvilaičio, apklausos rezultatai prekybininkams signalizuoja apie netolimoje ateityje laukiančius ryškius vartotojų pirkimo įpročių pokyčius.

„Didžioji dalis pirkėjų Lietuvoje jaučia nepasitenkinimą dėl ilgų eilių arba atsiskaitymo parduotuvėse kokybės. Apklausa rodo, kad pastarieji galvoja, jog eilėse prie kasų praleidžia itin daug laiko – net 52 proc. mano, kad laukimas eilėje trunka nuo 5 iki 10 minučių. Toks klientų eilėje praleisto laiko suvokimas reiškia, kad pirkėjai eilėje jaučiasi suirzę ir nepatenkinti, kadangi remiantis ilgamete „StrongPoint“ patirtimi, pirkėjai prie kasų iš tiesų vidutiniškai praleidžia 3–4 minutes“, – pasakojo E. Budvilaitis.

Čekis prie parduotuvės kasos
Čekis prie parduotuvės kasos

Anot E. Budvilaičio, ateityje jaunoji karta taps dominuojančiu pirkėjų segmentu, o prekybininkams neprisitaikius prie kintančių jų poreikių, tai gali virsti milijonus siekiančiais nuostoliais.

Ateityje ateisianti dar jaunesnė vartotojų karta kels ženkliai aukštesnius reikalavimus apsipirkimo individualumui, tad alternatyvios pirkėjų aptarnavimo galimybės prekybininkams turėtų būti itin aktualios jau dabar. „Neprisitaikymas prie kintančių pirkėjų poreikių, dabartiniais duomenimis, didiesiems prekybininkams gali reikšti bemaž ketvirtadalį viso pelno praradimo. Atsižvelgiant į vidutinio Lietuvos pirkėjo krepšelio dydį bei per dieną didesniame prekybos centre apsilankančių pirkėjų skaičių, „StrongPoint“ skaičiavimais, dėl numestų pirkinių krepšelių patiriamų nuostolių suma vienoje parduotuvėje ateityje gali siekti apie 1,47 mln. Eur kasmet“ – teigia „StrongPoint“ ekspertas.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./„Jamam“ karštinė Vilniuje
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./„Jamam“ karštinė Vilniuje

Savitarnos zonos – ne vienintelis technologinis sprendimas, siekiant sėkmingai valdyti eiles. Pasak E. Budvilaičio, jau dabar kaimyninių šalių rinkose taikomi asmeniniai prekių skenavimo įrenginiai, suteikiantys daugiau pasirinkimo galimybių vartotojui.

„Pavyzdžiui, prekybininkai Estijoje jau kurį laiką siūlo pirkėjams skenuoti prekes tiesiog pasirinkus prekę iš lentynos – vartotojas norimas prekes krauna į krepšelį, prieš tai nuskenuodamas jas skeneriu. Prieš paliekant parduotuvę, užtenka parodyti skenerį kasininkui ar prieiti prie savitarnos kasos ir sumokėti nurodytą sumą“, – pasakojo „StrongPoint“ ekspertas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų